• Anonym (Kim K)

Kan jag verkligen ha tighta jeans?

Min kroppsform är ungefär som Kim Kardashians fast jag inte alls är lika stor men formen är densamma.

Jag har alltid haft raka och ganska vida jeans eller åtminstone bootcut. Problemet är att jag börjar tröttna på det efter många år av likadana jeans och dessutom att jag ser ut som en låda när jag har vida jeans och någon tunika på det. Jag får ingen form och ser större ut än vad jag är när jag har det på mig. Jag vill gärna dölja plufsmagen så tunika och långa tröjor är skönt.

Jag behöver dölja både mage och rumpa och lår faktiskt känns det som.

I alla fall, kan jag ha tighta jeans utan att se helt förjävlig ut och hur ska jag kombinera det i så fall? Jag tycker det är snyggt med tighta jeans instoppade i stövlar på höst och vinter men min kropp är ju inte gjord för tighta jeans.

Hur kan jag klä mig med jeans som bas och se snygg ut? Någon som orkar hjälpa och kanske länka snygga uppsättningar med vardagskläder?

• Svar på tråden Kan jag verkligen ha tighta jeans?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Kim K) skrev 2015-10-01 16:37:42 följande:

Min kroppsform är ungefär som Kim Kardashians fast jag inte alls är lika stor men formen är densamma.

Jag har alltid haft raka och ganska vida jeans eller åtminstone bootcut. Problemet är att jag börjar tröttna på det efter många år av likadana jeans och dessutom att jag ser ut som en låda när jag har vida jeans och någon tunika på det. Jag får ingen form och ser större ut än vad jag är när jag har det på mig. Jag vill gärna dölja plufsmagen så tunika och långa tröjor är skönt.

I alla fall, kan jag ha tighta jeans utan att se helt förjävlig ut och hur ska jag kombinera det i så fall? Jag tycker det är snyggt med tighta jeans instoppade i stövlar på höst och vinter men min kropp är ju inte gjord för tighta jeans.

Hur kan jag klä mig med jeans som bas och se snygg ut? Någon som orkar hjälpa och kanske länka snygga uppsättningar med vardagskläder?

Lustigt men jag såg faktiskt en tjej idag som var kort och REJÄLT knubbig. Hon var klädd så som du beskriver med tajta jeans nedstoppade i stövlar. Det såg fruktansvärt ut och därför la jag märke till henne. Är du en lång kvinna så blir effekten säkert en helt annan. Denna kvinna hade dessutom en kort jacka vilket ......ja hon såg uppseendeväckande ut. Jag skulle välja snygga långa tunikor, koftor, jackor MEN gärna tajta jeans under som stramar åt och håller in.
  • Anonym (Ljug)
    Anonym (Ja) skrev 2015-10-03 12:05:06 följande:

Hon skriver att hon inte har lika stor rumpa som kim kardashian. Ja, kim kardashian har väldigt stor rumpa (en snuygg sådan dock) Att väga 80 kg beroende på längd är ju verkligen att vara mullig. Är man 165-170 lång så är man överviktig på gränsen till fetma. Truth hurts sometimes.

Nej hon skrev att hon inte var så stor, inget om rumpan. Tror du missförstod mig helt, menade kvinnor som kallar sig mulliga och kurviga som väger 80 kg och är i den längd du beskrev. Då är man inte mullig eller kurvig då är man FET.
  • EcceHomo
    Anonym (Jenny) skrev 2015-10-02 09:37:16 följande:

Min sambo säger att han tycker att jag inte är tillräckligt smal för att passa i tighta jeans. Jag är päronformad med breda höfter, ganska stor rumpa, ganska smal midja och mindre byst. Är kort så har svårt att hitta jeans som inte är för långa.

Jag har tighta jeans ibland med en tröja, linne som går ner lite över rumpan, pennkjolar är en favorit. Jag har inga problem med att klä mig så rumpa, höfter framhävs för jag trivs med min kropp. 

Att hitta jeans som passar korta är det lättaste som finns! Gå bara till en riktig jeansaffär (JC) och be dom sy upp! :)
  • Anonym (mor)
    EcceHomo skrev 2015-10-03 15:08:36 följande:
    Att hitta jeans som passar korta är det lättaste som finns! Gå bara till en riktig jeansaffär (JC) och be dom sy upp! :)
    Men det ser ju inte särskilt fint ut om man har en gigantisk rumpa också? Längden på benen är rätt enkelt att åtgärda även själv. Orkar man inte sy så kan man använda "uppläggningstejp" och klippa av benen.
  • HäckHäxan
    Anonym (Kim K) skrev 2015-10-01 16:37:42 följande:

Nu vet jag inte exakt hur hon ser ut mer än att hon tydligen har en sjuhelvetes bakdel.

