• sic

Hon har ingen sexlust

Hej, jag behöver hjälp och hittade det här forumet.

Min fru och jag är ca 30 år och har en 3 årig son.
    Vi har det bra i vår relation men det saknas en sak...

Vårt sexliv existerar knappt, kanske eventuellt kan hon gå med på att ha sex typ 4 gånger om året. (då menar jag att hon inte verkar genuint kåt/sugen utan kanske snarare gör det för min skull)

Hon säger att hon inte har någon sexlust och att hon inte tänder på någon/något.
    Jag frågade senast igår om hon är attraherad av mig och fick till svar att, nej men hon älskar mig och vill vara tillsammans med mig.

Jag blir så klart jätte ledsen av att höra det här, dessutom så har jag en stor sexlust och fantiserar om sex med henne flertalet gånger om dagen.

När jag försöker att förföra henne så säger hon i 99.4% av fallen ifrån och blir sur.

Vad ska jag göra? Jag älskar henne och min son och vill inte lämna henne bara för detta... 

Jag kommer på mig själv ibland att fundera på att hitta en älskarinna, nån som vill ha mig och tänder på mig men jag vill inte vara otrogen.

hjäääälp..... jag behöver närheten

• Svar på tråden Hon har ingen sexlust
  • Anonym (Älskar sex)
    Anonym (erfarenhet) skrev 2015-11-25 22:08:46 följande:
    och hur skulle du vara utan hans kredit kort? eller om du vore singel?
    Du är jätterolig...haha... men en sak är säker - kvinnor från många andra kulturer är ännu mer intresserade av kreditkortet än svenska kvinnor. Mitt ex har beklagat sig över detta många gånger. Själv har jag aldrig haft ihop det med nån man som tjänar mer än hälften av vad jag gör och inte påverkar det min sexlust???

Men stackars TS som får tråden kapad. Jag tror faktiskt att anonym (för min del) kan ha rätt när det gäller TS kvinna. Sen om hon kommer kunna upptäcka ett sätt att njuta på eller inte....det krävs nog tid och engagemang från båda.
  • Anonym (Spärr)
    Anonym (För min del) skrev 2015-11-25 21:51:31 följande:

Ja jag har provat flera olika sätt att njuta, men nej det är inte skönt! Och jag är inte helt ensam om att tycka så heller då flera av mina väninnor vittnar om samma sak. Undrar hur många män som är lurade där ute och tror att deras kvinna njuter....

Min hypotes är att du och dina vänner har psykiska spärrar som gör att ni inte njuter av sex.

Att ni är sexuellt hämmade på något sätt.

De gånger du har sex, är du då aktiv eller är du mer en "säl"? Har ni sex tillsammans eller är dina tankar någon annanstans och du ligger mer och hoppas att det snart är över? Vågar du släppa loss och hänge dig åt sexet och stunden du är i? Kan du släppa tankar om position, utseende, hur du ska låta, hur du ska röra dig o.s.v?

För det tror jag är ett stort problem hos många med låg sexlust, de tänker för mycket på saker runt omkring och är för hämmade för att kunna släppa loss och ge sig hän.

För min del har sexet och min sexlust blivit så mycket bättre sen jag lärde mig att släppa allt runt omkring och när jag känner mig attraktiv för min man. Vi hade det som sämst när vi hade sex 1-2ggr om året och nu har vi sex 1-3ggr i veckan. Vi är 33 och 35år och våra barn är 1 och 3år gamla.
  • Anonym (erfarenhet)
    Anonym (Älskar sex) skrev 2015-11-25 22:17:30 följande:
    Du är jätterolig...haha... men en sak är säker - kvinnor från många andra kulturer är ännu mer intresserade av kreditkortet än svenska kvinnor. Mitt ex har beklagat sig över detta många gånger. Själv har jag aldrig haft ihop det med nån man som tjänar mer än hälften av vad jag gör och inte påverkar det min sexlust???

Men stackars TS som får tråden kapad. Jag tror faktiskt att anonym (för min del) kan ha rätt när det gäller TS kvinna. Sen om hon kommer kunna upptäcka ett sätt att njuta på eller inte....det krävs nog tid och engagemang från båda.
    Okey om nu är så kåt
    När du var singel, hur många gånger
    gick du på swingersklubbar, parklubbar eller vanliga sexställen?
    Troligen 0 för jag vet hur sällsynt det är med en ensam kvinna.......
    däremot par är vanligt förekommande
    Troligtvis för att beskydda hans kredit kort.

