Du som ser dig som fattig - vad har du på kontot?
20 kr.
Inget på sparkonto.
Äger ingen lght.
CSN. Alla räkningar betalda.
Ingen skuld.
20 kr.
Inget på sparkonto.
Äger ingen lght.
CSN. Alla räkningar betalda.
Ingen skuld.
I din verklighet ja i min är det inte så. Jag köpte förr alltid gummiskor för 1200-1500kr mående gick sönder lika fort som gummiskor från typ Coop för 250-350kr så jag la ner. För oavsett vilken sort jag köper så går de åt runt 4 par gummiskor per år här. Något mindre sen jag blev förälder men det beror på att jag inte är ute och gå lika mkt längre. Förr promenerar jag ju runt på natten när jag ändå inte kunde sova nu får jag vackert sitta hemma på arslet eftersom det sover ett barn i huset.
Kängor kan jag inte ens ha på fötterna utan att vilja ta livet av mig haha. Men de brukar gå sönder precis som alla andra skor gör. Jag spräcker dem oftast i sömmen på utsidan av skon även läder sliter jag från insidan så det till slut ger med sig, så skinn/ läder har jag också lagt ner. Och japp jag har absolut problem fötter och ibland överväger jag moget operation men ha ingen lust alls att vara ensamstående mamma och hundägare och gå på kryckor 8 veckor. Vilka 8 vintern? På sommarlovet? Ingenstans hittar jag 8 veckor där det passar att vara handikappad och då är det bara ena foten. Jag behöver operera bägge. Men gör jag det samtidigt så blir jag rullstolsbunden och då kommer jag inte ens in i mitt hem hahaha. Tar jag det i omgångar så blir det 16 v på kryckor på ett år. Nej jag får inte ihop det alls.
Graningekängor hade jag också när jag var liten:
https://berglann.wordpress.com/2013/10/18/lite-av-varje/
Men oavsett hur bekväma och superbra superdyra skor är, så får man ju ändå handla efter sin plånbok. Går man på socialbidrag så är det inte meningen att man ska köpa skor för 1000 kr.
Missade hur diskussionen började men syrgas som regel över 3000 meter verkar lite överdrivet (beroende på omständigheter). Det finns ju städer som ligger på den höjden (varit i sådana, därav att jag reagerar) och inte sätter folk på syrgasmask när de tar bussen dit från kusten. Eller flyget (själv tycker jag man mår bättre om man tar sig landvägen dock).
5 öre.. 2 vuxna 2 barn.... Frysen tom på
Mat ????