Nå jag har också en röv och absolut mer former överallt jag vill mena att du kan absolut ha åtsittande jeans. Det kan jag ha så varför skulle inte du kunna ha det. Problemet för min del är mest att hitta en model som faktiskt täcker arslet gärna med normal eller högre mindre annars hamnar de på trekvart på röven typ.

Du kan absolut ha den formen av överdelar till. Själv brukar jag ha längre linnen och sen något över. Finns ju typ jeans leggings också eller treggings eller vad de heter.

Du får tes dig fram tills du hittar en modell som funkar på din kropp eller testa såna där jeans leggings. Skall du ändå dölja hela rumpan och låren men en lång jävla tunika så lär det ju knappast spela någon roll om det finns fickor eller ej.
  • HäckHäxan
    Anonym (Jenny) skrev 2015-10-02 09:37:16 följande:

Min sambo säger att han tycker att jag inte är tillräckligt smal för att passa i tighta jeans. Jag är päronformad med breda höfter, ganska stor rumpa, ganska smal midja och mindre byst. Är kort så har svårt att hitta jeans som inte är för långa.
    Jag har tighta jeans ibland med en tröja, linne som går ner lite över rumpan, pennkjolar är en favorit. Jag har inga problem med att klä mig så rumpa, höfter framhävs för jag trivs med min kropp. 

Min spontana tanke blir att han inte vill att andra så enkelt skall njuta av ditt utseende. För det där hade framhävt din rumpa, tajta jeans alltså.

Jag är modell större människa och jag passar i tajta jeans utan minsta tvekan faktiskt. Gäller att hitta rätt sorts jeans bara. Men åtsittande funkar även om man är en tjockis som mig.

Samtidigt ligger det en stor poäng i dina sista ord att klä sig som man är bekväm och trivs med för att man faktiskt är bekväm just så och det märks rätt så direkt.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ljug) skrev 2015-10-03 11:38:40 följande:

Alltså du är INTE lika "stor" som kim kardashian men du behöver dölja mage lår och rumpa?

Är du en sån som skriver "jag är mullig" och väger typ 80 kg?

Men alltså ni fattar att folk kan känna behov av att dölja sig även om de är smala och kanske inte alls känner sig överens med den kroppsdelen av sig själva? Oavsett vad andra kan tycka om den kroppsdelen liksom.

Jag gömde min röv i hur många år som helst under långa tröjor, tunikor och annat. För jag avskydde min bakdel även om andra gillade den. Det hjälpte inte när jag hatade den.

Idag har jag en helt annan relation till min rumpa och jag har FL att tacka för en del av det där. Förändringen i min inställning till min rumpa. Hade jag aldrig blivit irriterad på en trådstart här inne så hade jag aldrig satt min rumpa som pressbild och då hade jag aldrig fått höra så mycket fina ord om den som till slut fick mig att se på den med andra ögon och kunna se på den med mer positiva ögon. Då hade jag kanske fortfarande simmat runt i mina tunikor som tält och gömt bakdelen för resten av världen.

Men så är inte fallet. Idag går jag i vad jag vill gå i, om rumpan syns eller ej spelar ingen roll. Jag är mer bekväm med dem helt enkelt och skäms inte för att gå i åtsittande byxor.
  • HäckHäxan
    Anonym (.) skrev 2015-10-03 12:14:04 följande:

Men varför vill du ha tajta jeans om du samtidigt vill dölja precis alla områden som framhävs tydligt med tajta jeans?

Snygga ben kanske. Det syns också i tajta jeans.
  • tobbe01

OT men ofta frågar jag mig när jag ser vissa kvinnor.....-"Herregud, görs det verkligen jeans i den storleken"? Har svårt att fatta vilka storlekar det handlar om ......Någon som vet var den övre storleken är för jeans? Då menar jag inte XXXXXXXL utan ngn typ av siffror.

• EcceHomo
    Anonym (mor) skrev 2015-10-03 15:17:17 följande:

Men det ser ju inte särskilt fint ut om man har en gigantisk rumpa också? Längden på benen är rätt enkelt att åtgärda även själv. Orkar man inte sy så kan man använda "uppläggningstejp" och klippa av benen.

Man har den kroppen man har. Inga kläder kan någonsin förändra det så då får man helt enkelt jobba med det man har :) men går man till en bra affär kan de hjälpa en hitta något som smickrar ens kroppsform.

