Tage?!
Va tycker ni om namnet Tage på en nyfödd kille?!
Va tycker ni om namnet Tage på en nyfödd kille?!
Kriminellt fult och upplagt för mobbning. Snälla,ta ett vettigare namn och inte nästan världen fulaste gubbanamn! Tage Erlander-nej tack.
Min kusin heter det och han bara är en Tage :) däremot är det inte gångbart på engelska och jag tänker att om 20 år när dessa barn är vuxna är det nog mycket internationellt i världen. Men namnen är fint?
Jättefint namn! Jag bryr mig inte alls om att det ska vara internationellt gångbart. Jag bor i Sverige, och då döper jag mitt barn till det namn jag gillar. Sen om det är internationellt eller ej, det struntar jag i.
Min dotter tex heter Lovis efter Ronja Rövardotters mamma. I Frankrike är Lovis ett pojknamn. Det är inte heller så lätt att uttala på engelska. Men det bryr jag mig inte alls om!
Det är ett fruktansvärt namn, helt enkelt. Varför inte bara döpa ungen till Lars?
Jag tycker att det är fint, och jag associerar till en av de finaste och klokaste människorna som har levt i detta land: Tage Danielsson.
Tummen upp! Om bebisen i magen är en pojke blir det Tage i mellannamn på honom :)
Döp ditt barn till det DU vill.
Smaken är så olika och det viktiga är ju faktiskt att ni gillar namnet och inte alla andra :D
Tage är ett jättefint namn!
Ett namn på uppgång! Vet ett par bebisar som fått namnet.
Love it! Sött och kavat på ett barn och vackert och seriöst på en vuxen.
Och hur det skulle leda till mobbning förstår jag verkligen inte...
Det är ett fruktansvärt namn, helt enkelt. Varför inte bara döpa ungen till Lars?
Jättefint. Passar bra i alla åldrar.
Känner en 15-åring som heter Tage, han är varken kriminell eller har blivit mobbad för namnet. Tycker det är ett fint namn. Som många andra tänker jag på Tage Danielsson när jag hör namnet.