• eaaak

Liggdel/Sittdel - åkpåse

Hej! 

Jag har en dotter på 4 månader och en Britax Go 2015. 
    Vi använder liggdelen för tillfället (Självklart).

Hon är verkligen livlig och älskar att sitta/ligga högre upp för att se saker speciellt när vi är hemma, där hon tycker om att sitt/ligga med en kudde som stöd samt sitta i sin babygunga för att kunna se sig omkring.

Jag har två kompisar med barn i samma ålder som använder bugaboo tror det är cameleon som använder sittdelen till sina 4 månaders bebisar.

Så min fråga är när borde jag börja använda sittdelen till min dotter på 4 månader (den har inte fullt liggläge samt är mycket större än bugaboon?
    Samt vilken åkpåse skulle ni rekommendera till britax go?
    Jag har en carena som passar till sittdelen som inte är så tjock (inte fodrad) som dock inte får plats i liggdelen eftersom den är liten

Har inte såå mycket pengar att lägga ner på detta eftersom jag redan har köpt en vinteroverall som inte heller är så tjock och är i storlek 68, min dotter anväder 56/62 förtillfället i kläder 

/Tack

• Svar på tråden Liggdel/Sittdel - åkpåse
  • Erika 146

Det är bara att stötta upp med filt på sidorna om du upplever sittdelen stor. Fick själv göra så till min dotter då hon inte ville ligga när hon var 3,5 mån. Hasar hon ner kan du ju använda selen som då hjälper till att hålla henne på plats :)

Svar på tråden Liggdel/Sittdel - åkpåse