(Gå inte till carlings bara, de säljer på provision. Vet fler som har känt att de inte får ärliga råd där)
  • Anonym (mor)
    EcceHomo skrev 2015-10-03 15:46:42 följande:
    Man har den kroppen man har. Inga kläder kan någonsin förändra det så då får man helt enkelt jobba med det man har :) men går man till en bra affär kan de hjälpa en hitta något som smickrar ens kroppsform.

(Gå inte till carlings bara, de säljer på provision. Vet fler som har känt att de inte får ärliga råd där)
    Så du menar att det är "ärliga råd" folk vill ha i klädbutiken? Tänker du att expediten ska säga att -"Nej damen ni ser alldeles för fet ut i de jeansen, prova ngt på vår tältavdelning"?
  • Spartacus

Nya trender blir man ofta skeptisk till... man har alltid blivit matad med att stora höfter/rumpor "bör" bära bootcut för balansen. Detta i att vi alltid ska sträva efter idealkroppen.

Men idag så ser man det sällan så längre. Ett par schyssta tighta jeans är snyggt på ALLA kroppar och jag med min breda mitt låter gärna rumpa och höfter ta plats, det är min Shakira - look

Däremot kan jag för min egen del undvika en del höjder på midjan då jag både är lång och kurvig så en normal höjd hamnar mitt på mammamagen ihop m stor rumpa och bred höft, det är inte bekvämt! Hög eller låg funkar på mig.

Låt inte gammalmodigt trams hindra! Bär det du själv känner dig bekväm och snygg i .

• Anonym (Kim K)

Anna Hbg- tack för bildexempel. Skrattande Dom förslagen med ett X är det dom man ska undvika? Vet inte om jag missförstod just det.

Jag köpte ett par stuprörsjeans igår och idag ska jag testa dom för första gången. Jeansen är sådana som är väldigt smala nertill men inte som leggings utan dom har lite vidd åtminstone som går över en sko om man vill. Men för mig som är van med breda jeans nertill känns dom verkligen smala. Skrattande Dom gick bra att stoppa ner i stövlar också så det ska bli kul att få testa det i höst för jag har aldrig klätt mig så även om jag tycker att det är fint.

Bootcut och 70-tals jeans ser klart snyggast ut på min kropp men om jag vill ha en tunika eller lång tröja så ser jag ut som ett kylskåp, haha, i den kombon så därför vill jag ha tighta jeans för er som inte verkar ha fattat varför. Eller så har ni bara bestämt er för att vara elaka, vad vet jag. Obestämd

En fråga till alla er som är snälla och hjälpsamma; tycker ni att jag ska köra på kortare tröjor som slutar ungefär mitt på rumpan om jag har vida byxor? Jag kan inte ha jättetighta tröjor för att jag inte gillar muffinstoppen och magen som sticker ut och syns då.  Tungan ute  Men eftersom att jeansen är tighta över rumpa och lår så kanske det är okej att tröjan har lite vidd iaf? Eller?

Och om jag har tighta jeansen så har jag långa tröjor över dom? För jeansen (eller min kropp snarare) var verkligen inte snygga om jag hade haft en kort tröja till dom. Tyst

Egentligen vill jag inte ge mig in i diskussionen ens en gång men bilderna somliga visar på Kim K för att visa hur smal hon är (och hur tjock jag måste vara tror ni) har tydligen inte fattat att hon är fotoshoppad på dom. Om ni letar efter andra bilder som inte är redigerade eller har sett på tv-programmet nångång så vet ni att hon är mer rejäl än bilderna som har visats här. Och nej, jag väger långt ifrån 80 pannor och jag är långt ifrån fet eller vad någon så trevligt skrev och trodde sig veta om mig. Men jag har alltid haft komplex för min nedre del av kroppen även när jag inte hade ett enda fettgram på kroppen. Fast egentligen vill jag inte ens ge mig in i diskussionen så jag tror jag avslutar den här.

Vad kul att dom flesta av er har skrivit trevliga inlägg och kommit med bra förslag och bilder förresten. Det gillas! Solig 

• Anonym (mor)

Helt OT men jag kommer att tänka på alla smink- och frisyr-tips jag läst genom alla år. Det handlar om att har man ett runt ansikte så sminkar man si och har man ett avlångt så sminkar man så, fyrkantiga fejs kräver detta smink och denna frisyr och det ska skuggas eller "highlightas" så det står härliga till för att man ska dölja(!) hur man ser ut.  Då kan man ju undra vilket ansikte som är det ultimata! Har aldrig hört ngn klaga på detta mysterium. ALDRIG!!! Det är bara när det gäller storlek på rumpor och fetma, övervikt etc etc som det blir häftiga reaktioner. Märkligt.

