• MammaMusan

Hur ofta har du och din partner "egentid"?

Som rubriken lyder - hur ofta?

Vi resonerar så här - barnen är barn så kort tid. Redan nu vid 10 års ålder börjar de protestera om vissa saker. Tex ska de ha kompisar med till Grönan osv. Jag kan räkna på en hand de gånger barnen varit borta över natten. Och det har varit när våra jobb krävt det - förutom när lillebror kom. (Försöker inte utmåla mig till en självuppoffrande supermamma. Vi gillar att hänga med barnen)

Har vänner som har barnfritt mest varje helg. Läser en blogg där föräldrarna åker på weekends var och varannan vecka. Gärna till barnvänliga resmål som tex en dag på Grönan osv

Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur ofta har du och din partner "egentid"?
  • Milleman

Vi gillar också att ha sonen med på det vi gör, han är nu 4,5.
    Han har sovit ifrån oss 6-7 nätter totalt tror jag, första gången när han var 2,5. På torsdag är det dags igen då han mormor som är lärare har höstlov och så gärna ville hämta honom en dag tidigare. Vi ska till dem på fredagen och stanna över helgen (20 mil bort).
    Barnvakt har vi haft vid några tillfällen när vi har varit på konsert, fotbollsmatch etc.
    Men han har varit med oss på hotell och restaurang och sånt många gånger då han är en del av oss.
    Däremot har det blivit mer och mer nu, efter hans önskan, att han får vara i lekrummet på Ica Maxi när vi handlar eller på Ikeas Småland istället för att gå med oss. Då blir det ju egentid för oss och den passar vi på att njuta av :)
    Annars räcker den egentid vi får på kvällarna de kvällar mannen ej jobbar kväll/natt. Egen egentid får min man mer än mig då han tränar och har sig. Jag hade kanske behövt lite mer tid då jag bara kunde sitta och sy eller ta en långdusch utan knackningar på dörren. Jobbar på förskola så har barn runt mig dygnet runt känns det som, då kan en stund av ren tysthet vara underbar :)

Svar på tråden Hur ofta har du och din partner "egentid"?