• Mama39

Lergigan vecka 4

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig/dela sin erfarenhet.

Är det någon här som har ätit Lergigan från det att ni plussat? Dvs redan från vecka 4? Jag tycker att de flesta har börjat ta Lergigan mot illamående från vecka 6-7 och då finns inte rapporterat fosterskador. Men om man varit tvungen att ta Lergigan redan från vecka 4? Finns det någon som gjort det? Hur gick det för barnet? Hur mycket tog ni per dag?

Jätte tacksam för respons på detta.

• Svar på tråden Lergigan vecka 4
  • annah78

Hej! Jag åt inget mot illamåendet under grav 1, Postafen under grav 2 och sedan Lergigan under grav 3 och 4. Barn ett är fullt normal. Barn två har autism. Barn tre har ADHD-beteende. Barn 4 har autistiska drag. Vet inte om detta har med tabletterna att göra, behöver inte vara så. Är i alla fall gravid igen och denna gången chansar jag inte utan tar illamåendet och skippar all form av medicinering. Undviker socker och tuggar på något hela tiden. Bara några veckor kvar nu... Lycka till!!

• emeliienicole

Jag åt postafen först men eftersom det inte hjälpte för min del så fick jag gå över till lergigan vilket var helt utmärkt för mig! All illamående bara försvann, så skönt! Detta fick jag då väldigt tidigt i graviditeten, tror det var ca 2 veckor efter jag plussat och idag är vår son 5 månader och mår helt utmärkt! :)

• Mama39

Tack för svar. Känns skönt att höra. Måste man ta medicin så måste man. Får jag fråga vilken dos du tog? Hur många gånger per dag.

Svar på tråden Lergigan vecka 4