• Questioner

hur ska man hantera det man känner om det man känner är fel?

Ända sedan jag var yngre och började ha tankar om sex så har jag alltid haft en dragning till att klä mig i tjejkläder. Även manliga kön tänder mig enormt. Missförstå mig inte, jag är inte homosexuell för jag tänder inte på killar egentligen bara på deras kukar. Nu till problemet, jag är 30 år, har varit sambo i nästan 10 år och vi har några barn tillsammans, så alltså är det här tankar som jag måste kunna få ur huvudet.

Så finns det någon därute som har några bra tips?

• Svar på tråden hur ska man hantera det man känner om det man känner är fel?
  • AnnaZL

Det är väldigt vanligt att män tänder på kukar- anledningen till att det är så mycket närbilder på kukar och kukorgasmer i porrfilmer. Att som man tända på att klä sig i kvinnokläder är inte heller ovanligt. Så ditt problem är inte att du känner "fel", utan att du inte har accepterat din sexualitet.

Du kommer inte att kunna ändra på hur du fungerar, så försök istället vara kreativ med hur du ska kunna få utlopp för det du gillar i ditt nuvarande förhållande. Kvinnokläder kan du ju ha på dig hur mycket du vill, hur ska du få med kukarna? Dildos, filmer, räcker det? Eller skulle det funka att bjuda in en till man?

• Questioner

För att det ska vara möjligt att leva ut det som du säger gäller det ju inte bara att jag ska acceptera det. Min partner måste ju också acceptera detta. Något jag är helt säker på att hon inte skulle göra. Vilket betyder att hela min tillvaro skulle behöva ändras. Vilket jag verkligen inte vill.

• HäckHäxan
    Questioner skrev 2015-10-05 08:09:13 följande:

För att det ska vara möjligt att leva ut det som du säger gäller det ju inte bara att jag ska acceptera det. Min partner måste ju också acceptera detta. Något jag är helt säker på att hon inte skulle göra. Vilket betyder att hela min tillvaro skulle behöva ändras. Vilket jag verkligen inte vill.

Att acceptera sig själv betyder inte att man måste leva ut allt. Det är ju inte så att du måste ha kvinnokläder när din fru är hemma, du måste inte berätta om det alls. Även om jag personligen hade föredragit att mannen berättade för mig och just jag hade inte haft några som helst problem med att min man gillade gå i kvinnokläder. Gällande se på kukar, man måste inte ligga med dem bara för att man tänder på dem.

Det är lite som att mena att alla som en bisexuella måste ha fri tillgång till bägge könen och inte kan vara monogama. Det är inte sant. Självklart kan bisexuella vara monogama. Att man tänder på saker betyder inte att man måste leva ut det.

Så acceptera dig själv, se inte det här som fel eller fult, som något du måste laga eller fixa. Du är inte trasig även om du känner dig trasslig pga av det hela och alla tankar kring det. Men försök släppa tanken att du är fel och trasig för det är du inte.

Om se på porr och runka räcker som utlopp för dig så är ju det precis som med kvinnorkläderna något du faktiskt kan sköta för dig själv som vilken annan människa som helst gör som onanerar och har en relation med tillhörande sexliv.

Själv tycket jag att många män i kvinnokläder är vackra och hur som helst så är du inte ensam om den här grejen alls. Finns rätt många män som gillar att bära kvinnokläder.
  • Anders 386

Känner till viss del igen mig i TS. Tyvärr är det så att många av våra fantasier kan vi inte leva ut, speciellt inte om vi är i ett förhållande. Det finns ingen bra lösning. Men den bästa lösningen är ofta att leva ut sina "fetischer" för sig själv. Vi kan inte förvänta oss att vår partner ska dela våra intressen.

Förövrigt är ju Häckhäxans svar här ovan helt klockrent. Livet är sånt, när vi gör ett val så innebär det ofta att vi också väljer bort något annat - vi kan tyvärr inte få allting vi önskar oss.Rynkar på näsan

• Questioner

Problemet är dock att jag inte vet hur jag ska acceptera tanken på att aldrig kunna leva ut det, att göra det i smyg finns liksom inte tid för heller. Det har funnits perioder då ja har kunnat klä ut mig och leka med dildo ifred men efter har jag alltid bara varit irriterad över att behöva gå tillbaka till verkligheten. Så jag behöver ett annat sätt att kunna hantera det jag känner.

• HäckHäxan
    Questioner skrev 2015-10-05 12:25:58 följande:

Problemet är dock att jag inte vet hur jag ska acceptera tanken på att aldrig kunna leva ut det, att göra det i smyg finns liksom inte tid för heller. Det har funnits perioder då ja har kunnat klä ut mig och leka med dildo ifred men efter har jag alltid bara varit irriterad över att behöva gå tillbaka till verkligheten. Så jag behöver ett annat sätt att kunna hantera det jag känner.

