• Anonym (happy)

Du slutar jobb, kör...

därifrån.. Vad gör du då? En vanlig dag.

Själv: hämtar barn, ibland lite melis, sen läxa, tvätt/städfix, kvällsmat, nattning sen soffhäng. Typ så! Ett par dagar i veckan hinns träning med isf för fixandet :)

• Svar på tråden Du slutar jobb, kör...
  • Anonym (Barnlös)

Jobb 8-19.00

Träna. Soffhäng alt middag med vänner.

• Fjäril kär

oftast handlar på väg hem eller gör andrda ärenden/typer av shopping, hämta barn på skola, läsa posten hemma, fixa med lite småsaker (typ tömma diskmaskin, hänga tvätt eller annat som maken under dagen fixat med)  , göra middag, äta , sen blir det kaffe framför datorn, hänger över mitt pussel , läser något, ser tv, softar. 

tre dagar i veckan är jag iväg på uppdrag inom kyrkan och då ser eftermiddagarna lite annorlunda ut. 

• sextiotalist

Har ju en myndig son, så det enda som behöver göras hemma varje dag är middag av någon form. Till sina föräldras glädje gör han middagen spontant allt oftare hemma (superduktig på att laga mat)

• pica pica

Cyklar eller promenerar hem. Äter lite yoghurt, pratar med min om han är hemma, byter om till träningskläder och tar en powerwalk. Sen dusch och hjälper till när min man lagar middag. Pratar om allt möjligt, äter, ser film, vi går och lägger oss. 

Ser inte alltid ut så dock! Ibland träffar jag kompisar, ut och äter med mannen/kompisar, tar en AW. 
    Gör oftast vad jag känner för just den dagen, en av fördelarna med att vara barnfri.

• Anonym (ensamstående)

Hämtar barn, åker och tränar direkt, hem, äter mat, gör läxor, kvällsbestyr, nattar barn, städar/plockar, fixar med disk och tvätt sen soffhäng med dator/tv/telefon.. Typ.

Någon dag åker vi och handlar, någon dag har jag vila från träningen då åker vi hem direkt, ibland är sonen hos en kompis då hämtar jag där efter träningen istället..

Svar på tråden Du slutar jobb, kör...