• Aniroma

Crescent: infinity eller trike

Vi väntar första barnet i mars och har idag för första gången varit och börjat kika på vagn. Vi är ute i väldigt god tid just för att vi vill få chansen att känna o klämma på olika sorters vagnar innan vi bestämmer oss!! Men jag föll helt och hållet idag för crescent infinity! Den är så snygg och skön att köra (i butiken :P). Däremot sa försäljaren att den är bäst i stadskörning, den har små hjul fram som kan bli lite svåra om man ska köra terräng.

Hon tipsade då om crescent trike som i stort sett är samma vagn fast med tre hjul istället och hjulet där fram är ett stort hjul som passar för terräng. Jag tycker dock inte att det är lika snyggt med tre hjul som med fyra.

Så nu vill jag höra från andra som har någon av dessa vagnar! Vad tycker ni? För och nackdelar med er vagn? Hur är den i stan jämfört med på en skogsstig? :)

• Svar på tråden Crescent: infinity eller trike
  • Karpalo

Vi har en trike, inget för terrängkörning! Som stadsvagn fungerar den prima men den känns aningen ostadig i sidled emellanåt (iaf med en tvååring i).

• Aniroma
    Karpalo skrev 2015-10-10 16:45:42 följande:

Vi har en trike, inget för terrängkörning! Som stadsvagn fungerar den prima men den känns aningen ostadig i sidled emellanåt (iaf med en tvååring i).

Oj är det så? Hon i butiken sa att den absolut var bra i terräng..va lustigt! Spännande att du sa så :) nu får jag lite att fundera på :) jag kan också känna att den skulle kunna vara lite ostadig. Har den varit nära att välta nån gång ni har kört?
  • Karpalo
    Aniroma skrev 2015-10-11 00:57:56 följande:
    Oj är det så? Hon i butiken sa att den absolut var bra i terräng..va lustigt! Spännande att du sa så :) nu får jag lite att fundera på :) jag kan också känna att den skulle kunna vara lite ostadig. Har den varit nära att välta nån gång ni har kört?
    Njä, det skulle jag ändå inte påstå att den har heller. Man känner nog rätt snabbt när det "inte går". Köpte den rätt sent så har bara hunnit använda den ett fåtal gånger och problemet har nog bara uppstått om man försökt sig på en väldigt snäv sväng. Annars är det en väldigt skön vagn att köra :)
  • Aniroma
    Karpalo skrev 2015-10-11 08:15:51 följande:

Njä, det skulle jag ändå inte påstå att den har heller. Man känner nog rätt snabbt när det "inte går". Köpte den rätt sent så har bara hunnit använda den ett fåtal gånger och problemet har nog bara uppstått om man försökt sig på en väldigt snäv sväng. Annars är det en väldigt skön vagn att köra :)

Hej igen. Tänkte fråga om du har upplevt det som ett problem att liggdelen lutar lite neråt fotändan? Förstår du vad jag menar? Liggdelen är ju inte helt plan utan sluttar lite, även när stödpinnarna är på. Man kan se detta om man sätter sig på huk bredvid vagnen. Vi är inne på att köpa triken men är lite osäkra på om tösen kommer glida neråt i liggdelen när man kör.. Hur upplever ni det?
  • Karpalo
    Aniroma skrev 2015-12-06 11:16:52 följande:
    Hej igen. Tänkte fråga om du har upplevt det som ett problem att liggdelen lutar lite neråt fotändan? Förstår du vad jag menar? Liggdelen är ju inte helt plan utan sluttar lite, även när stödpinnarna är på. Man kan se detta om man sätter sig på huk bredvid vagnen. Vi är inne på att köpa triken men är lite osäkra på om tösen kommer glida neråt i liggdelen när man kör.. Hur upplever ni det?
    Kan tyvärr inte svara på det eftersom vi inte (ännu) använt oss av liggdelen. Har bara använt sittdelen med sonen som är 2,5 år. Har ni nånstans där ni skulle kunna provköra? De barnvagnsbutiker jag varit i brukar nog låta en ta en provtur :)
Svar på tråden Crescent: infinity eller trike