• Anonym (FrustreradMan44)

Läkemedel mot ångest- och/eller depression

Jag har nyligen för första gången någonsin varit inlagd på psykiatrisk klinik för depression. Blev utskriven i förra veckan.

När jag och min sambo skulle ha sex så upptäckte jag att det inte gick alls. På något vis. Jag fick varken erektion eller särskilt stor lust vad vi än prövade.

När jag var inlagd fick jag medicinen Anafranil i dropp under en och en halv vecka. Därtill tar jag Voxra och Abilify varje dag. Jag fattar ju att det är medicinen det handlar om. Men jag trodde inte att Voxra och Abilify hade den bieffekten? Det var ju lite därför som jag ansökte om att få just dem. 

Antar att det är anafranilet som ställer till det. Är det någon med liknande upplevelser här? Hur lång tid kan jag få vänta för att det ska fungera igen? Har aldrig haft problem tidigare i livet, vare sig med erektionen eller lusten. 

Frustrerande både för mig och sambon. 

• Svar på tråden Läkemedel mot ångest- och/eller depression
  • Anonym (V)

Det är med största sannolikheten medicinen som ställt till det och ju mer du tänker på att du måste få erektion ju mer spänner du dej så mitt råd är att ta det lugnt ett tag o att du slappnar av så ordnar det sig nog för både dej o din sambo.

• Anonym (Medicinerna)
    Anonym (FrustreradMan44) skrev 2015-10-13 17:01:30 följande:

Jag har nyligen för första gången någonsin varit inlagd på psykiatrisk klinik för depression. Blev utskriven i förra veckan.

När jag och min sambo skulle ha sex så upptäckte jag att det inte gick alls. På något vis. Jag fick varken erektion eller särskilt stor lust vad vi än prövade.

När jag var inlagd fick jag medicinen Anafranil i dropp under en och en halv vecka. Därtill tar jag Voxra och Abilify varje dag. Jag fattar ju att det är medicinen det handlar om. Men jag trodde inte att Voxra och Abilify hade den bieffekten? Det var ju lite därför som jag ansökte om att få just dem. 

Antar att det är anafranilet som ställer till det. Är det någon med liknande upplevelser här? Hur lång tid kan jag få vänta för att det ska fungera igen? Har aldrig haft problem tidigare i livet, vare sig med erektionen eller lusten. 

Frustrerande både för mig och sambon. 

Alla antidepressiva läkemedel har en negativ effekt på sexlusten.....vet inte just om dessa läkemedel...men.. äter antidepp...i en väldig låg dos...då påverkar det mindre... Provad ett som heter vanefaxin...mer potent läkemedel....dok gjorde det mig helt impotent.....psyckodelika läkemedel på verkar ju signal- substanser i hjärnan....så tyvärr finns det nog inga läkemedel utan biverkningar...

Rådfråga din läkare....sök själv på nätet/ nätforum om andras erfarenheter? Försök undvika läkemedel om det går.....eller ta låg dos?

Ta hand om dig broder ( man 45)
Svar på tråden Läkemedel mot ångest- och/eller depression