• mammaåten

Netflix, osynkat ljud och bild

Hej! 

Ett tag in i filmtittandet på netflix blir det alltid osynkat ljud och bild för mig, oavsett vilken dator/ internet jag använder. Vad beror det på? Och hur kan man göra något åt det, om man kan det?

• Svar på tråden Netflix, osynkat ljud och bild
  • Aniiee

Jag vet inte varför det blir så, men det brukar fixa sig om man pausar några sekunder.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Frontline

Barnen ser dagligen på netflix och där är det inga bekymmer...

Hur ser du på det? vi ser antingen via Apple tv eller med en android och chromecast...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mammaåten
    Frontline skrev 2015-10-11 00:07:08 följande:

Barnen ser dagligen på netflix och där är det inga bekymmer...

Hur ser du på det? vi ser antingen via Apple tv eller med en android och chromecast...

Jag kollar via datorn, nu med en mac. Innan har jag även använt en "vanlig" dator med windows 
  • Frontline

Låter konstig, vi såg för en stund sen via en av plattorna utan bekymmer...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • WinterDawn

Det är likadant för mig, men jag tror det är min dator som inte lyckas hänga med, då den också brukar  fastna i samma ögonblick som bilden börjar släpa efter. Så pausa en stund blir omöjligt.

Vi använder vår ps3 och tittar på netflix på TV:n istället, och barnen tittar ibland via sina surfplattor, helt utan problem.

• mammaåten
    WinterDawn skrev 2015-10-11 00:22:06 följande:

Det är likadant för mig, men jag tror det är min dator som inte lyckas hänga med, då den också brukar  fastna i samma ögonblick som bilden börjar släpa efter. Så pausa en stund blir omöjligt.

Vi använder vår ps3 och tittar på netflix på TV:n istället, och barnen tittar ibland via sina surfplattor, helt utan problem.

Hur kollar man via ps3?
  • mammaåten

Igår fungerade det att pausa ca 20 minuter, men tidigare har det inte hjälpt. Det blir som att bilden börjar "snabbspolas", inte i full fart som när man spolar framåt på ps3 tex, men alla småspringer liksom hela tiden och ljudet går kvar i vanlig takt.

Det som är konstigt, tycker jag, är att jag kan kolla på två avsnitt utan att det händer något och sen helt plötsligt blir det igen.

Svar på tråden Netflix, osynkat ljud och bild