• nihka

Vilket parti skulle du rösta på idag?

Som frågan lyder:

Vilket parti skulle du rösta på idag?

Enbart röd-gröna och allianspartier är med för att se vilket block som dominerar och hur rösterna inom blocken är fördelade.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på idag?
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-10 18:43:13 följande:
    Riksdagen tar inte minsta hänsyn till hur människor för dagen säger sig vilja rösta. S är det största partiet följt av M.

Du har redan talat om att du inte kan rösta i den här omröstningstråden och du har fått svar på dina frågor så då det finns väl inget mer att tillägga.
    Fast tråden handlar om hur folk skulle rösta idag och idag är SD störst.
    Dina svar duger inte.
  • nihka
    apburen skrev 2015-10-10 18:58:34 följande:
    Fast tråden handlar om hur folk skulle rösta idag och idag är SD störst.
    Dina svar duger inte.
    Nej, tråden handlar om vilket blockparti man skulle rösta på idag.

Hejdå.
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-11 00:03:10 följande:

Hejdå.
    Och fi tillhör fortfarande inget block.
    Du bara önsketänker.

Stor uppslutning förresten... konstigt? Drömmer
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-10-11 00:03:10 följande:

Hejdå.
    Hade det inte varit bättre med bara två alternativ, rödgrön och alliansen isf?

• nihka
    apburen skrev 2015-10-11 09:46:51 följande:
    Och fi tillhör fortfarande inget block.
    Du bara önsketänker.

Stor uppslutning förresten... konstigt? Drömmer
    Om FI ska räknas till något block kan förstås diskuteras, men SD tillhör definitivt inget block.

Stor procentuell uppslutning förresten av de som röstar på narcissistiska gnällpartiet ...konstigt? Drömmer

Tack för din medverkan. Toodeloo och kila nu iväg till en barnvagnstråd och jämra dig över att de inte vill diskutera bilar med dig där.
  • nihka
    Rutgers skrev 2015-10-11 10:00:23 följande:
    Hade det inte varit bättre med bara två alternativ, rödgrön och alliansen isf?
    Jag tänkte på det, men tycker det är intressant att se hur de små partierna klarar sig i förhållande till 4%-strecket - inte minst KD efter deras utspel. Om någon av dessa partier åker ut eller FI som hamnade under 4% ökar till över 4% kan det påverka storleken på blocken - förutsatt att man fortsätter med blockpolitik förstås.
  • apburen
    nihka skrev 2015-10-11 11:21:40 följande:
    Om FI ska räknas till något block kan förstås diskuteras, men SD tillhör definitivt inget block.

Stor procentuell uppslutning förresten av de som röstar på narcissistiska gnällpartiet ...konstigt? Drömmer

Tack för din medverkan. Toodeloo och kila nu iväg till en barnvagnstråd och jämra dig över att de inte vill diskutera bilar med dig där.
    Vad i herrans namn yrar du om?
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-10-11 11:27:53 följande:
    Jag tänkte på det, men tycker det är intressant att se hur de små partierna klarar sig i förhållande till 4%-strecket - inte minst KD efter deras utspel. Om någon av dessa partier åker ut eller FI som hamnade under 4% ökar till över 4% kan det påverka storleken på blocken - förutsatt att man fortsätter med blockpolitik förstås.
    Men urvalet och deltagandet här är så bedrövligt kass att man ändå inte kan dra några som helst slutsatser. För att se det där måste vi vänta in nov siffrorna ifrån några mätinstitut och dra ett medel. Så det ligger iaf 1,5mån bort.

Jag tror de fortsätter med blockpolitiken och går till val me det. Efter nästa val beror det såklart på utfallet.

• nihka
    Rutgers skrev 2015-10-11 11:46:39 följande:
    Men urvalet och deltagandet här är så bedrövligt kass att man ändå inte kan dra några som helst slutsatser. För att se det där måste vi vänta in nov siffrorna ifrån några mätinstitut och dra ett medel. Så det ligger iaf 1,5mån bort.

Jag tror de fortsätter med blockpolitiken och går till val me det. Efter nästa val beror det såklart på utfallet.
    Är det fel på urvalet? Finns det fler partier som du anser hör till det röd-gröna blocket eller alliansblocket? Vilka då? Jag tyckte ändå jag var generös som inkluderade FI.

Deltagandet tycker jag inte så pjåkigt. 17 röster på mindre än ett dygn och då är det inte så många som röstar på natten. Sist jag ställde en liknande fråga röstade fler än två hundra. Du får ge dig till tåls och komma ihåg att detta bara är en FL-tråd.

Tack för din kommentar.
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-10-11 12:38:29 följande:
    Är det fel på urvalet? Finns det fler partier som du anser hör till det röd-gröna blocket eller alliansblocket? Vilka då? Jag tyckte ändå jag var generös som inkluderade FI.

Deltagandet tycker jag inte så pjåkigt. 17 röster på mindre än ett dygn och då är det inte så många som röstar på natten. Sist jag ställde en liknande fråga röstade fler än två hundra. Du får ge dig till tåls och komma ihåg att detta bara är en FL-tråd.

Tack för din kommentar.
    Tänkte inte på partier utan vi användare som röstar. Om det skall ge något skall ett visst antal vara kvinnor mellan 30-35 och ha inkomst X osv. Just nu är det godtyckligt vilka som röstar. Sen måste det vara bortåt en 2000 för att det skall komma upp i rätt nivå.

På en hat-site som kallas FB finns liknande fråga med jämna mellan rum, men då brukar SD få en 50-60%. Sånt säger mer om vilka som röstar på FB än Sverige i stort.

• nihka
    Rutgers skrev 2015-10-11 15:34:30 följande:
    Tänkte inte på partier utan vi användare som röstar. Om det skall ge något skall ett visst antal vara kvinnor mellan 30-35 och ha inkomst X osv. Just nu är det godtyckligt vilka som röstar. Sen måste det vara bortåt en 2000 för att det skall komma upp i rätt nivå.

På en hat-site som kallas FB finns liknande fråga med jämna mellan rum, men då brukar SD få en 50-60%. Sånt säger mer om vilka som röstar på FB än Sverige i stort.
    Ja, detta bara är en FL-tråd som inte ger anspråk av att vara mer än just en FL-tråd.

Hahaha! Här brukar det ligga på runt 40% sedan ca 2 år tillbaka. Ingen förändring.

Nja, säger kanske mer om hur många konton man kan ha samtidigt. I riktiga riksdagsvalet är det dock bara en röst per person.
  • Lord Hans
    Yellow Cross skrev 2015-10-10 15:07:24 följande:

MP såklart,det är det bästa hoppet för oss som hoppas på en invandringsrelaterad systemkollaps.

Ja, det finns alltid såna som faktiskt gynnas av att systemet kollapsar.
  • KakanSmakan

Skulle rösta på KD bara för att Ebba Busch Thor är så bra och tydlig. Har ingen aning om deras politik. Har alltid röstat på sossarna, men efter deras utfrysnings- och mobbningstaktik a la Löfven är det slut med det.

Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på idag?