• mliten

Pedagogen på min sons förskola skriker åt barnen.

Nu skulle jag behöva lite guidning av er alla.

En pedagog på min sons förskola har börjat att skrika åt barnen, med skrik menar jag inte höja rösten tillfälligt utan hon har skrikit åt något barn att sluta med vad de gör, vad jag sett så har barnen stått och t.ex. slagit med pinnar på staketet eller bråkat med något annat barn. Barnen är i åldern 1-3 år. Vad jag sett/hört så står hon en bit ifrån och börjar skrika NEJ-SLUTA för att sen ånga fram och fortsätta skrika ungefär: Hör du/ni inte vad jag säger, sluta, nej... osv...
    Senast imorse hörde jag henne lång väg från förskolan där hon stod säkert 20 meter från barn i åldern 1-3 och skrek att de skulle sluta hålla på med staketet - de slutade såklart inte så hon gick fram och var arg och började fösa bort alla barn från staketet samtidigt som hon med höjd röst så att de skulle bort.

Det känns absolut inte bra - om jag som är på förskolan bara några minuter varje dag och redan sett och hört detta flera gånger senaste veckan så tyder det på ett mer systematiskt beteende snarare än att tillfälligt tappa tålamodet. Och dessutom otroligt opedagogiskt. Detta är inget hon gjort rakt framför mig utan jag har sett det när jag passerat gården för att hämta/lämna.

Jag vet att något har hänt i hennes liv - vad vet vi inte men förskolan skickade med en lapp där det stod att hon varit borta p.g.a. personliga anledningar i ngn vecka och att de inte vet hur det ser ut i höst. Kanske mår hon inte speciellt bra nu men det ska ju inte gå ut över barnen - jag vet inte om hon härjat på min son eftersom han ännu är lite för liten för att förmedla sånt.

Vad gör jag? Jag vill inte sparka på ngn som ligger men hon och förskolan måste ju ta sitt ansvar och inte låta en ostabil person ta hand om barnen. Vad skulle ni göra? Ska jag skriva brev till förskole-chefen och hur skriver jag det, jag vill inte totalt hänga ut pedagogen eller gå in i en personlig konflikt med henne - men nåt måste jag såklart göra.

Hjälp.

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Svar på tråden Pedagogen på min sons förskola skriker åt barnen.
  • JennyThe

Ja prata med förskolechefen, eftersom denne förmodligen vet vad pedagogen har för personliga problem kommer hen nog ta upp det hela på lämpligt vis. Ibland kanske man inte själv hör/ser hur man beter sig så någon annan behöver göra en uppmärksam på det.

Du kan ju säga att du tycker bra om pedagogen men känner att hen inte är sig själv, om du vill linda in det lite.

Lycka till!

• mliten
    JennyThe skrev 2015-10-08 12:30:59 följande:

Ja prata med förskolechefen, eftersom denne förmodligen vet vad pedagogen har för personliga problem kommer hen nog ta upp det hela på lämpligt vis. Ibland kanske man inte själv hör/ser hur man beter sig så någon annan behöver göra en uppmärksam på det.

Du kan ju säga att du tycker bra om pedagogen men känner att hen inte är sig själv, om du vill linda in det lite.

Lycka till!

Ja jag tror att det får bli ngt sådant.
    Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
Svar på tråden Pedagogen på min sons förskola skriker åt barnen.