När du var singel
    hur ofta la du en kontaktannons för att tillfredställa din lust?

Konstigt att du skriver att han jobbar mycket, medan du är hemma
    och du tjänar dubbelt så mycket som han........?    
    Tycker det låter mycket konstigt
    typ 7 ggr så mycket som han
    om han har en månadslön lön på typ
    35 000 som en vanlig man har som jobbar mycket
    då  har du en månadslön lön på 170 000 ?
    Grattis   och det är just den extremt lilla gruppen
    som vågar leva ut sin sexualitet
    men hur många promille har den månadslönen?

• Anonym (För min del)

Jag kanske är sexuellt hämmad, har ingen aning och har inte tänkt så mycket på det. Har alltid varit såhär. Nej jag släpper inte loss och har ofta tankarna på annat håll när vi har sex

Släppa allt runtomkring kommer jag aldrig att kunna göra då jag har kontrollbehov och det är även en egenskap som behövs i mitt jobb.

Men summa av kardemumma så är sex inte skönt

• Anonym (erfarenhet)
    Anonym (För min del) skrev 2015-11-25 22:45:16 följande:

Jag kanske är sexuellt hämmad, har ingen aning och har inte tänkt så mycket på det. Har alltid varit såhär. Nej jag släpper inte loss och har ofta tankarna på annat håll när vi har sex

Släppa allt runtomkring kommer jag aldrig att kunna göra då jag har kontrollbehov och det är även en egenskap som behövs i mitt jobb.

Men summa av kardemumma så är sex inte skönt

Jag lovar
    så länge det kommer till svenska kvinnor
    så är du absolut inte ensam

Skulle du sagt något annat hade jag blivit förvånad,,,,,,
  • Flisan79
    Ja du, lika dan. Har eget kreditkort och eget företag såatte...

Som singel hade det varit torrt som i öknen för jag har bara sex inom förhållanden. Detta förhållande har ju pågått 17 år nu så har lite svårt att relatera. 3 ungar har vi med så där finns inte heller någon ursäkt.
  • Flisan79
    Jag kan tillägga att han under våra år ihop varit arbestslös under ganska många år och är när han jobbar en vanlig knegare med lön därefter.

Singelfrågan kan jag eg inte ge ett korrekt svar på då jag inte varit singel knappt en dag sedan jag var 16. Men jag är romantiker och tänder inte om inte kärlek finns.
  • Anonym (erfarenhet)
    Flisan79 skrev 2015-11-25 23:22:30 följande:
    Jag kan tillägga att han under våra år ihop varit arbestslös under ganska många år och är när han jobbar en vanlig knegare med lön därefter.

Singelfrågan kan jag eg inte ge ett korrekt svar på då jag inte varit singel knappt en dag sedan jag var 16. Men jag är romantiker och tänder inte om inte kärlek finns.
    precis
    och om du är kåt så att du klättrar på väggarna.....
    vilket troligtvis aldrig varit.....

Hur skulle du göra då, för att tillfredställa dina lustar
    om du var själv?
  • Anonym (För min del)

Ts hur stor sexlust skulle du ha om du inte kände något vid sex eller om du inte hade tyckt att sex var skönt? Inte så stor va?!

• Anonym (Älskar sex)

För min del så är det så att ca 90% av upplevelsen sitter i huvudet. TS - din fru har kanske för mycket annat i huvudet som hon antingen inte klarar av att släppa eller prioriterar högre än sex. Har ni pratat om det?

• Flisan79
    Anonym (erfarenhet) skrev 2015-11-25 23:33:56 följande:
    precis
    och om du är kåt så att du klättrar på väggarna.....
    vilket troligtvis aldrig varit.....

Hur skulle du göra då, för att tillfredställa dina lustar
    om du var själv?
    Fast jag fungerar inte så. Jag går inte runt och är allmänt kåt. Jag blir det på min man.

Folk fungerar olika. Vem har sagt att man måste vara kåt så att man klättrar på väggarna. Det blir jag vid hans beröring men då får jag ju det behovet tillfredsställt.
  • Anonym (erfarenhet)
    Anonym (För min del) skrev 2015-11-27 09:35:40 följande:

Ts hur stor sexlust skulle du ha om du inte kände något vid sex eller om du inte hade tyckt att sex var skönt? Inte så stor va?!

