• Inséa

Fridolin vill sätta nyanlända tonåringar i lågstadieklasser!!!

Hej hopp, ett ytterligare behjärtansvärt förslag från en av våra kära ministrar. Nämligen att nyanlända flyktingbarn (?) ska få börja i lågstadieklass om deras låga utbildningsnivå så kräver - man kan inte kräva av ett barn, som från första år varit i krig och på flykt att på två årklara av det som vi ger svenskfödda barn tio år att klara.

Jag vet inte vad ni tycker men för mig känns det inte lika naturligt.

http://www.svd.se/fridolin-satt-nyanlanda-tonaringar-i-lagstadieklasser

Och till er naiva som kommer att ifrågasätta min oro, så kan jag hänvisa bla. till denna artikel nedan. Vanligtvis har man inte tidigare sett våldtäkter begås av så pass unga personer i Sverige, men dessa har ökat markant senaste åren, och tyvärr är det "flyktingbarn" som står för majoriteten.

http://www.dn.se/sthlm/tonaringar-gripna-for-gruppvaldtakt/

• Svar på tråden Fridolin vill sätta nyanlända tonåringar i lågstadieklasser!!!
  • Jag är bara jag

De flesta är över 20 och inga barn alls. Jag känner folk som kommer ta sina barn ur skolan om idioten Fridolin får hållas!

• Gert

Det är väl bra att de hamnar bland barn i samma nivå som de själva. De blir väl runt 40 år när de går ut högskolan och är då redo för yrkeslivet.

Give ´em Hell!
  • Inséa
    Jag är bara jag skrev 2015-10-13 19:37:55 följande:

De flesta är över 20 och inga barn alls. Jag känner folk som kommer ta sina barn ur skolan om idioten Fridolin får hållas!

Haha, säg något jag inte redan vet. Det ser ju för f.. en blind att det är vuxna människor. 
  • Rataxes

Vad har vi gjort för att förtjäna detta spån till inbillningsminister?

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-10-13 19:53:24 följande:

Vad har vi gjort för att förtjäna detta spån till inbillningsminister?

Hur var det nu med namn?

Vi har inte förtjänat detta, och det är därför Miljöpartiet aldrig mer kommer sitta i regeringen efter denna mandatperiod.
    Give ´em Hell!
  • Inséa
    Jag är bara jag skrev 2015-10-13 19:37:55 följande:

En del av dem skulle säkert kunna "gå igenom" för garantipension istället. Baserat på arbete från 25 års ålder i hemlandet. Vilket de naturligtvis inte heller behöver visa några papper på.

https://www.notisum.se/rnp/sls/sfs/20050728.pdf
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-10-13 20:00:01 följande:
    Hur var det nu med namn?

Vi har inte förtjänat detta, och det är därför Miljöpartiet aldrig mer kommer sitta i regeringen efter denna mandatperiod.
    Ja hur var det nu? Jag har inte sagt något om hans namn, däremot är han ett spån och en skam som inbillningsminister.

• Micke

Nu fick ju stabschefen gå ut och mer eller mindre dementera vad Fridolin sagt. 

• Rataxes
    Micke skrev 2015-10-13 20:16:42 följande:

Ja herregud, det kan inte vara lätt att tillhöra de tänkandes skara i MelonPartiet och hela tiden tvingas gå ut och dementera vad deras kretiner till helrör kläcker ur sig.
  • Inséa
    Micke skrev 2015-10-13 20:16:42 följande:

Man undrar ju när någon ska dementera att Stefan Löfven över huvud taget tänkt gällande kostnaderna för "vi vill hjälpa till"-kalaset...
Svar på tråden Fridolin vill sätta nyanlända tonåringar i lågstadieklasser!!!