• MotherLizzz

Toyota avensis verso som familjebil, hjälp mig.

Hej!

Skrev en tråd som ingen svarat på om just denna bil... Kan någon hjälpa mig. Är detta en bra bil? Har i nuläget två barn, 7 och 5 år i framåtvända stolar. Väntar bebis i februari. Har en ganska lång och bred man. Fastnade för denna bil just pga säterna, att alla är separata.

Förra tråden heter: hjälp med bil sökes!

I den står mer :) om någon orkar leta efter den och läsa :)

• Svar på tråden Toyota avensis verso som familjebil, hjälp mig.
  • Fia 28

Syrran ha en Toyota Avensis men inte verso. De bytte till den bilen just för att mannen är rätt lång och de hade svårt med bilstolen i Corollan de hade innan. 

• MotherLizzz
    Fia 28 skrev 2015-10-12 16:57:32 följande:

Syrran ha en Toyota Avensis men inte verso. De bytte till den bilen just för att mannen är rätt lång och de hade svårt med bilstolen i Corollan de hade innan. 

Så med dina ord är det en bra och rymlig bil? :)
  • Fia 28
    MotherLizzz skrev 2015-10-12 17:04:05 följande:
    Så med dina ord är det en bra och rymlig bil? :)
    Jepp. De har iaf inte haft några problem med bilen och bra rum i både framsäte och baksäte trots bilstolar. 
  • MotherLizzz
    Fia 28 skrev 2015-10-13 11:02:36 följande:

Jepp. De har iaf inte haft några problem med bilen och bra rum i både framsäte och baksäte trots bilstolar. 

Tack :) det lutar åt en sådan bil.
  • videofotografen

Toyota rent allmänt är en bra bil åtminstone så länge som de är hyfsat nya. Har väl svårt att tro att vi lär få se några Toyota framöver som rullat uppåt 50.000 mil som många många Volvo har gjort (gör).

Enda nackdelen med Toyota liksom alla andra asiatiska bilar är rostskyddet. Det är dessvärre inte mycket att hurra för. Mitt tips om man köper en asiatisk bil av lite kvalitet är att man lämnar in den på en riktig rostskyddsbehandling typ Tektyl, Dinol, Dinitrol, Tuff Kote eller liknande. Det är väl investerade slantar.

• MotherLizzz
    videofotografen skrev 2015-10-16 04:06:32 följande:

Toyota rent allmänt är en bra bil åtminstone så länge som de är hyfsat nya. Har väl svårt att tro att vi lär få se några Toyota framöver som rullat uppåt 50.000 mil som många många Volvo har gjort (gör).

Enda nackdelen med Toyota liksom alla andra asiatiska bilar är rostskyddet. Det är dessvärre inte mycket att hurra för. Mitt tips om man köper en asiatisk bil av lite kvalitet är att man lämnar in den på en riktig rostskyddsbehandling typ Tektyl, Dinol, Dinitrol, Tuff Kote eller liknande. Det är väl investerade slantar.

Såna tips gillar jag, tack :) ungefär vad brukar det ligga på att rostskydda ?

Nu ska jag försöka hitta en bil bara :)
  • Rabarbapuppa
    MotherLizzz skrev 2015-10-19 11:56:38 följande:
    Såna tips gillar jag, tack :) ungefär vad brukar det ligga på att rostskydda ?

Nu ska jag försöka hitta en bil bara :)
    Från 4000 och uppåt. Circa.
    Det är ju bara för dig att Googla behandlingar av typen som videofotografen ovan nämnde. 
Svar på tråden Toyota avensis verso som familjebil, hjälp mig.