• sandy sandy

Namnet PENNY

Jag tycker Penny är så fint å skulle vilja att vår bäbis fick det namnet. Dessvärre har mannen min lite förstört det då han direkt började rimma på "hemska" namn som Lenny, Kenny, Benny, Denny..
    Vad tycker ni om namnet? Fler son direkt tänker på rimmen? Jag gjorde aldrig det innan han sa det! ;)

• Svar på tråden Namnet PENNY
  • Natulcien

Nja, inte min smak direkt. Jag tänker på en häst. Men det kanske är likheten med ponny? Bara en bokstav som skiljer.
    Men däremot rimmar jag inte på Benny och Kenny. Jag tycker t.ex. att Henny är ett väldigt vackert namn.

• Ego Lovers

Penny Parnevik tänker jag på!

• Flickan och kråkan

Jag skulle inte döpt ett eget barn till det, men jag gillar det för att det är lite eget. Tänker inte på Lenny och Kenny. Tänker snarare på namn som Polly och Holly.

• summer13

Får vi en flicka är det namnet vi kommer välja värre är det att komma pojknamn!!

• Yngla

Fint namn. Bättre än orden man kan rimma till på Ida och Nora till exempel

• Ego Lovers
    Yngla skrev 2015-10-19 20:46:07 följande:

Fint namn. Bättre än orden man kan rimma till på Ida och Nora till exempel

Tycker snippa är ett otroligt dumt ord för underlivet. Man tog fram det för det rimmade inte på något namn Hade en tös på jobbet vars namn rimmade på snippa. Filippa! Så tydligen hade inte snippan gänget tänkt på stackars Filippa
  • tulip79

När jag hör Penny associerar jag till hästar, antar det beror på tjejtidningen

Penny (handlade om just hästar) som fanns när jag var liten.

• annieh897

Fint namn! Jag känner en liten Penny. Tänker varken på hästar eller Lenny/Benny.

• fluu

På barn kan jag tycka att det är kavat och lite coolt(även om det låter fult med ett väldigt svenskt efternamn), men på en vuxen känns det mest barnsligt och "för smått" så från mig får det bli ett nej. De där rimmen förstår jag mig dock inte på.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • skakan

Min dotter heter Penny. Jag älskar det namnet! Från början hade många svårt för set men nu säger alla att dom inte kan tänka sig ett annat namn på henne.

Svar på tråden Namnet PENNY