HHHJJ skrev 2015-10-19 17:49:13 följande:
Hej! Har haft samma problem men elcykel affären på Sanatoriegatan i Kålltorp har hjälpt mig snabbt och enkelt. Hade samma problem med kedjan och det visade sig vara en del som var sönder. Har det inte gått för lång tid så glöm inte att du kan ha rätt till att företaget får stå för kostnaden men ring företaget du köpt dem av, de kan ha synpunkter på vem du går till. Har också fått hjälp i Sävedalen precis bredvid glasscafét när däcket gick sönder och den vanliga cykelaffären kunde inte få loss däcket pga el motorn, min var en trehjulig el cykel som inte ser ut som en vanlig cykel i uppbyggnaden men el cykel affären hade inga problem att fixa däcket, de var dock dyrare i pris när jag ringde och kollade med kedjan och därför började jag gå i Sävedalen och de var mer prisvärda och de gav sig inte förrän problemet var löst!
Tack så mkt för tipset, har helt missat att kolla på Sanatoriegatan! :) Det ska kollas.
Frågan är bara om dom verkligen tar emot min elcykel som inte tillhör något känt märke? Men du menar alltså att du också har en okänd från en nätbutik? Isåfall bådar det ju gott. Dom i Sävedalen nekade mig till hjälp direkt i luren.