• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Lars E

En 49 årig man anhållen för våldtäkt på en treårig flicka på ett asylboende i Tingsryd. Orkar inte länka men gissar att det bara är toppen på ett isberg.

• Anonym (pedofiler)
    Lars E skrev 2015-10-22 02:33:39 följande:

En 49 årig man anhållen för våldtäkt på en treårig flicka på ett asylboende i Tingsryd. Orkar inte länka men gissar att det bara är toppen på ett isberg.

Hoppas det inte är så men jag tänker på pedofilgrupper från tredje världen som systematiskt under många år har våldtagit tusentals engelska flickor och småbarn under flera års under tiden myndigheter inte vågade ingripa för det skulle kunna i nån skev pkfantasi anses vara rasistiskt.

• HenryIronstead

Hur fan är man funtad i huvudet om man våldtar en TREÅRING???
  • Anonym (Jo)
    HenryIronstead skrev 2015-10-22 10:24:29 följande:

Hur fan är man funtad i huvudet om man våldtar en TREÅRING???

Pedofilen kommer absolut få uppehållstillstånd i Sverige eftersom det hmmm enligt svenska staten finns en risk för hans liv i hemlandet. Samma som med flickan Yaras mördare.
  • HenryIronstead
    Anonym (Jo) skrev 2015-10-22 17:12:43 följande:
    Pedofilen kommer absolut få uppehållstillstånd i Sverige eftersom det hmmm enligt svenska staten finns en risk för hans liv i hemlandet. Samma som med flickan Yaras mördare.
    Det finns en anledning till att när jag pratar med folk om läget i Sverige, att de bara slår ifrån sig och säger "Jag vill inte veta, jag vill inte veta!"
    Det där patrasket borde skickas tillbaka till ursprungslandet! När slutade man ta bort Svenska medborgarskapet när man gjort sig skyldig till brott?
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (M)

En 21-årig man högg ihjäl två människor i Trollhätttan, gissar att det bara är toppen av ett isberg. När ska vi sätta stopp för mäns våld mot människorna runt dem? Det är ohållbart att män förstör liv på det här sättet! Män är våldsbejakande djur som borde sitta inspärrade för det är uppenbart att vi inte kan lita på männen.
    Världsmedborgare skrev 2015-10-21 11:35:26 följande:

Hur hjälper man en flyktingström "på plats"?
    Vet du ens varför det finns en flyktingström, troligen inte, men det beror på att det inte längre går att hjälpa på plats, att de i flyktinglägren gett upp hoppet att nånsin kunna återvända och ger sig iväg.
    Det är vad som händer i alla flyktingläger efter några år, så "på plats" är det bara idag det mest akuta som det i bästa fall går att hjälpa till med.

Och inne i Syrien är det numera helt omöjligt att bedriva nån vettig organiserad hjälp, du kommer ingenstans, inte ens sjukvård kommer fram, den stoppas av de hundratals stridande grupper som har vägspärrar överallt.

Och i närtid kommer det att bli etter värre, när nu kriget trappas upp med hjälp av ryssarna, så nu flyr fler än tidigare från Syrien.
    Vi kan alltså räkna med ännu fler flyktingar som försöker ta sig till EU/Europa, och att det blir ännu svårare att bedriva hjälp "på plats".
    Det finns även dom som tror på en spridning av kriget in i Libanon, ja kanske även till Turkiet, så förbered dig på ett långt större flyktingproblem än vad vi ser nu i Europa.

Och i det här läget tvingas vi prioritera, vi har inget val helt enkelt.
    Vi har länge nog inom EU hållit på med politiskt käbbel, så nu måste vi/EU agera kraftfullt och gemensamt, annars kommer vi få se vad en verklig kris innebär.

Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...?

Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!!

http://petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-later-ett-jattelikt-taltlager-sta-tomt/

Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti.

"Så länge mamma tvättar dina kläder slipper du själv, skönt!
    Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".

• SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-27 11:27:11 följande:
    Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...? Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!! petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-l.../ Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti. "Så länge mamma tvättar dina kläder slipper du själv, skönt! Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".

Att sätta press på Saudi och även UAE håller jag med om. De är rika länder som bör ta mycket större ansvar. Men det förvånar mig att du säger att Sverige inte kan ta emot alla flyktingar när det är exakt det grannländerna runt om Syrien gör. Miljontals syrier bor sedan lång tid i gigantiska flyktingläger i grannländerna, länder som är betydligt mycket fattigare än EU länderna. Varför förväntar vi (läs SD) att dessa länder ska ta hela ansvaret och husera alla flyktingar?
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-27 13:03:35 följande:

Att sätta press på Saudi och även UAE håller jag med om. De är rika länder som bör ta mycket större ansvar. Men det förvånar mig att du säger att Sverige inte kan ta emot alla flyktingar när det är exakt det grannländerna runt om Syrien gör. Miljontals syrier bor sedan lång tid i gigantiska flyktingläger i grannländerna, länder som är betydligt mycket fattigare än EU länderna. Varför förväntar vi (läs SD) att dessa länder ska ta hela ansvaret och husera alla flyktingar?
    För det första är det inte tal om att Syriens grannländer kommer att ge invånarna PUT eller TUT (som efter 3 år övergår till PUT).
    De får inte direkt samma försörjning där som de erbjuds här.
    Snarare ett tillfälligt skydd och det är väl knappas så som de behandlas där som vi vill behandla flyktingarna här? (se länk)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6026955

Vi har inte bostäder till våra egna medborgare. Vi kan inte bygga bostäder över en natt eller rota fram arbeten i som korrelerar med dessa människors utbildning/kulturella förutsättningar. Däremot kan man bo i tält(läger) där det är förhållandevis varmt och förhållandevis betydligt billigare att mätta en mage och utbilda en person (25:-/pers/dag), än att smacka upp tältläger här i Sverige eftersom det här i norden blir ganska kallt typ 8 månader av 12.

