• 2016

Laga elcykel i Göteborg, alla säger nej!

Har köpt en elcykel för ett år sedan från en nätbutik, kedjan har nu börjat rassla när man trampar men annars fungerar motorn bra. Har ringt runt till lite olika cykelreperatörer här i stanj men eftersom det inte är ett känt märke så tackar alla verkstäder nej redan i telefonen! Vad gör man nu? Måste väl vara fler som köpt sin elcykel på nätet med ett okänt märke som vill få den fixad ibland eller är det bara jag kanske?

• Svar på tråden Laga elcykel i Göteborg, alla säger nej!
  • 2016
    athanatos skrev 2015-10-19 16:53:02 följande:

Fråga i någon facebookgrupp om någon kan ta en titt på den.

Tack för svar men jag har inte FB.
  • HHHJJ

Hej! Har haft samma problem men elcykel affären på Sanatoriegatan i Kålltorp har hjälpt mig snabbt och enkelt. Hade samma problem med kedjan och det visade sig vara en del som var sönder. Har det inte gått för lång tid så glöm inte att du kan ha rätt till att företaget får stå för kostnaden men ring företaget du köpt dem av, de kan ha synpunkter på vem du går till. Har också fått hjälp i Sävedalen precis bredvid glasscafét när däcket gick sönder och den vanliga cykelaffären kunde inte få loss däcket pga el motorn, min var en trehjulig el cykel som inte ser ut som en vanlig cykel i uppbyggnaden men el cykel affären hade inga problem att fixa däcket, de var dock dyrare i pris när jag ringde och kollade med kedjan och därför började jag gå i Sävedalen och de var mer prisvärda och de gav sig inte förrän  problemet var löst!

• 2016
    HHHJJ skrev 2015-10-19 17:49:13 följande:

Hej! Har haft samma problem men elcykel affären på Sanatoriegatan i Kålltorp har hjälpt mig snabbt och enkelt. Hade samma problem med kedjan och det visade sig vara en del som var sönder. Har det inte gått för lång tid så glöm inte att du kan ha rätt till att företaget får stå för kostnaden men ring företaget du köpt dem av, de kan ha synpunkter på vem du går till. Har också fått hjälp i Sävedalen precis bredvid glasscafét när däcket gick sönder och den vanliga cykelaffären kunde inte få loss däcket pga el motorn, min var en trehjulig el cykel som inte ser ut som en vanlig cykel i uppbyggnaden men el cykel affären hade inga problem att fixa däcket, de var dock dyrare i pris när jag ringde och kollade med kedjan och därför började jag gå i Sävedalen och de var mer prisvärda och de gav sig inte förrän  problemet var löst!

Tack så mkt för tipset, har helt missat att kolla på Sanatoriegatan! :) Det ska kollas.

Frågan är bara om dom verkligen tar emot min elcykel som inte tillhör något känt märke? Men du menar alltså att du också har en okänd från en nätbutik? Isåfall bådar det ju gott. Dom i Sävedalen nekade mig till hjälp direkt i luren.
  • 2016
    HHHJJ skrev 2015-10-19 17:49:13 följande:

Den affären verkar ha flyttat till stan ser jag på hemsidan.
Svar på tråden Laga elcykel i Göteborg, alla säger nej!