• Angdev

Någon som blev snabbt gravid med 1:an men inte med 2:an?

Vi är inne på vårt 12:e försök till syskon. Med sonen så tog det på 2:a försöket. Ifrågasätter mig själv väldigt mycket men har idag kontaktat gyn för att göra en utredning. Jag är 35 och var 33 när jag blev gravid med sonen.
    För er som det oxå gick fort att bli gravid med 1:an och var svårare med 2:an, gjorde ni någon utredning?
    Vad fick ni för "anledning"?
    Hur lång tid tog det/antal försök?
    Hur gamla är/var ni tjejer?
    Hur ska jag tänka för att inte bli helt knäpp och inte stressa upp mig mer?

• Svar på tråden Någon som blev snabbt gravid med 1:an men inte med 2:an?
  • CissiJissi

Japp, min kategori!

Somen kom till precis på tredje försöket! Sedan kom tvåan till på elfte försöket! Inte väldigt länge att vänta, men det kändes som ett MÖRKER att inte veta vad som är fel och när det skulle hända. Vi hann undersöka mig på fertilitetskliniken och det var perfekt - då fick jag svaret. Inget var fel på mig, alltså ingen diagnos, men mina ägg släpps inte varje månad utan samlas på rad ibland. Inget annat. Så då kan det ju ta några extra månader innan det blir något :) Jag brukar säga TUR det inte var med första vi fick vänta länge, det skulle för mig vara mycket mer outhärdligt!

• CissiJissi

Jag har alltid haft oregelbunden mens och ÄL, men med rosenrot blev det regelbundet direkt - helt otroligt. Den tredje månaden med rosenrot blev jag gravid. Så det är ju ett tips :)

• Fian88

Japp! Första barnet blev till på andra försöket, fick plus för tre veckor sedan på 15e försöket men tyvärr slutade det i ett tidigt missfall. Ska till gyn den 3/11, bokade tiden innan plusset och som tur var så hann jag aldrig avboka. Nu vet vi ju iofs att det funkar men ska ändå bli skönt att kolla läget.

• Fian88

Var 24 när jag blev gravid med första och är nu 27, glömde skriva det:)

• Angdev

Tack för era svar.
    Jag har kört med ÄL-test och dom har visat positivt på ganska precis den datum jag förväntat mig. Vad tror ni det spontat kan vara annars som svajjar?

• emptyeileme

Hej!

Här är en till som också undrar vad som kan vara fel.. har en son på 16 månader och nu är vi inne på 8e försöket till ett syskon utan resultat.. sonen tog på 2-3 försöket men nu är det bara ett mörker... man undrar ju om sonen var en lyckträff och att något alltid har varit tokigt med någon av oss eller om det har blivit något fel på någon av oss eller om min hälsa bara är för dålig..

• Fian88
    emptyeileme skrev 2015-11-09 20:34:20 följande:

Hej!

Här är en till som också undrar vad som kan vara fel.. har en son på 16 månader och nu är vi inne på 8e försöket till ett syskon utan resultat.. sonen tog på 2-3 försöket men nu är det bara ett mörker... man undrar ju om sonen var en lyckträff och att något alltid har varit tokigt med någon av oss eller om det har blivit något fel på någon av oss eller om min hälsa bara är för dålig..

Klen tröst kanske men upp till 1 år är faktiskt normalt. Men boka en tid hos gyn annars och kolla läget! Hoppas ni lyckas snart:)
Svar på tråden Någon som blev snabbt gravid med 1:an men inte med 2:an?