• Anonym (colagott)

Drickera cocacola varje dag

Någon mer här inne som gör det? Jag älskar cocacola, dricker varken kaffe, alkohol eller röker men coca cola jag inte bara sluta med..

Hur farligt är det egentligen? Jag menar många av sveriges befolkning röker,snusar och dricker kaffe men inte cola. Vad är "bäst"? 

Någon som varit i samma sits som mig?

• Svar på tråden Drickera cocacola varje dag
  • Rakad Apa

Dricker bara Coca-Cola när jag är bakis.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Hellou)
    Anonym (v) skrev 2015-10-06 21:11:14 följande:

Jag gör det också. Dricker inte heller kaffe, tror att coca cola är lite som ett substitut för kaffe för min del. Dricker dock zero, så jag får i mig sötningsmedel i stället för rent socker.. Vad som är bättre och sämre kan man ju spekulera i.

Aspartam går aldrig ur kroppen. Fråga din tandläkare...
  • Anonym (Hellou)
    Innnnnn skrev 2015-10-07 15:17:33 följande:

Vad är det som är bättre med att äta 10 sockerbitar= 33cl coca cola än att dricka en burk kolsyrat vatten med samma innehåll med en minimal mängd aspartam?

Smaken!!!
  • Anonym (Hellou)

Hejsan!

En period i mitt liv var jag på resande fot.

Drack Coca Cola varje dag i tre månader.

Resultatet: inget på vikten men frätskador på tänderna, små men ändå synliga. Detta går aldrig bort. Socker försurar i kroppen. Tuggar/fräter i din kropp.

• Anonym (16)

Du fyller din kropp med socker som kroppen inte klarar av att hantera.
    En burk läsk om dagen ökar din risk att dö i hjärtsjukdom med nästan en tredjedel.
    Socker ökar din risk att få cancer. 
    Här kan du läsa mer

mabra.com/6-bra-skal-att-sluta-ata-socker-och-3-satt-att-lyckas/

Att andra gör dumheter spelar väl ingen roll, det är dig och din kropp och hälsa det handlar om. 
    Du väljer hur din kropp mår. 

• Anonym (Hellou)
    Anonym (20) skrev 2015-10-07 15:49:55 följande:

Har i tonåren druckit rätt mycket Cola light. Inga extrema mängder, men ändå mycket, minst några gånger i veckan och som max en burk per dag. Har bara druckit vatten i övrigt. Men har nu slutat eftersom att det förstör tänderna och det är det inte värt. Emaljen är redan sliten och börjar få "ångest" av att tänka på att jag hade kunnat haft väldigt fina tänder.

Hur ser sliten emalj ut?

Jag går mycket på vinprovningar. Kan meddela att det fräter på tänderna. Småsmå flisor går bort o ger räfflade kanter.
  • Anonym (Hellou)
    Rakad Apa skrev 2015-10-07 16:35:46 följande:

Dricker bara Coca-Cola när jag är bakis.

Haha jag också!!

Antingen Coca Cola eller mjukglass. Underbar konsistens när man är bakis/läkande.
  • Anonym (colagott)

Okej får väl sluta med läsken då.. Men måste ha något bra substitut.. Obestämd

Anonym (16) skrev 2015-10-07 16:56:25 följande:

Du fyller din kropp med socker som kroppen inte klarar av att hantera.
    En burk läsk om dagen ökar din risk att dö i hjärtsjukdom med nästan en tredjedel.
    Socker ökar din risk att få cancer. 
    Här kan du läsa mer

mabra.com/6-bra-skal-att-sluta-ata-socker-och-3-satt-att-lyckas/

Att andra gör dumheter spelar väl ingen roll, det är dig och din kropp och hälsa det handlar om. 
    Du väljer hur din kropp mår. 

Jo jag tycker det spelar roll, många "unnar" sig att gå på krogen, röka och snusa.
  • EcceHomo

Varför skriver så många av er Coladrickare "jag dricker inte kaffe" och jämför det med snusning och rökning? Tror ni att det är onyttigt att dricka kaffe?

• Flisan79
    EcceHomo skrev 2015-10-08 00:11:04 följande:

Varför skriver så många av er Coladrickare "jag dricker inte kaffe" och jämför det med snusning och rökning? Tror ni att det är onyttigt att dricka kaffe?

Där syftar man nog mer på beroende/last samt att båda innehåller koffein. Sen dricker ju många "latte" osv, dvs kanska kaloririka kaffen.
  • gbgumman

Tänkte samma. Kaffe är på många sett nyttigt.
  • Anghammarad

Jag kommer ihåg en här på FL som tyckte det var bättre att ge sina barn Coke än juice eftersom det var naturligare ingredienser i colan. Inte för att juice är särskilt nyttigt men just det argumentet känns väl lite sisådär.

• Ungakillen95

I stora mängder är kaffe onyttigt ja!! 
Svar på tråden Drickera cocacola varje dag