• Februari16

Nan eller Baby semp?

Jag jobbar som neonatalsjuksköterska och har märkt tydliga uppdelningar när det gäller nutrition runt om i landet.

Ni föräldrar som har eller har haft prematurer - har era barn fått Nan eller Baby semp (eller nåt helt annat) på neo?

Skriv gärna var ni vårdades också, tack!

• Svar på tråden Nan eller Baby semp?
  • Grodis15
    Februari16 skrev 2015-10-16 08:45:34 följande:

I vilken vecka föddes ditt barn?

Fullgången men väldigt tillväxthämmad.
  • GretaJohannaC

Baby semp är vad som används här, fått det till båda barnen. Vi har dock själva valt att köpa och ge NAN istället, då vi upplever att det varit snällare mot magen. För att sedan behövt gå över till mjölkfritt efter någon vecka, då Nutramigen. 

• Februari16
    GretaJohannaC skrev 2015-10-16 08:49:59 följande:

Baby semp är vad som används här, fått det till båda barnen. Vi har dock själva valt att köpa och ge NAN istället, då vi upplever att det varit snällare mot magen. För att sedan behövt gå över till mjölkfritt efter någon vecka, då Nutramigen. 

Vart och i vilken vecka har dina barn fötts?
  • GretaJohannaC
    Februari16 skrev 2015-10-16 09:09:53 följande:
    Vart och i vilken vecka har dina barn fötts?
    Första i v.35, med ett hjärtfel.
    Andra i v.34.

Båda i Skellefteå.
  • Februari16
    GretaJohannaC skrev 2015-10-16 09:17:30 följande:

Första i v.35, med ett hjärtfel.

Andra i v.34.

Båda i Skellefteå.

Tack för att du tog dig tid att svara
  • Gladskit

När vi var inlagda på Astrid Lindgrens barnsjukhus med vår då 10 dagar gamla son så hade de Baby Semp där. Men när vi sedan kom hem så använde vi Nan istället då det funkade mycket bättre för hans mage.

• NICU

Baby Semp brukar ha en tendens till att vara lite förstoppande och ge krångliga magar. NAN är lite "snällare" pga att den innehåller naturliga baciller (f.d. NAN PRO). Men ibland (men inte oftast) funkar det bäst med Baby Semp för en del :)

• carolinheiner