Katrin Zytomierska: "Koppla era barn så slipper jag koppla min hund"
Barn stör mycket mer än hundar, tycker hon. Vad tycker ni?
www.metro.se/metro-debatt/katrin-zytomierska-koppla-era-barn-sa-slipper-jag-koppla-min-hund/EVHojp!BgmKOQlSmzZCM/
Barn stör mycket mer än hundar, tycker hon. Vad tycker ni?
www.metro.se/metro-debatt/katrin-zytomierska-koppla-era-barn-sa-slipper-jag-koppla-min-hund/EVHojp!BgmKOQlSmzZCM/
och hennes egna barn är alltid små änglar eller?
Jag tycker Katrin Zytomierska borde kopplas och bära munkorg, jag stör mig på henne mer än jag stör mig på såväl hundar som barn - och jag stör mig väldigt mycket på bägge och har aldrig ens träffat Zytomierska.
Att folk nappar på hennes bete varje gång. Hon lever ju på att provocera.
Just idag var väl rubriksättaren mer provocerande än Katrin? Det var en väldigt tam och intetsägande text som inte hade särskilt mycket med rubriken att göra.
/ jag har både barn o hund okopplad för det mesta. Men äter sällan lunch på Östermalm.
Ja, barn stör mer än hundar, generellt.
Men anledningen till varför hundar ska kopplas är inte för att de "stör". Att det är "befängt att man skulle särskilja djur från människor" är förstås ett helt absurt påstående som hon inte menar. När Katrin Zytomierska förespråkar att vi ska avliva människor som vi uppfattar som lidande, att hundar kan dömas till fängelse eller att det är acceptabelt att avrätta barn som bits ska jag börja ta det påstående på allvar.
Dessutom verkar det vara lite hobbypsykologi på gång när hon säger att inga barn är rädda för hundar när de föds. Vilket kanske kan sägas vara korrekt eftersom nyfödda inte har någon relation eller kunskap om hundar. Om jag minns rätt brukar man prata om att små barn bara är rädda för höga ljud och fallande rörelser. Barn är inte rädda för bilar heller, det betyder inte att det är rimligt att barn får leka i trafiken.
I övrigt håller jag med om detta:
Just idag var väl rubriksättaren mer provocerande än Katrin? Det var en väldigt tam och intetsägande text som inte hade särskilt mycket med rubriken att göra.
/ jag har både barn o hund okopplad för det mesta. Men äter sällan lunch på Östermalm.
Jag tycker folk borde lära sig att ignorera Katrin, för allt hon vill är att ge sig själv PR och skapa diskussioner som involverar henne. Rätt genomskinligt.
Hon har dock en poäng. Har hänt flera gånger att okända barn kommit fram och slängt sig om halsen på hunden jag var ute och gick med.