Vi i lilla Sverige KAN INTE, hur gärna man än hade önskat att det var så, ta emot alla som har det sämre här i världen, det är för få som arbetar här för att kunna försörja alla andra.

Det bor flera miljoner fattiga människor som riskerar att svälta ihjäl i många delar av världen. Ska vi ta hit dem också?

Om vi nu bortser från ditt empatiska tänkande vilket är stort nog, så är jag intresserad av hur du (och ni andra "ta hit alla"-förespråkare också för den delen) tänkt kring det ekonomiska/praktiska planet om vi skulle ta emot alla flyktingar? Förklara gärna det för mig. Kommer du/ni med en rimlig förklaring så ska du/ni ha all heder!
  • Anonym (vakna)
    Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...?

Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!!

http://petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-later-ett-jattelikt-taltlager-sta-tomt/

Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti.

Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".
    Det enda vi kan göra nu för att få bukt med det stora flödet av flyktingar är just total STOP, EU kommer bara att se på annars. Löfven är den absolut sämsta statsminister vi haft han är överkörd av mp och v och EU skrattar åt Löfven och Sveriges massmottagande av flyktingar.

Det värsta av allt är att detta bara fortsätter, inget händer, jo flykting strömmen fortsätter att öka, Övriga EU länder stryper mottagandet medans Sverige förhandlar komiskt och tragiskt. Fortsätter det i den här takten väntas 500 000 flyktingar på ett år.
  • Anonym (anonym)

I vilka andra sammanhang använder sig folk av bloggar som faktaunderlag?
    Ska nyhetsmedia istället för granskande reportrar börja använda sig av anonyma personers bloggar i nyhetsförmedling, för i så fall borde chemitrals ligga högt på listan över viktiga ämnen att informera om.

emeliienicole skrev 2015-10-08 21:17:41 följande:

Problemet är inte dessa stackars människor, problemet är att fler länder måste hjälpa till.

Du skriver "är orolig för mina barns framtid", hur fan tänker du då? Tänk på dessa stackars människorna som sätter sig i en båt gjort för 5 personer men det finns 70 personer i, fattar du hur många människor som dör under den resan? Fattar du hur modig och desperat man måste vara om man gör en sån grej?

Om det blev krig här, skulle inte du fly med dina barn till ett land där du vet att du har en chans att få stanna kvar och leva ett friskt och fridfullt liv? Jo, det skulle du säkerligen göra. Alla som har barn vet att man skulle offra sitt liv plus lite till för att skydda dom, tror du inte att dessa människor tänker så också? Hur tror du dom känner sig när dom sätter sig i båten och dom vet om att under den resan så kan deras barn dö?

Skulle du gå ut och lägga dig plant på marken och vänta på att dö? eller att se dina barn bli ihjälskjutna/bombade? Nej, det skulle du inte.

Fattar inte hur du kan skylla på människor som varit med om så fruktansvärt traumatiska grejer och som bara gör allt för att inte dö, för att få en ny chans att starta upp sina liv och börja om på nytt. 

Lär dig att skilja på A och B, det är inte flyktingarna det är fel på, det är länderna som borde hjälpa till mer. Jösses. Sluta också att inbilla dig att det kommer hit folk från IS, trots att det skulle hända så skulle dom bli utkastade fortare än vad du kan blinka om dom gjorde minsta lilla. 

Jag har aldrig påstått att det är flyktingarnas fel! Jag skyller inte på dem. Utan på att man inte haft bättre koll på vilka som passerar in i detta land, utan bara låtit vem som helst välla in.

OCH på förekommen anledning, måsta jag (inbillningssjuk eller ej) få säga att
    75% av alla flyktingar är män, ensamstående män men också män som lämnar sina barn och kvinnor kvar i kriget. Och män som påstår sig vara barn.

På en flyktingförläggning i norra Sverige satt Mutar och festade för dina och mina skattade pengar. Pengar som kunnat rädda många fler liv (många barns liv) om man prioriterat på ett bättre sätt.

Ingen kan nog förstå vidden av de ekonomiska och psykologiska konsekvenserna av våra "öpppna gränser"? (Något som nog inte räknats med i regeringens budget). Bara de polisiära kostnaderna som nu hotnivå 4 och de ändå för sent införda gränskontroller innebär.

Kan inte sluta undra hur många personer som finns här i Sverige, förutom Mutar, som sitter och planerar kommande terrordåd runt om i landet? Avrättningar som vi själva betalat för med våra skattepengar. Ironi på hög nivå.
    Naiva var ordet. Tom. Löfvén erkände igår. Sent skall syndaren vakna,,,
  • Anonym (anonym)
    Anonym (pedofiler) skrev 2015-10-22 08:09:25 följande:

Hoppas det inte är så men jag tänker på pedofilgrupper från tredje världen som systematiskt under många år har våldtagit tusentals engelska flickor och småbarn under flera års under tiden myndigheter inte vågade ingripa för det skulle kunna i nån skev pkfantasi anses vara rasistiskt.

Och för att inte tala om de stora nätverken med västerländska pedofiler som avslöjats, vissa har ju planerat att köpa spädbarn i fattiga länder.
  • Anonym (anonym)

petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-l.../

Saudiarabien är inte intresserad eftersom flyktingarna är "fel" sorts muslimer, Saudi är dessutom mer eller mindre uppbyggt som den stat Daesh vill ha, med sharialagar osv.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?