• Anonym (nojjar)

Gravid efter 1 1/2 års försök.. livrädd för missfall :(

Behöver väl mest få skriva av mig oron. Jag vet ju att missfall inte går att förhindra om det är meningen.

Men jag o min fästman har försökt intensivt i 1 1/2 år att skaffa syskon till vår dotter. Det började bli tal på kvinnokliniken om att få hjälp ..

Sen plötsligt igår så fick jag ett infall att göra graviditetstest när jag mådde för illa för att äta frukost på morgonen.

Mycket riktigt. "Gravid 1-2"..

Vi är så jäkla lyckliga!!!

Men jag är också förbaaannat orolig. Känns i hela kroppen som att det kommer gå åt skogen. Vecka 4 är ju ingenting :(

Jag bärjade genast ta vitamimtabletter för gravida och vågar knappt röra mig för jag inbillar mig att ägget kan lossna . Snacka om att veckorna kommer gå långsamt :(

• Svar på tråden Gravid efter 1 1/2 års försök.. livrädd för missfall :(
  • Ananass

Å vad jag känner igen mig. Jag och min sambo har 20 månader av försök bakom oss och plötsligt för 3 veckor sedan så plussade jag helt oväntat! GRATTIS till oss säger jag bara!!

Jag har varit sjukt nojig jag också, men man måste försöka tänka på att slappna av och njuta. Det kommer säkert att gå bra!

Barnet ligger så skyddat i livmodern att det ska mycket till för att själv "framkalla" ett missfall. Du kan utan oro röra dig precis som innan.

Jag är i v.8 nu och när illamåendet och kräkandet började i v.6 kändes allt mer verkligt. men jag räknar fortfarande ner dagarna till v.12 då missfallsrisken minskar.

• Anonym (nojjar)
    Ananass skrev 2015-10-06 08:42:09 följande:

Å vad jag känner igen mig. Jag och min sambo har 20 månader av försök bakom oss och plötsligt för 3 veckor sedan så plussade jag helt oväntat! GRATTIS till oss säger jag bara!!

Jag har varit sjukt nojig jag också, men man måste försöka tänka på att slappna av och njuta. Det kommer säkert att gå bra!

Barnet ligger så skyddat i livmodern att det ska mycket till för att själv "framkalla" ett missfall. Du kan utan oro röra dig precis som innan.

Jag är i v.8 nu och när illamåendet och kräkandet började i v.6 kändes allt mer verkligt. men jag räknar fortfarande ner dagarna till v.12 då missfallsrisken minskar.

Jag vet ju egentligen detta men det är ändå så jäkla läskigt allting. Jag VET att jag kommer bryta ihop fullständigt om det skiter sig nu. Men ska göra mitt bästa för att tänka positivt och njuta istället.

Hur går det för dig med illamåendet på jobbet? När jag väntade första barnet mådde jag illa mellan v 8 och 13 men spydde aldrig. Då jobbadr jag inte heller.

Nu har jag jobb och har redan börjat känna av lite illamående. Hur hanterar man eventuella kräkningar när man jobbar i kassan i en matbutik liksom? :/
  • Ananass

Jag har fått utskrivet piller mot kräkningarna av min barnmorska. Innan dess var det nästan omöjligt för mig att jobba. Blev ett par sjukdagar och även en hel del kräkande på jobb. Nu funkar tabletterna till viss del men de senaste dagarna har jag kräkt ändå på morgonen men sen har det blivit bättre under dagen. Idag är det rätt illa dock och jag gick precis hem från jobb. Tråkigt men förhoppningsvis så är det inte så himla många veckor kvar med illamående. Jag försöker tänka att det är värt det i slutändan :)

Men usch tänk om man får missfall, då har man gått igenom allt detta för ingenting! Det får verkligen inte hända känner jag!

Just i kassan på en matbutik måste vara klurigt. Man kan inte direkt springa ifrån när som helst! Jobbigt. Jag själv jobbar på lager samt tillverkningsavdelning på min pappas företag. De dagar då det mest är lagerarbete gör det inget om jag behöver spy ibland. Det är värre med tillverkningen för när vi börjar en produktion så är vi "fast" i 3timmar åt gången och det är omöjligt att gå ifrån. Då får man försöka knipa igen munnen och tänka på annat. Har funkat rätt bra än så länge :P

• Anonym (nojjar)

Ja det är omöjligt att springa ifrån i kassan hursomhelst och det är ju inte direkt så kunderna tycker det är fräscht om man spyr i papperskorgen medan dom betalar sina matvaror. :p

kanks slipper spy denna gång med , men eftersom illamåendet kom en hel månad tidigare denna gång så känns det som jag kan må lite sämre ;p

Svar på tråden Gravid efter 1 1/2 års försök.. livrädd för missfall :(