Dixie skrev 2015-10-01 17:34:58 följande:
Det beror väl på vad man menar med att vila...... att ligga i en solstol en hel dag funkar ju inte, men semester är ju så mycket mer - man slipper alla vardagsbestyr, laga mat, tvätta, städa etc!
tycker det är tragiskt att du anser att dina barn skulle ha det bättre på fritids än att få resa bort på semester med sina föräldrar.......... jag kan räkna upp massor av semestermål som ger barnen mer än att bli dumpade på fritids medan deras föräldrar ligger hemma i sängen och vilar - men har man den inställningen så har nog dina barn det bättre i kommunal barnomsorg än med dig!
Ja solen är farlig mer än en halvtimma men mor och barn gillar bassänger som vi har finare här hemma än på semester.
Mor gillar inte den relativt dyra hotellmaten och barnen äter lite av den, bara jag vill ha den så det blir matlagning i lägenheten istället. På fåtalet ställen diskar dom men städar ibland och tvättar gör dom absolut inte.
Jag behöver inte vila, det är mor som har arbetat hårt.
Fritids har barnproffs med program var dag för variation, vi bekostar otroligt mkt pengar på utlandsresor och har dragit ner men fortsätter till nästa varma pool med en lyxlägenhet, TV i varje rum, nära havet och internet.
Barnen kan möjligen gilla Ving resort men tackar oftast nej till allt att göra där.
Annars går vi på vattenland, zoo, tivoli och annat i närheten.
Tipsa om något bra.