• Anonym (Daddy)

Semester med barn och vila?

Min fru vill åka på semester med 2 små barn och vila, vilket är oförenligt har jag förklarat. Ska man vila bör man stanna hemma och lämna barnen i barnomsorg, för ingen vet om man jobbar eller är hemma, eller bryr sig under ledigheter.
    Barnen vill ha kul och intressanta aktiviteter, som inte bara är TV och Ipad, men det funka bäst på fritids med proffs. Fåtalet semestermål kan fylla tiden bättre för barnen och gå till havet är ingen höjdare varje dag.

• Svar på tråden Semester med barn och vila?
  • Dixie

Det beror väl på vad man menar med att vila...... att ligga i en solstol en hel dag funkar ju inte, men semester är ju så mycket mer - man slipper alla vardagsbestyr, laga mat, tvätta, städa etc! 

tycker det är tragiskt att du anser att dina barn skulle ha det bättre på fritids än att få resa bort på semester med sina föräldrar.......... jag kan räkna upp massor av semestermål som ger barnen mer än att bli dumpade på fritids medan deras föräldrar ligger hemma i sängen och vilar - men har man den inställningen så har nog dina barn det bättre i kommunal barnomsorg än med dig! 

• Anonym (Daddy)
    Dixie skrev 2015-10-01 17:34:58 följande:
    Det beror väl på vad man menar med att vila...... att ligga i en solstol en hel dag funkar ju inte, men semester är ju så mycket mer - man slipper alla vardagsbestyr, laga mat, tvätta, städa etc! 

tycker det är tragiskt att du anser att dina barn skulle ha det bättre på fritids än att få resa bort på semester med sina föräldrar.......... jag kan räkna upp massor av semestermål som ger barnen mer än att bli dumpade på fritids medan deras föräldrar ligger hemma i sängen och vilar - men har man den inställningen så har nog dina barn det bättre i kommunal barnomsorg än med dig! 
    Ja solen är farlig mer än en halvtimma men mor och barn gillar bassänger som vi har finare här hemma än på semester.
    Mor gillar inte den relativt dyra hotellmaten och barnen äter lite av den, bara jag vill ha den så det blir matlagning i lägenheten istället. På fåtalet ställen diskar dom men städar ibland och tvättar gör dom absolut inte.
    Jag behöver inte vila, det är mor som har arbetat hårt.

Fritids har barnproffs med program var dag för variation, vi bekostar otroligt mkt pengar på utlandsresor och har dragit ner men fortsätter till nästa varma pool med en lyxlägenhet, TV i varje rum, nära havet och internet.

Barnen kan möjligen gilla Ving resort men tackar oftast nej till allt att göra där.

Annars går vi på vattenland, zoo, tivoli och annat i närheten.

Tipsa om något bra.
  • Dixie
    Anonym (Daddy) skrev 2015-10-01 17:48:03 följande:
    Tipsa om något bra.
    nu reser vi ju aldrig på charter - vi vill ju gärna uppleva de länder vi kommer till - så jag förstår ju att vi har helt olika utgångspunkter för resor! 

Några av våra mest minnesvärda resor har varit rundresor i USA - besökte Niagara fallen, Boston, NY, Cape Cod. Oregon och Washington med besök på Crater Lake, St Helena och andra naturplatser. Singapore och Malysia, Italien och besök bl.a. i Venedig. 
  • Anonym (Daddy)
    Dixie skrev 2015-10-01 17:52:39 följande:
    nu reser vi ju aldrig på charter - vi vill ju gärna uppleva de länder vi kommer till - så jag förstår ju att vi har helt olika utgångspunkter för resor! 

Några av våra mest minnesvärda resor har varit rundresor i USA - besökte Niagara fallen, Boston, NY, Cape Cod. Oregon och Washington med besök på Crater Lake, St Helena och andra naturplatser. Singapore och Malysia, Italien och besök bl.a. i Venedig. 
    Verkar trevligligt men vad gör man i Singapore och Malaysia?

Vi har åkt på charter med inklusive en enda gång, resten är eget bokat flyg och bostad med pool, i städer och utanför. Mor mår inte bra av länga flygresor och barn bör vara större för längre äventyr.

Jag vill dra runt i USA så har man språket överallt, men långt att åka.
  • kontrollant
    Anonym (Daddy) skrev 2015-10-01 17:20:50 följande:
    Min fru vill åka på semester med 2 små barn och vila, vilket är oförenligt har jag förklarat. Ska man vila bör man stanna hemma och lämna barnen i barnomsorg, för ingen vet om man jobbar eller är hemma, eller bryr sig under ledigheter.
    En del bryr sig tydligen, så det kan komma "underliga mail från Fritids" om man gör på det sättet:
    Cab skrev 2015-05-20 20:46:04 följande:
    När det gäller Fritids nu kommer underliga mail, med kopior till personalen, att våra barn blir ensamma där en vanlig arbetsdag för föräldrarna, fast skolan har flera hundra elever.

http://gamla.familjeliv.se/Forum-3-26/m75326786-1.html
  • Anonym (Plrrbt)

Det låter kanske snarare som om mor skulle åka på egen hand?

• Anonym (Daddy)
    Anonym (Plrrbt) skrev 2015-10-01 21:23:01 följande:
    Det låter kanske snarare som om mor skulle åka på egen hand?
    Nej mor vill vara med far och barn, i lagom mängd men det finns liksom olika intressen vad man vill göra så nästa gång blir det en stor fin lyxlägenhet med 3 TV, nära havet, aktiviteter att åka till och 2 hyrbilar etc.

Svar på tråden Semester med barn och vila?