Det kan jag aldrig veta.
    Jag är ju man   med den stora sexlust som följer med.

Min fråga är ju  Hur det kommer sig att kvinnor tappar
    både den sexuella lusten vid födseln
    och modet och lusten  att våga njuta   utforska och leka
    utan att ta så allvarligt på saken.......

• Pluppen86

Så du tar hellre en älskarinna TS än att PRATA med din fru?! Vad är det med dagens svensk män?? Hur svårt kan det vara att sitta ner och ha en allvarlig konversation där frågar hur ens partner mår och berätta om hur man själv mår?

Din fru kanske har mycket som tynger henne. Hon kanske (liksom många andra kvinnor) känner sig tyngd och pressad av att få jobb/familj/hem och socialt umgånge att gå ihop och då blir sex bara en ytterligare prestation på listan att bocka av. Tycker själv om sex och kommer varje gång (ofta flera gånger), men trots detta så föredrar jag hellre en halvtimmes lugn och ro i soffan och få varva ner än att få till det med maken. Hade det inte varit så mycket annat som snurrat hade jag definitivt omvärderat det.

• Anonym (erfarenhet)
    Pluppen86 skrev 2015-11-27 20:07:31 följande:

Så du tar hellre en älskarinna TS än att PRATA med din fru?! Vad är det med dagens svensk män?? Hur svårt kan det vara att sitta ner och ha en allvarlig konversation där frågar hur ens partner mår och berätta om hur man själv mår?

Din fru kanske har mycket som tynger henne. Hon kanske (liksom många andra kvinnor) känner sig tyngd och pressad av att få jobb/familj/hem och socialt umgånge att gå ihop och då blir sex bara en ytterligare prestation på listan att bocka av. Tycker själv om sex och kommer varje gång (ofta flera gånger), men trots detta så föredrar jag hellre en halvtimmes lugn och ro i soffan och få varva ner än att få till det med maken. Hade det inte varit så mycket annat som snurrat hade jag definitivt omvärderat det.

Nu är det så här
    att om man inte har gjort annat en att försöka få en kvinna att prata om detta i 30 år. Verkligen försökt,,.....   Varje dag
    men kvinnor saknat ju förmågan till allt vad kommunikation är......
    Men man älskar denna kvinna på alla andra sätt en den sexuella och just
    konsten att kommunicera
    Vad gör man då efter 3o år?
    Jag skaffar en älskarinna   som vågar visa vad hon vill
    och pratar inte mer om det
    för 30 år av försök    då ger jag upp.......
  • Esteten

Hon kanske är tjock och inte trivs med sin kropp. Hon kanske inte klarar av att ha sex på ett stimulerande vis, hon kanske bara kan missionären?

• Anonym (Peppo)
    sic skrev 2015-10-19 20:21:58 följande:

Hej, jag behöver hjälp och hittade det här forumet.

Min fru och jag är ca 30 år och har en 3 årig son.
    Vi har det bra i vår relation men det saknas en sak...

Vårt sexliv existerar knappt, kanske eventuellt kan hon gå med på att ha sex typ 4 gånger om året. (då menar jag att hon inte verkar genuint kåt/sugen utan kanske snarare gör det för min skull)

Hon säger att hon inte har någon sexlust och att hon inte tänder på någon/något.
    Jag frågade senast igår om hon är attraherad av mig och fick till svar att, nej men hon älskar mig och vill vara tillsammans med mig.

Jag blir så klart jätte ledsen av att höra det här, dessutom så har jag en stor sexlust och fantiserar om sex med henne flertalet gånger om dagen.

När jag försöker att förföra henne så säger hon i 99.4% av fallen ifrån och blir sur.

Vad ska jag göra? Jag älskar henne och min son och vill inte lämna henne bara för detta... 

Jag kommer på mig själv ibland att fundera på att hitta en älskarinna, nån som vill ha mig och tänder på mig men jag vill inte vara otrogen.

hjäääälp..... jag behöver närheten

Äter hon p-piller? P-piller har förstört mångas sexliv. En av de vanligaste biverkningarna är minskad sexlust. Man kan få torra slemhinnor också och då gör det ont när man har sex. Min lust kom tillbaka med råge när jag slängde pillerna!
Svar på tråden Hon har ingen sexlust