• HäckHäxan
    Anonym (mor) skrev 2015-10-03 17:48:45 följande:

Helt OT men jag kommer att tänka på alla smink- och frisyr-tips jag läst genom alla år. Det handlar om att har man ett runt ansikte så sminkar man si och har man ett avlångt så sminkar man så, fyrkantiga fejs kräver detta smink och denna frisyr och det ska skuggas eller "highlightas" så det står härliga till för att man ska dölja(!) hur man ser ut.  Då kan man ju undra vilket ansikte som är det ultimata! Har aldrig hört ngn klaga på detta mysterium. ALDRIG!!! Det är bara när det gäller storlek på rumpor och fetma, övervikt etc etc som det blir häftiga reaktioner. Märkligt.

Haha du borde besöka min frisör så skall du få höra på en man som får skit när han försöker ge folk råd gällande frisyrer och deras kvalitet på håret och ansiktsform.

Nu för tiden säger han mest ja jag kan klippa exakt sådär men det kommet inte passa ditt ansikte alls men vill du så klipper jag absolut precis sådär men klaga inte efteråt bara.
  • tobbe01
    HäckHäxan skrev 2015-10-03 18:00:08 följande:
    Haha du borde besöka min frisör så skall du få höra på en man som får skit när han försöker ge folk råd gällande frisyrer och deras kvalitet på håret och ansiktsform.

Nu för tiden säger han mest ja jag kan klippa exakt sådär men det kommet inte passa ditt ansikte alls men vill du så klipper jag absolut precis sådär men klaga inte efteråt bara.
    Okej! Ja men kan du tänka dig motsvarande scenario i en klädbutik? Expediten säger typ -"Ja köp de där jeansen du men de är inte smickrande för din figur"
  • HäckHäxan
    tobbe01 skrev 2015-10-03 18:34:57 följande:
    Okej! Ja men kan du tänka dig motsvarande scenario i en klädbutik? Expediten säger typ -"Ja köp de där jeansen du men de är inte smickrande för din figur"
    Japp om kunden bett om råd så köper jag det rådet absolut.

En kvinna jag köper en hel del kläder av gör precis sådär. Hon säljer jävligt mycket kläder också för kvinnorna uppskattar hennes öga och ärliga mening. Till mig brukar hon lägga undan saker i min storlek och kolla om jag vill ha dem om inte så säljer hon dem. Men hon ser direkt att detta är häxans stil och skulle passa och jag uppskattar henne enormt. Hon fick mig även att köpa en tröja med mörkblått i istället för rött vilket jag annars älskar. Men i ärlighetens namn så passar den blå mycket bättre jag såg det inte själv utan av vana och för att jag älskar färgen röd så valde jag röd och hon bara nej nej tokiga kvinna den blå du skall ha blå.

Hon är en sån som åker runt och säljer kläder på olika ställen men hon har fan i mig öga för färger och form. Hon har fått mig att bära kroppsnära kläder som passar just min figur istället för tält genom ord som för korta tjockisar som oss passar sånt här bättre och den kommer passa dig bättre än mig jag är för kort. Hon är ärlig rak och enkel. Jag uppskattar det.

Varför skulle jag vilja lägga en massa pengar på jeans som är oklädsamma? Det verkar dumt när man man lägga samma summa på några som passar just min kroppsform mycket bättre.

Hon försöker ibland förvandla mig till en vuxen kvinna med kläderna även om jag nog är ett hopplöst fall just där. Vilket hon ofta skrattar åt. Vi har blivit vänner genom åren och jag brukar alltid gå dit och ta en kopp kaffe med henne när hon är här och jag är fri.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ljug) skrev 2015-10-03 13:18:17 följande:
    Nej hon skrev att hon inte var så stor, inget om rumpan. Tror du missförstod mig helt, menade kvinnor som kallar sig mulliga och kurviga som väger 80 kg och är i den längd du beskrev. Då är man inte mullig eller kurvig då är man FET.
    Jag är fet och har stor rumpa och går i tajta jeans iaf. Inga jeans på bilden men en kjol.

TS. Linnet där är så som jag menade i ett annat inlägg gällande långa linnen och något över.

Har för övrigt feta lår också som jag inte har några som helst planer på att gömma för andras skull alls. Dessutom har jag överdimensionerade benmuskler i hela benen och är förbannat jävla stark i dem. Good for me då jag ändå bär runt på en massa späck tänker jag
  • HäckHäxan

Så TS om jag som absolut är mycket tjockare än du är kan gå i åtsittande jeans så kan du som är mindre göra det utan större problem.

• tobbe01

Man KAN väl gå klädd i precis vad som helst om man inte frågar omgivningen vad de tycker?

Svar på tråden Kan jag verkligen ha tighta jeans?