En fråga till dig som är sverigedemokrat.
Av vilken anledning stödjer du SD?
Av vilken anledning stödjer du SD?
Jag finner inget stöd för din åsikt att kritik mot invandring är rasism.
lmgtfy.com/
Att kalla andra "rasiter" lite då och då i debatter är en härskarteknik. Omöjliggör en debatt, vilket är meningen.
Rasistsnacket är dessutom enomt tröttsamt.
Det är naturligtvis OK att anse att någon hyser rasistiska åsikter - vi lever ju i ett land med yttrandefrihet.
Ja, det är t o m OK att anse att pedofil är något - Tro't eller ej.
Vad som däremot inte är OK är att förbjuda människor att ha åsikter, åtminstone i Sverige. Det borde vara en fullständig självklarhet för varje tänkande människa, att begripa.
Det är naturligtvis OK att anse att någon hyser rasistiska åsikter - vi lever ju i ett land med yttrandefrihet.
Ja, det är t o m OK att anse att pedofil är något - Tro't eller ej.
Vad som däremot inte är OK är att förbjuda människor att ha åsikter, åtminstone i Sverige. Det borde vara en fullständig självklarhet för varje tänkande människa, att begripa.
Man kan kalla alla allt möjligt om man vill. Vem hindrar en.
Men om målet är att gemensamt hitta en lösning på problemet, att nå ett samförstånd där man kan komma fram till något konstruktivt så är det inte en lösning.
Det är omoget, sandlådenivå på diskussionen och ganska meningslöst. Vem vinner på det mer än kortsiktligt.
Jag delar helt miljöpartisten (fd?) Bertik Torekulls åsikter i de debattartiklar han skrev för något år sedan. Jag kommer inte att rösta på sd, men om jag gjorde det skulle jag paradoxalt nog göra det för invandrarnas skull. Att se till att de som kommit får en dräglig tillvaro och en ärlig chans att komma in i samhället. Det tror jag helt enkelt inte är möjligt med dagens situation.
Och till dem som säger att vi i så fall skulle behöva bryta mot våra internationella åtaganden och gå ur FN och liknande, är jag helt övertygad om att världssamfundet har förståelse för att ett litet land som Sverige faktiskt har gränser för vad vi kan åstadkomma och att det finns acceptans för att vi sätter stopp och fokuserar på att hjälpa de som faktiskt kommit under en tid.
Jag tycker också att det är så otroligt oansvarigt av Löfven, och Reinfeldt före honom, att gentemot omvärlden proklamera att alla som kommer är välkomna i Sverige. Men när sedan människor hörsammar kallet så möts de av tältläger och arbetslöshet och utanförskap. Det skulle man naturligtvis ha varit ärlig med från första början.
Att invandring kostar pengar är självklart för mig, och det måste det få göra. Det viktiga är att man är ärlig med kostnaderna och att man har en vettig plan för hur investerade resurser ska leda till produktivitet och integration. Även svaret på den frågan saknas från såväl regeringen som alliansen.
Man kan kalla alla allt möjligt om man vill. Vem hindrar en.
Men om målet är att gemensamt hitta en lösning på problemet, att nå ett samförstånd där man kan komma fram till något konstruktivt så är det inte en lösning.
Det är omoget, sandlådenivå på diskussionen och ganska meningslöst. Vem vinner på det mer än kortsiktligt.
Ja inte kan det vara klimatfrågan som gör att någon röstar SD, för där blev just J Åkesson helt tillintetgjord i Sveriges Riksdag.., nästa så jag tyckte lite synd om han och hans okunnighet, han blev tvungen att visa upp.
Kan inte vara frågan om vinster i välfärden heller, där gick det lika illa för J Åkesson, tillplattad och avslöjad.
Kanske inte så konstigt att det blir problem i sakfrågan, när det står en sak på SD:s hemsida, men säger numera en helt annan sak, offentligt och i Riksdagen.
Pedofil här! Jag tycker att du, grön ruta, har fel.