Ständiga bråk
Hej. Jag har en blivande 7 åring en kille och en blivande 5 åring en tjej.
De är helt underbara. Killen är dock av den energiska sorten och har ett humör man får passa sig för det blir ofta sammanbrott och tårar, han har ingen diagnos i dagsläget men vi har varit hos barnpsykolog när han bara var 5 men då sa de avvakta.
Nu till mitt problem. Barnen är aldrig sams, jo korta stunder men är de en hel dag med varann börjar och slutar dagen i totalt kaos. Det spelar ingen roll om vi försöker oss på uteaktiviteter eller inne. De bråkar om allt kallar varandra elaka saker och gör dagarna nästintill outhärdliga för mig.
Jag har en hjärtåkomma som heter Hjärtsvikt , mår idag mycket bättre men äter mediciner som delvis gör att min energinivå är begränsad, jag orkar inte hålla igång hela tiden och jag blir lätt trött psykiskt.
Går insamtalsgrupp för att få ordning på vårat liv men det är jätte svårt att genomföra de saker vi pratar om när man väl kommer hem just för barnens ständiga bråk.
Jag tror ibland de verkligen inte tycker om varann.
Är ofta ute då vi bor trångt men ute har vi stora ytor att leka på utforska och bygga kojor.
Just nu är det den lilla som retas mest och den stora blir fly förbannad.
Jag har nog provat allt samt gjort alla fel och försökt vara bästa mamman trots sviktande hjärta och mående ibland.
Bråkar alla syskon, kanske är för jag ej mår hundra själv som jag känner så här. Deras pappa säger dock samma som jag vi vet ärligt inte vad vi ska göra. Om de är på varsitt ställe är det olika då är de hur snälla som helst men inte ihop då är det bråk skrik och gap konstant.
Hjälp... Vill ju bara kunna mysa med barnen hitta på roliga saker utan bråk och framförallt att de lyssnar på mig för det är hemskt att inte våga göra saker med barnen just för att de inte lyssnar.mjag har jätte mycket idéer som jag kunde tänkas orka men jag gör dem inte just för att de när de är tillsammans konstant bråkar och retas och då inte lyssnar på mig alls när jag försöker prata med dem.
Den stora har mycket svårt att lyssna och ta till sig vad man säger har även hans lärare sagt, han är i sin egen värld och lyssnar om han vill och pratar hellre traktorer än lyssnar på fröken som vill prata matte ????