• miwsx

Snälla hjälp mig med min kandidatuppsats!

Hej! Jag studerar på Linköpings Universitet och skriver nu en uppsats som handlar om hotellval bland svenskar. Skulle vara så innerst tacksam om ni ville ta er tid att svara på denna enkät på 6 frågor:

sv.surveymonkey.com/r/35FTY8Z

TACK!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med min kandidatuppsats!
  • Joni

Får nog börja med att göra om svarsalternativen gällande ålder. En person ska inte kunna klicka i två olika rutor som har samma ålder, exempelvis de som är 25 eller 35. Är det här verkligen en undersökning till en kandidatuppsats? Känns som grundläggande kunskap om hur man bygger en enkät.

• Hallonpaj83

Hej ts:) läser du turismprogrammet? isåfall är vi två:) Jag kan svara på frågorna senare idag.

• miwsx

Joni: Jag är medveten om att den är väldigt simpel, vilket den är av en anledning. Jag gör undersökningen för att jag genom en semiotisk analys kommer granska verksamheternas marknadsföring samt segmentering. Alltså används enkäten som ett sätta att stärka eller fälla min analys.

• Joni
    miwsx skrev 2015-10-12 14:56:26 följande:

Joni: Jag är medveten om att den är väldigt simpel, vilket den är av en anledning. Jag gör undersökningen för att jag genom en semiotisk analys kommer granska verksamheternas marknadsföring samt segmentering. Alltså används enkäten som ett sätta att stärka eller fälla min analys.

Det handlar inte om att den är simpel utan att valen inte är ömsesidigt uteslutande, man kan välja flera.
  • miwsx

Jag vet att valen inte går att jämföra med varandra för att de inte är i närheten av samma kategori - vilket är meningen. Men eftersom du vet hur jag kommer att använda den så kan du ju berätta hur jag ska göra istället?

• Joni
    miwsx skrev 2015-10-12 15:06:02 följande:

Jag vet att valen inte går att jämföra med varandra för att de inte är i närheten av samma kategori - vilket är meningen. Men eftersom du vet hur jag kommer att använda den så kan du ju berätta hur jag ska göra istället?

Ha ömsesidigt uteslutande kategorier gällande åldern. Du kan väl inte mena att du tycker det är korrekt oavsett hur du ska bruka enkäten?
  • Joni
    miwsx skrev 2015-10-12 15:06:02 följande:

Du tycker ju uppenbart att jag har rätt eftersom du nu har ändrat.
  • Joni
    miwsx skrev 2015-10-12 17:33:25 följande:

Absolut. Resten höll jag däremot inte med om :)

Fast det var ju min enda synpunkt :p
Svar på tråden Snälla hjälp mig med min kandidatuppsats!