• Oktober23

Start nästa vecka!

Hej. På tisdag är det äntligen start för att börja bebisverkstaden. Har inte ÄL förens söndagen den 25 och då ska vi iväg med jobbet också. Så det gäller att få till det på morgonkvisten och dagen efter. Jag är så himla nervös och pirrig inför detta. Detta är vårt första försök.

Jag är 26 och mannen är 31.

Någon mer som startar nästa vecka? Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Start nästa vecka!
  • Badvakt

Hej!

Jag hakar gärna på den här tråden.

Min fästman och jag har försökt sen i Februari. Inte särskilt supernoga men ändå med önskan om att lyckas bli gravida.

Hade ÄL den 15e och har nu höga förhoppningar på vår starka insats.

Klart man undrar varför inget hänt än men försöker hålla mig lugn och harmoniskt. Använder inga tester utan försöker gå på känsla och kroppens egna signaler.

Två av mina närmaste vänner har påbörjat var sina väldigt svåra resor med ofrivillig barnlöshet. Det är verkligen svårt att se på hur de mår och vad de får gå igenom.

Försöker ändå fokusera på vår egen resa mot ett framtidia barn. Känner dock nu att det börjar krypa på mig att få kunna skriva av mig lite anonymt.

• Oktober23

Hej. Vad roligt att du har hittat hit. Ja vi får hoppas att det tar sig för oss båda två. Vi myste igår trots att mina fertilitetsdagar börjar idag men jag har gått och väntat och väntat så länge.

Sen i februari, det ät ju ett tag sedan men vi får hoppas att det går denna gången. När ska du ta ett grav test då?

Jag kommer nog försöka hålla mig så att jag inte tar innan min nästa förhoppningsvis icke mens. Du borde väl kunna ta snart antar jag.

Ofrivillig barnlöshet usch stackars dina vänner, det är verkligen inte roligt alls. Hoppas att det aldrig drabbar mig eller någon annan. Det är hemskt.

• Badvakt

Jag tycker det låter bra att ni oxå går lite på känn. En dag innan kan ju bara vara som en bonus att värma upp lite. Har hört att varannan dag är bra...vi får se helt enkelt!

Ja februari är ju ganska länge. Men det känns inte så...lite som att det kommer när det kommer. Vi har dock inte varit så duktiga med dagarna hit och dit, men vi jobbar på det.

Hur tänker ni som precis startat er resa mot ett gamensamt barn?

Jag har själv försökt hålla mig borta från tester. Har en mens som en klocka och vet exakt på dag 25 om mensen kommer. Vill försöka gå mer på känn och lust. Lyssna på kroppen. Så skulle mensen bli en minsta dag försenad är jag först ut och köper ett test.

Kör du fullt ut med ÄL-test osv.?

• Oktober23

Ja varannan dag är nog bra. Vi får se hur vi gör bara det blir minst varannan dag, vill ju inte gå miste om något för att vi inte orkade eller vsr sugna. Det får lixom bara bli men samtidigt är det ju fantastiskt.

Vi tänker att det kan ta flera månader men jag hoppas innerligt på att det tar sig innan årsskiftet. Vi vill helst inte ha ett november december barn så vi kommer Iså fall stanna upp försöksndet under februari mars. Tråkigt nog men så blir det denna gången. Vi får Hoppas på att det inte behöver gå så långt.

Ja vi kommer nog också lyssna på kroppen men jag kommer nog ta ett ÄL test imorgon eller på torsdag. Vill absolut inte missa dagarna. kör ni noga med ÄL tester?

• Badvakt

Oj ja ni har verkligen planen klar för er. Låter som ni är målinriktade och siktet inställt.

Jag är själv novemberbarn och har inte ens tänkt tanken att man kan planera ev. födsel. Tror jag är mer fokuserad på att njuta av varje steg framåt till en ev. växande mage.

Nej inga äl-tester för mig just nu (man ska aldrig säga aldtig). Tidigare gjorde jag ett försök för att kolla om min kalender och jag räknade rätt. När väl testetvisade ? kändes allt mycket knepigare och inte alls lika roligt. Litar nu mera på min kalender och hormonerna att de visar rätt till slut.

Hur tänker ni skulle ni våga freestyla eller är tester den självklara vägen? Tycker det är lite svårt att stå emot.

• Oktober23

Hej!
    Hur har det gått för dig? Har du fått något positivt gravtest än?
    Själv har min ägglossning förflyttats fram, har den just nu. Skulle egentligen haft den den 25 okt men vi myser varannan dag och hoppas på att plussa till helgen. Skrattande

Svar på tråden Start nästa vecka!