• lemarie

Kan inte betala på aliexpress?

Har tidigare köpt saker på Aliexpress och det har funkat hur bra som helst.
    Men nu vägrar betalningar gå igenom. Även provat med min pojkväns kort men det går inte. Så frustrerande!! Har Visa vilket man ska kunna betala med men det går inte. 

Någon som har samma erfarenhet eller vet hur man ska gå till väga? Är det fel på sidan?

• Svar på tråden Kan inte betala på aliexpress?
  • StevenDiese

Har du verified by visa? Kolla på din internetbank

• lemarie

Ja och jag har betalat förut med exakt samma kort. MIn pojkvän har också köpt saker från hans kort men nu funkar inget så jag funderar om det är något fel på själva sidan?

• StevenDiese
    lemarie skrev 2015-10-15 09:48:51 följande:

Ja och jag har betalat förut med exakt samma kort. MIn pojkvän har också köpt saker från hans kort men nu funkar inget så jag funderar om det är något fel på själva sidan?

Kanske. För 10 dar sen funkade det.
  • Zelda5

Har haft samma problem! Har försökt med 4 olika kort från 3 olika banker. Får mail om att betalningen gått igenom men ska verifieras, sen fått mail om att beställningen "been closed" pga av att veriferingen inte funkade. För att typ 'överklaga' så vill dom att man ska skicka in kopia på legitimationen mm.
    Enligt Nordea så ligger inte problemet hos banken vad dom kan se.

• lemarie

Nä jag provade idag igen och det går inte. Så irriterande!! Ja jag har nordea så det kanske är något fel med det, pojkvännen har också nordea. Men det är skumt då det funkat problemfritt alla gånger förut... :/

• lemarie

Nu har jag hittat problemet till er som också upplevt samma!
    Iaf för Nordea så måste man logga in på sitt konto på banken,
    gå in på Kort, sen öppna/stäng kort och där finns en ruta där man bockar i för internetköp i 30min eller något sånt står det. Igår gick min betalning igenom då jag gjorde så :) 

Svar på tråden Kan inte betala på aliexpress?