Är detta ett tecken från Gud att jag ska hoppa av?
Började plugga denna terminen, flyttade hemifrån till ny ort och var superpeppad på allt. Nu har jag dock mötts av motgång efter motgång att jag tillslut börjar undra om det är Gud som försöker skicka mig hintar om att jag ska hoppa av. Detta är väl i princip vad som har hänt :
1. Missade att skriva under min ansökan till CSN och fick krångla med att försöka kontakta dem och sen skicka in en ny. Detta är dock löst nu.
2. Matteduggan (provet i matte vi har efter halva kursen) gick EXTREMT dåligt. Jag är egentligen inte dålig på matte men jag kunde verkligen inte minnas något under provet. Detta resulterade i att jag inte fick några extrapoäng till tentan.
3. I en annan kurs hade vi grupparbete och jag hamnade i den sämsta gruppen. Två av medlemmarna (de är kompisar) ville inte alls samarbeta och vi var den enda gruppen som aldrig satt ner ihop och jobbade (kan tillägga att jag mer än en gång försökte dra ihop hela gruppen utan resultat). Dessutom var en av dem sjukt otrevlig och jag fick tillslut nog och sade ifrån, något inte känner ska behövas när vi snackar vuxna människor.
4. Rapporten som gruppen skrev blev såklart sågad av läraren, detta var kanske inte helt oväntat med tanke på att hela grupparbetet gick jättedåligt. Syftet med grupparbete är att man tillsammans ska få en bredare kunskapsbas och tillsammans kunna uppnå ett bättre resultat än vad man uppnått om man hade jobbat själv.
5. Hade tenta i en annan kurs idag. Var uppe med tuppen och på plats i god tid. Började skriva första delen på tentan och känner att den gick bra. Ska lämna in första delen på tentan och visar mitt leg för att kunna få nästa del när tentaansvarige inte hittar mitt namn på listan. Mitt namn är inte med! Jag har alltså missat att anmäla mig till tentan trots att jag har dubbelkollat flera gånger att jag har anmält mig till alla tentor. Fick pga av detta inte skriva tentan och får vänta till januari innan jag kan skriva testtentan....
Till grejen hör att jag är rätt säker på att jag kommer kugga en av mina tentor som jag har nästa vecka. Vet inte om jag kan få CSN om jag bara klarar 1 av 3 tentor. Hade förlitat mig på dessa 2 tentorna och var inställd på omtenta i den tredje, nu när jag inte fick skriva denna tentan så har jag bara en tenta kvar.
Vad säger ni? Är detta ett tecken på att jag borde hoppa av? Förstår inte hur jag lyckas med allt oflyt.... :/