• Zero

Tage?!

Va tycker ni om namnet Tage på en nyfödd kille?!

• Svar på tråden Tage?!
  • Jag är bara jag

Kriminellt fult och upplagt för mobbning. Snälla,ta ett vettigare namn och inte nästan världen fulaste gubbanamn! Tage Erlander-nej tack.

• Milleman

Min kusin heter det och han bara är en Tage :) däremot är det inte gångbart på engelska och jag tänker att om 20 år när dessa barn är vuxna är det nog mycket internationellt i världen. Men namnen är fint?

• Grus grus

Jättefint namn! Jag bryr mig inte alls om att det ska vara internationellt gångbart. Jag bor i Sverige, och då döper jag mitt barn till det namn jag gillar. Sen om det är internationellt eller ej, det struntar jag i.

Min dotter tex heter Lovis efter Ronja Rövardotters mamma. I Frankrike är Lovis ett pojknamn. Det är inte heller så lätt att uttala på engelska. Men det bryr jag mig inte alls om!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Ful Anka

Det är ett fruktansvärt namn, helt enkelt. Varför inte bara döpa ungen till Lars?

This is my life and I don't care
  • Natulcien

Jag tycker att det är fint, och jag associerar till en av de finaste och klokaste människorna som har levt i detta land: Tage Danielsson.

• Anna Hbg

Tummen upp! Om bebisen i magen är en pojke blir det Tage i mellannamn på honom :)

Döp ditt barn till det DU vill.

Smaken är så olika och det viktiga är ju faktiskt att ni gillar namnet och inte alla andra :D

• fluu

Love it! Sött och kavat på ett barn och vackert och seriöst på en vuxen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Och hur det skulle leda till mobbning förstår jag verkligen inte... Obestämd

• fluu
    Natulcien skrev 2015-10-19 17:22:42 följande:
    Jag tycker att det är fint, och jag associerar till en av de finaste och klokaste människorna som har levt i detta land: Tage Danielsson.
  • Fjonken
    Ful Anka skrev 2015-10-18 16:44:48 följande:

Det är ett fruktansvärt namn, helt enkelt. Varför inte bara döpa ungen till Lars?

Filip Hammar döpte ju sin son till Tage så det är på väl väg att bli trendigt. 
  • Ragnar

Känner en 15-åring som heter Tage, han är varken kriminell eller har blivit mobbad för namnet. Tycker det är ett fint namn. Som många andra tänker jag på Tage Danielsson när jag hör namnet.

Svar på tråden Tage?!