• Lillsyss

Vill och vill inte gifta mig

Hej!

Har nu varit tillsammans med min sambo i över 4 år. På första daten pratade vi om att båda ville ha barn o att jag ville gifta mig någon gång.

Nu har vi ett barn på 1,5 år o jag är gravid igen. Han har aldrig tagit upp giftermål i diskussion o aldrig friat. Han vet att det är min dröm att gifta sig. Han vet att jag ville gifta mig innan jag skaffade barn.

Jag vet av hans vänner att han tidigare funderat på frieri o romantiska frierier (i ett tidigare förhållande).

Nu känner jag mig ledsen o sårad. Duger jag inte? Jag ger honom barn men han vill inte ge mig trygghet o lycka som ett giftermål skulle innebära för mig.

Nu känns det som om det har gått för långt. Skulle han fria nu skulle det vara försent. Han har krossat min dröm. Jag vill spendera mitt liv med honom. Men han har tagit min dröm från mig.

Jag vill inte ha någon annan. Men det har gått s långt att det känns som om jag vill ha giftermål så får det bli med någon annan. det vill jag inte. Jag känner mig sårad, som ett andrahandsval, som om jag inte duger. Är det någon som förstår mig??? Snälla ????

• Svar på tråden Vill och vill inte gifta mig
Svar på tråden Vill och vill inte gifta mig