• Zazu01

ni som fått pojkar

Har ni alltid sett pung/snopp på ultraljudsbilden genom att se på bilder nerifrån /mellan benen. Eller har någon lyckats se något "dinglande"från sidan alltså runt rumpan?

• Svar på tråden ni som fått pojkar
  • Pauliina
    Zazu01 skrev 2015-10-24 09:35:49 följande:
    Ok, jag tror min låg liksom upp och ner!
    Bm snurrade runt med UL pinnen liksom runt lår/rumpa men inget syntes ...
    Hoppas på flicka
    Du såg inte dem tre strecken som är signum för tjej? :)
  • Zazu01
    Pauliina skrev 2015-10-24 18:20:57 följande:
    Nja jag såg ju som bara sidan av rumpan som stod rakt ut ...
  • Zazu01
    Pauliina skrev 2015-10-24 18:20:57 följande:
    Ser man inte bara de strecken om man kollar mellan benen ?
  • Pauliina
    Zazu01 skrev 2015-10-24 18:22:32 följande:
    Nja jag såg ju som bara sidan av rumpan som stod rakt ut ...
    Den positionen hjälpte mig att se att mina killar va just killar :)
  • Zazu01
    Pauliina skrev 2015-10-24 18:55:30 följande:
    Den positionen hjälpte mig att se att mina killar va just killar :)
    Aha!;) då ska det bli spännande att veta sen, återkommer :) tack för hjälpen !
  • Pauliina
    Zazu01 skrev 2015-10-24 19:53:29 följande:
    Aha!;) då ska det bli spännande att veta sen, återkommer :) tack för hjälpen !
    Ska bli spännande och höra :)
  • Pastella

Jag har två pojkar, bm såg snopparna på ultraljudet men jag såg ingenting trots nyfiket studerande.

• Zazu01
    Pastella skrev 2015-10-24 23:08:29 följande:

Jag har två pojkar, bm såg snopparna på ultraljudet men jag såg ingenting trots nyfiket studerande.

Nä det är inte lätt att förstå vad man se.
    Jag tror inte min bm såg något ,men kunde heller inte säga att det inte kunde finnas nåt där och därför sa hon " vi får kalla den en hen sålänge"
  • flislis

Vår plutt låg på rygg (vi såg honom alltså från sidan, inte mellan benen) och precis när vi kom med ultraljudet sträckte han på benen och snoppen o pungen gick inte att missa! :)

Nu har han inte kommit än, så antar att risken finns att vi såg fel. Fast nää... ;)

• Sommarlöv

På min ena son såg jag, till och med innan barnmorskan berättade det. På den andra sonen såg vi inte.

• Zazu01
    flislis skrev 2015-10-25 08:38:53 följande:

Vår plutt låg på rygg (vi såg honom alltså från sidan, inte mellan benen) och precis när vi kom med ultraljudet sträckte han på benen och snoppen o pungen gick inte att missa! :)

Nu har han inte kommit än, så antar att risken finns att vi såg fel. Fast nää... ;)

Jag är osäker om min låg på knäna eller snurrade hon UL pinnen så det såg ut som den låg upp och ner? Hmm ingen aning
    Men man kan ju tycka att man skulle ha sett några pojkbitar under liksom, sticka fram. Fast å andra sidan hur stor är pungen oxh snoppen när de är såhär små , är dom mini så kanske de inte sticker ut haha
  • Zazu01
    Theger skrev 2015-10-23 14:33:52 följande:

Undrar detsamma! Har jättefin video från sidan men ser inget som "hänger"ner, varken från sidan eller bak, men det kanske man inte gör??

Ska du ta reda på kön?
  • Zazu01
    Dockan skrev 2015-10-23 15:46:47 följande:

Nej, vi såg ingenting. Då var vi ändå på flera extra (andra hälsoskäl) UL och flera där de slog på 3D.

Vi ville heller inget veta, men var rädda att se av "misstag". Dock sa BM att det faktiskt är rätt svårt att se kön om man inte letar. Och även om man letar är det svårt. :)

Jag är högrisk o kommer att göra flera UL
  • Zazu01

Kollade idag med på UL men inget syntes. Bm sa att hon trodde mer på flicka eftersom ingen snopp syntes men att positionen inte var riktigt hundra ändå för att se helt fullt.

Bebisen satt på rumpan. Bm försökte få den att röra på sig och någon gång gjorde den en liten rörelse men det vart inte skarp bild ändå.

Svar på tråden ni som fått pojkar