Förlåt mig men lever du verkligen rätt liv för dig själv alls?

Undrat mest för att du skriver att du blir irriterad över att behöva återgå till verkligheten istället för att bara vara grymt nöjd med den egentid och njutning du just upplevt.

Oavsett så tror jag inte rätt väg att att tänka att du har ett fel eller är trasig. Du kommer nog aldrig uppleva någon form av helhet över dig själv alls om du skall tänka sådär.

Varför är det fel att leka med en dildo när man är man? Många män njuter av analpluggar och dildos utan att de är de minsta gay eller fel. De har bara kommit på att de gillar det och njuter av det. Som jag ser det är det att utvecklas och våga njuta. Jag har själv lurat in en man till det där och han hade sån homofobi eller mer var livrädd om sitt rumphål och jag lurade mig långsamt in dit med fingret och han fick den hårdaste orgasmen han upplevt i livet där och då och han insåg att han inte alls vips förvandlades till en homosexuell man. Idag är det vardag i hans liv och han kan inte leva utan iaf en plugg i baken. Homosexuell kommer han aldrig bli. Men han var väldigt insnöad att män är si eller så och riktiga män har minsann inte saker i baken. Idag vet han bättre
  • Konservativ
    HäckHäxan skrev 2015-10-05 08:28:22 följande:
    Att acceptera sig själv betyder inte att man måste leva ut allt. Det är ju inte så att du måste ha kvinnokläder när din fru är hemma, du måste inte berätta om det alls. Även om jag personligen hade föredragit att mannen berättade för mig och just jag hade inte haft några som helst problem med att min man gillade gå i kvinnokläder. Gällande se på kukar, man måste inte ligga med dem bara för att man tänder på dem.

Det är lite som att mena att alla som en bisexuella måste ha fri tillgång till bägge könen och inte kan vara monogama. Det är inte sant. Självklart kan bisexuella vara monogama. Att man tänder på saker betyder inte att man måste leva ut det.

Så acceptera dig själv, se inte det här som fel eller fult, som något du måste laga eller fixa. Du är inte trasig även om du känner dig trasslig pga av det hela och alla tankar kring det. Men försök släppa tanken att du är fel och trasig för det är du inte.

Om se på porr och runka räcker som utlopp för dig så är ju det precis som med kvinnorkläderna något du faktiskt kan sköta för dig själv som vilken annan människa som helst gör som onanerar och har en relation med tillhörande sexliv.

Själv tycket jag att många män i kvinnokläder är vackra och hur som helst så är du inte ensam om den här grejen alls. Finns rätt många män som gillar att bära kvinnokläder.
    Håller med om det mesta. Och tänk på att man aldrig kan leva ut precis allt som man tänker på. Detär varken praktiskt möjligt eller ens bra. 
  • AnnaZL
    Questioner skrev 2015-10-05 12:25:58 följande:

Många har kommit med bra förslag här i tråden men du säger bara nej, nej. Vad är det egentligen du menar med "leva ut"? Exakt? Onanera i kvinnokläder med dildos ibland? Ha sex i kvinnokläder med dildos och din sambo ibland? Ha sex med män ibland? Gå klädd i kvinnokläder jämt och ha sex med olika män dagarna i ända?

Du har valt en livssituation där du är ansvarig för minderåriga barn. Du kan antingen acceptera att du gjort det valet och stå för konsekvenserna = du kommer inte att kunna klä dig i kvinnokläder och umgås med kukar hela tiden, då du är ansvarig för deras försörjning och omsorg.
    Du skulle också kunna välja att lämna din familj och försöka få till så mycket av din fantasivärld som går. Det är många som har lämnat sina familjer och små barn. Men skulle du då kunna gå klädd i kvinnokläder och kuka runt hela tiden, eller skulle du också då behöva jobba på ett ställe som inte accepterar det?
    Eller tredje vägen: Du säger att du är säker på att din sambo inte inte skulle acceptera att du levde ut dina fantasier. Har du pratat med henne om det? Många par klär upp sig för sex och använder dildos tillsammans, det är kanske en möjlighet om du inte haft ett rakt samtal med henne om hur mycket det betyder för dig.
    Hur du går klädd är egentligen bara din ensak, inget hon behöver acceptera. (däremot kan du ju kanske undvika de mest iögonfallande utstyrslarna på t.ex. föräldramöten). Att du onanerar med dildos är heller inget hon behöver acceptera ifall hon inte vill använda dem med dig. Igen, bara din ensak hur du onanerar. Och du har rätt att kräva egentid någon gång i veckan för det om du själv ger henne samma möjlighet.
    Om du däremot vill ha sex med andra är det något hon måste veta innan så att hon kan bestämma om hon vill utsätta sig för smittorisken.

Svar på tråden hur ska man hantera det man känner om det man känner är fel?