• Sessie

    Hormonspiral

    Hej!


    Tog ut min spiral (hormon) i början av augusti. Den första mensen var ju förmodligen ingen "riktig" mens.. den varade inte speciellt länge och var inte riklig. Förra månaden var den också sparsam men det var absolut mer! Denna månaden så var det extremt! Kan det vara så att kroppen nu kommit igång ordentligt nu efter spiralen? Nån mer som vart med om samma sak?


    Däremot så har jag bara haft riklig blödning i några dagar och nu e det betydligt mindre. Förstår ingenting. Brukar ha mens minst 4-5 dagar och nu är jag ju bara på dag 3. Blödde ingenting i natt heller... känns lite konstigt!


    Så dela gärna med er av era erfarenheter av graviditet efter hormonspiral och om det är någon mer som haft och försöker bli gravid..
    :)

  • Svar på tråden Hormonspiral
  • Angel in sight

    Hur går det för dig nu?

    Jag är i samma läge, tog ut min hormonspiral den 20 november och undrar när kroppen kommer i fas igen.

    Den 22-23 november hade jag mycket blödningar i två dagar men inte så mycket mensvärk. Undrar om det var en reaktion på att spiralen togs ut?

    Nu i veckan mellan 2-4 december har det kommit blodblandade flytningar i rosa-bruna färger men inte så mycket. Vid vanlig mens hade jag förut rejäla blödningar i 2 dagar och sen mindre blödningar i några dagar till.

    Min fundering är om detta var mensen denna månad, för jag tror min ägglossning var dagarna innan jag tog ut spiralen. Jag tyckte det kändes i äggstockarna då och jag brukar känna ägglossningen. 

    Jag får helt enkelt se runt den 16 december om det känns som ägglossning då. 

    Det är jobbigt att behöva vänta på att veta hur kroppen fungerar. Min mens förut var alltid regelbunden och jag kände varje ägglossning så det vore ju skönt om det blev så igen för då är det lättare att veta när man ska försöka bli med barn.

  • Sessie
    Angel in sight skrev 2015-12-05 08:48:55 följande:

    Hur går det för dig nu?

    Jag är i samma läge, tog ut min hormonspiral den 20 november och undrar när kroppen kommer i fas igen.

    Den 22-23 november hade jag mycket blödningar i två dagar men inte så mycket mensvärk. Undrar om det var en reaktion på att spiralen togs ut?

    Nu i veckan mellan 2-4 december har det kommit blodblandade flytningar i rosa-bruna färger men inte så mycket. Vid vanlig mens hade jag förut rejäla blödningar i 2 dagar och sen mindre blödningar i några dagar till.

    Min fundering är om detta var mensen denna månad, för jag tror min ägglossning var dagarna innan jag tog ut spiralen. Jag tyckte det kändes i äggstockarna då och jag brukar känna ägglossningen. 

    Jag får helt enkelt se runt den 16 december om det känns som ägglossning då. 

    Det är jobbigt att behöva vänta på att veta hur kroppen fungerar. Min mens förut var alltid regelbunden och jag kände varje ägglossning så det vore ju skönt om det blev så igen för då är det lättare att veta när man ska försöka bli med barn.


    Hej! Det tog ungefär 2-3 månader att bli gravid. Är i v.12 nu, snart 13.
    Första "mensen" räknar jag egentligen inte så 2 månader kan man säga..
    Hoppas du hade din äl nu förra veckan eller hur har det gått? Jag använde mig av ÄL-test bara för att få koll på kroppen vilket jag också fick.
    Har inte varit aktiv här på länge och ursäktar sent svar. Men illamående och tröttheten har tagit över min vardag tyvärr..Nu börjar det gå åt rätt håll, peppar peppar.. ! Hoppas du snart blir gravid..
    Kram och God Jul :D

  • Angel in sight
    Sessie skrev 2015-12-24 05:49:05 följande:

    Hej! Det tog ungefär 2-3 månader att bli gravid. Är i v.12 nu, snart 13.
    Första "mensen" räknar jag egentligen inte så 2 månader kan man säga..
    Hoppas du hade din äl nu förra veckan eller hur har det gått? Jag använde mig av ÄL-test bara för att få koll på kroppen vilket jag också fick.
    Har inte varit aktiv här på länge och ursäktar sent svar. Men illamående och tröttheten har tagit över min vardag tyvärr..Nu börjar det gå åt rätt håll, peppar peppar.. ! Hoppas du snart blir gravid..
    Kram och God Jul :D


    Åh, grattis! Så kul att höra att du är gravid och kommit en bit på vägen.Jag har inte riktigt koll på kroppen än, men det kändes som ägglossning runt 15-16 december så jag hoppas det var det och att vi prickade rätt :). Får se om mens kommer runt 30 december. Jag gillar inte att testa innan bim så jag får se om mens kommer och om den inte kommer testar jag på nyårsafton :)

    Hoppas du börjar må bättre snart. Med min andra dotter mådde jag illa till v 14 men sen blev det bra.
    God Jul :)

  • Sessie
    Angel in sight skrev 2015-12-24 09:41:16 följande:

    Åh, grattis! Så kul att höra att du är gravid och kommit en bit på vägen.Jag har inte riktigt koll på kroppen än, men det kändes som ägglossning runt 15-16 december så jag hoppas det var det och att vi prickade rätt :). Får se om mens kommer runt 30 december. Jag gillar inte att testa innan bim så jag får se om mens kommer och om den inte kommer testar jag på nyårsafton :)

    Hoppas du börjar må bättre snart. Med min andra dotter mådde jag illa till v 14 men sen blev det bra.
    God Jul :)


    Tack så mycket =)
    Nej det är onödigt att testa innan BIM..oftast så har man en känsla, och särskilt om man varit grvid tidigare.. jag hade det denna gången =)
    Det blir ju en perfekt nyårspresent isåfall om det visar sig att du blivit gravid !
    Ja jag mår lite bättre, peppar peppear. Men nu känns det som om att illamåendet kommer och går lite istället.. men jag hoppas att det släpper helt snart =)

Svar på tråden Hormonspiral