• Ronga

Sionister bestämmer över Sverigedemokraternas politik?

Ja, vad ska man tycka? Äckligt!

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Svar på tråden Sionister bestämmer över Sverigedemokraternas politik?
  • Ronga
    CarinaL26 skrev 2015-10-13 16:49:34 följande:

Av rubriken att döma är du Hamas sympatisör? Extremt obehagligt!

Obehagligt? OM jag var det ja, vilket jag inte är. 
  • Rataxes
    Ronga skrev 2015-10-13 16:47:55 följande:
    Roligt hur du alltid dyker upp i trådar som har med Israel eller sionism att göra. Varför vet du inte själv. Kanske ett starkt muslim/arabhat? Måste nog vara det.
    Du har videon framför dig, du ser ju hur han ställer krav på ett svenskt parti, vad dom ska stå för och inte stå för, hur dåligt Sverige är som erkände Palestinska landet. "Gör si men inte så". 
    Låt mig gissa, Ekeroth är din superhjälte?
    Ekeroth eller andra sverigedemokrater är definitivt inga superhjältar för mig. Den som läst mina inlägg genom åren har inga som helst svårigheter att förstå detta.

Däremot har jag inga problem med att öppna käften när folk svamlar om sionism.
    Tyvärr verkar en del hamaskramare och annat vänsterfolk ha fått för sig att man automatiskt blir SD:are så fort man i någon fråga försvarar Israels rätt att existera.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Ronga
    Rataxes skrev 2015-10-13 16:59:34 följande:
    Ekeroth eller andra sverigedemokrater är definitivt inga superhjältar för mig. Den som läst mina inlägg genom åren har inga som helst svårigheter att förstå detta.

Däremot har jag inga problem med att öppna käften när folk svamlar om sionism.
    Tyvärr verkar en del hamaskramare och annat vänsterfolk ha fått för sig att man automatiskt blir SD:are så fort man i någon fråga försvarar Israels rätt att existera.
    Jag är varken hamasare eller vänster.Detta har också ingenting med Israel/palestina att göra. Bara väldigt konstigt hur utlänningar kommer med krav till ett svenskt parti. Vare sig det är Sverigedemokraterna eller piratpartiet. När folk hör "sionism" så tänker man automatiskt på onda judar som vill ta över världen - nej, det är inte det jag syftar på.

För att klargöra då; Detta har INGET med Israel/Palestina konflikten att göra. Kolla bara på videon och kom med era åsikter.
  • CarinaL26
    Ronga skrev 2015-10-13 17:19:53 följande:

Jag är varken hamasare eller vänster.Detta har också ingenting med Israel/palestina att göra. Bara väldigt konstigt hur utlänningar kommer med krav till ett svenskt parti. Vare sig det är Sverigedemokraterna eller piratpartiet. När folk hör "sionism" så tänker man automatiskt på onda judar som vill ta över världen - nej, det är inte det jag syftar på.

För att klargöra då; Detta har INGET med Israel/Palestina konflikten att göra. Kolla bara på videon och kom med era åsikter.

Varför använder du ordet sionister om det inte ska kopplas till Israel eller judar?
  • Rataxes
    Ronga skrev 2015-10-13 17:19:53 följande:

Och varför inbillar du dig att jag hatar muslimer/araber?
  • Ronga
    CarinaL26 skrev 2015-10-13 17:22:56 följande:
    Varför använder du ordet sionister om det inte ska kopplas till Israel eller judar?
    Men har du ens kollat videon? Hör du vad han själv säger om sionism? 
  • Ronga
    Rataxes skrev 2015-10-13 17:22:58 följande:
    Och varför inbillar du dig att jag hatar muslimer/araber?
    Kanske du inte gör, dumt sagt av mig. 
    Drog den dumma slutsatsen då du alltid ploppar upp så fort någon är kritisk mot Israel eller "pro" Palestina.

Återigen gör inte detta tlll en Israel vs Palestina konflikt.
  • Gert

Men hur går detta ihop med att SD är nazister?

Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Ronga skrev 2015-10-13 17:27:07 följande:
    Drog den dumma slutsatsen då du alltid ploppar upp så fort någon är kritisk mot Israel eller "pro" Palestina.

Jag väljer att svara i de trådar som intresserar mig.
  • CarinaL26
    Ronga skrev 2015-10-13 17:27:07 följande:

Nej, innan jag kollar vill jag förstå varför du vill understryka att sionister säger si eller så utan att koppling ska göras till Israel eller judar. Sedan kan jag kolla om jag är nöjd med svaret.
  • Ronga
    CarinaL26 skrev 2015-10-13 19:28:14 följande:
    Nej, innan jag kollar vill jag förstå varför du vill understryka att sionister säger si eller så utan att koppling ska göras till Israel eller judar. Sedan kan jag kolla om jag är nöjd med svaret.
    Jag startar en tråd där jag lägger upp en video; du bestämmer dig för att svara/diskutera UTAN att ens vilja kolla på videon.

Det spelar egentligen ingen roll om det är sionister/Israel, Somalia eller Hezbollah. Varför ska folk utifrån bestämma hur ett svenskt parti ska vara eller inte vara?
  • CarinaL26
    Ronga skrev 2015-10-13 21:25:03 följande:

Jag startar en tråd där jag lägger upp en video; du bestämmer dig för att svara/diskutera UTAN att ens vilja kolla på videon.

Det spelar egentligen ingen roll om det är sionister/Israel, Somalia eller Hezbollah. Varför ska folk utifrån bestämma hur ett svenskt parti ska vara eller inte vara?

Det var en mycket bättre och relevant frågeställning!!

Utan att ha sett videon är min spontana reaktion att alla är fria att tycka till om partier i vilket land som helst. Problem blir det däremot om partiet böjer sig för påtryckningar utifrån. Är det så i detta fall?
  • Ronga
    CarinaL26 skrev 2015-10-13 21:39:16 följande:
    Det var en mycket bättre och relevant frågeställning!!

Utan att ha sett videon är min spontana reaktion att alla är fria att tycka till om partier i vilket land som helst. Problem blir det däremot om partiet böjer sig för påtryckningar utifrån. Är det så i detta fall?
    Påtryckningar? Nej det skulle jag inte säga. Dock får jag känslan av att nissen vill att SD ska gynna hans/Israels agenda, vad det nu än kan vara.
Svar på tråden Sionister bestämmer över Sverigedemokraternas politik?