• Anonym (Ts)

Hur hantera att jag inte har lust?

Har 3 små barn och krävande heltidsjobb. Och en make som vill ha sex. Jag har inte haft sexlust på länge, har syressat med livet och varit upptagen av annat. Ikväll blev han arg och besviken för att jag inte ville. Vi hade tid för varandra och han hade antagligen hoppats på sex. Men det får mig att känna ett krav. Jag har inte hunnit bli kåt sas, medan han vill ha sex på en gång. Antingen väljer jag att ha sex, men blir det bara på hans villkor eller för att jag vet att han verkligen vill, då dödar jag samtidigt min egen lust för jag hinner aldrig vänta med sex tills jag känner att JAG vill. Någon tanke?

• Svar på tråden Hur hantera att jag inte har lust?
  • Anonym (:))

Små barsåren är jobbiga... Men någonstans får man inte glömma bort varandra... Små barn lägger sig tidigt... Gör ni det? Eller sitter ni framför tv? Städar? Datorn? Om de är lite större lär dom att en stängd dörr är en stängd dörr... Själv är jag höggravid och känner mig vig som ett kassa skåp ;) Hur tråkigt det en låter så bestämmer vi oss för att imorgon är det dax... Så är man mentalt förberedd :) Så fråga dig själv varför har du inte lust... Kom ihåg sist jag fick barn ( annan pappa ) tjata han sönder sex och var inte lyhörd för fem ören och det är farligt! Be din gubbe om tex massage och säg att du behöver längre förspel innan du kan släppa allt... Och lär dig slappna av, våga släpp disk osv... Bestäm ( vet att det låter tråkigt ) några dagar i veckan då ni ska ha och resten av dagarna är sex och tjatfria.. Ta er tid för varandra...

• Mrs Okänd

Det är svårt det där. Jag har också varit den som haft mindre lust även om jag insett att jag kanske hade ganska mycket lust då också. Nu har jag tre barn och jobbar minst heltid men det har inte påverkat min lust negativt men jag förstår dig när du skriver att du inte hunnit bli kåt. Förstår han dig när du säger att du behöver mer tid?

• Underhill

Så vad tror du att du kan göra för att återfå lusten...verkar ju ändå som du vill!? Kan du prioritera lite annorlunda? Kan du låta det vara lite skit i hörnen och på så sätt frigöra lite tid!? Hjälps ni åt med erat på hemmaplan, så det känns som ni trivs!?...hur skulle du vilja att det intima såg ut? Pratar ni om och kring det!? Du kanske kan/Ni kanske kan "hjälpa" varandra utan penetration ett tag för att få igång det hela!?...viktiga är ju ändå att viljan finns...sen är det inte lätt att prata om det om man inte har ett öppet klimat om sex och intimitet...men det är helt klart värt det när man får till det :)

E vi överens så kör vi
Svar på tråden Hur hantera att jag inte har lust?