• paowra

Håller jag på o bli knäpp!?

Hej. Håller jag på o bli knäpp?

Vet inte hur jag ska förklara detta men till och från kan jag få något märkligt i huvudet som en extremt lång dejavu. Jag hör mina egna viskningar i huvudet samtidigt som om det känns som att allt går i slowmotion och repeteras i huvudet. Samtidigt som detta händer ser jag mig själv spänna upp ögonen och har känslan att jag gör det fast jag egentligen är helt avslappnad. Om jag säger något så är det som någon skrik-viskar samma sak i huvudet och jag är så rädd! Nu den senaste veckan är det som att det sitter i typ och jag vet inte vad jag ska göra. Vet inte vart jag ska vända mig eller för att få hjälp och jag vet inte heller hur jag ska förklara det så personen som ska hjälpa mig kan förstå. Snälla hjälp mig innan jag blir galen..

• Svar på tråden Håller jag på o bli knäpp!?
  • Anonym (kristen)

Svart magi mot dig. Sök tröst hos Gud. Det går inte över med medicin men du kanske slipper psykoser.

• MimmiGbg

Jag skulle nog kontaktat psyk och bett om ett läkarsamtal där du berättar om dina rädslor, symptom och dina känslor. Det är helt harmlöst och kanske finns det hjälp att få.

Prioritera ditt eget välmående, vännen. Var inte rädd för att folk ska döma dig. Faktum är att många dömer en ändå. Fokusera på att hitta ett sätt att må bättre, för din egen skull.

• Anonym (Ateist)
    Anonym (kristen) skrev 2015-10-18 13:17:09 följande:

Svart magi mot dig. Sök tröst hos Gud. Det går inte över med medicin men du kanske slipper psykoser.

Du inser att de saker du häver ur dig om svart magi och annat skräp faktiskt kan sätta griller i vissa personers huvuden? Jag tycker att det är direkt korkat att lämna en sådan kommentar som du har gjort, den hjälper inte överhuvudtaget.

TS: Du ska kontakta psykiatrin så snart som möjligt. Kanske måste du gå genom din vårdcentral som sedan kan skicka dig vidare med remiss. Du verkar ha kontroll över vad som är verklighet och det är skönt att höra, men jag förstår att du tvivlar på ditt mentala tillstånd av det du berättar.
  • Anonym (kristen)
    Anonym (Ateist) skrev 2015-10-18 13:28:46 följande:

Du inser att de saker du häver ur dig om svart magi och annat skräp faktiskt kan sätta griller i vissa personers huvuden? Jag tycker att det är direkt korkat att lämna en sådan kommentar som du har gjort, den hjälper inte överhuvudtaget.

Jag uteslöt inte medicin.
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (kristen) skrev 2015-10-18 14:04:15 följande:
    Jag uteslöt inte medicin.
    Nä, men att säga att någons psykiska besvär beror på svart magi  är inte speciellt vettigt i min bok. Då har man synnerligen lite insikt i vad mental ohälsa är och bör hålla sig borta från att ge råd.
Svar på tråden Håller jag på o bli knäpp!?