Varför har Sverigedemokraterna sådan överrepresentation av män?
I sin väljarkår, alltså. Endast 2 av 10 är kvinnor, har jag för mig. Vad tror ni det beror på?
I sin väljarkår, alltså. Endast 2 av 10 är kvinnor, har jag för mig. Vad tror ni det beror på?
Självfallet gnäller både kvinnor och män. Tyvärr är min erfarenhet att kvinnor oftare försvarar andra kvinnor som gnäller medan de tycker gnällande män är patetiska - och vice versa när det gäller mäns syn på kvinnor.
Försvarar varandras gnäll?
Det här med att män skulle vara mindre känslostyrda än kvinnor är en seglivad myt. Män som slåss med andra män som stöter på deras kvinnor pga svartsjuka, pappor som förvisar eller har ihjäl sina döttrar pga hotad heder, män som mördar fruar för att de väljer att lämna dem, män som slåss på krogen för att någon kollar snett på dem, män som slåss på fotbollsmatcher för skojs skull, män som våldtar kvinnor för, ja jag har fortfarande inte greppat varför vissa våldtar.. Osv osv.
Inte mycket rationalitet i ovan nämnda företeelser.
SDs politik och retorik vädjar till väldigt stor del till folks mest primitiva känsla av rädsla för det som är främmande och svårbegripligt. Min slutsats är att de mer känslostyrda männen ger efter för sina rädslor och väljer att tro på SDs förenklade problemställningar och lösningsförslag.
Du skrev "islamisering".
Jag googlar "islamisering" och hittar det på Wikipedia, med den tillhörande beskrivningen jag kopierade.
Nej, jag är inte orolig för att Sverige ska bli "islamiserat".
Varför har inte muslimerna blivit kristna? Det finns gott om kyrkor även i de länder där majoritet är muslimer? Eller funkar det bara tvärt om, att kristna länder med en minoritet muslimer riskerar bli tvångskonverterat..?
Fiffigt. Genom att märka ord så slapp du svara i sak. Lysande. Precis som en riktig politiker.
För mig är det helt bisarrt att vissa så helt kan bortse från problemen. Inte ens erkänna att de finns.
Ps. Utrikesfödda har en arbetslöshet på över 20% och den stiger. I den siffran finns även all arbetskraftsinvandring också så man undrar ju hur siffran ser ut för flyktingar.
Tja, det finns ju nån studie om att män (generellt) har svårare att känna empati för andra grupper än den egna och synnerhet om de ser dem som fienden.
Ok, jag tar tillbaka ordet "islamisering" då om det ska vara så svårt att förstå. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget reflekterar över det jag skriver eller om du bara letar svaga punkter. En felsyftning där, felaktigt ordval här...
Du struntar ju konsekvent att svara på vad vi ska göra med avseende på de faktiska problem jag tog upp och länkade till. Jag tror jag vet varför. Du har inget svar. Du vill nog inte ens erkänna för dig själv att det finns problem.
Du försöker bara snacka bort dig.
Hur ser du på problemet med radikalisering i och runt moskéer? Unga män och kvinnor som åker ner till Islamiska Staten.
Hur ser du på de s.k. "klädpoliserna" i t ex Rinkeby centrum? D.v.s. grupper av män som ser som sin uppgift att tala om för kvinnor hur de ska klä sig och hur de ska uppträda.
Finns mycket annat som är problematiskt också men det är väl främst detta som har direkt med islam att göra.
Att jag använde ordet islamisering delvis felaktigt var det enda du kommenterade. Väldigt lägligt. Du är bara en PK-krigare som aldrig kommer att erkänna ett enda problem. Ungefär som Bagdad Bob.
Tja, det finns ju nån studie om att män (generellt) har svårare att känna empati för andra grupper än den egna och synnerhet om de ser dem som fienden.
Dessutom visar forskningen att antal aborter inte minskar mes sänkt aborttid, däremot att mängden "olagliga" ökar.