• Bergskristall

Värmespolar på lååångt hår

Hej! Jag har hår som räcker nästan till navelhöjd dvs lååångt! Och tjockt! Vill göra en frisyr med glammiga mjuka lockar. Jag tror värmespolar ska vara bäst, det är i alla fall det som jag sett på tv att folk använt för denna look. Men jag undrar hur i helsike ska jag lyckas rulla upp mitt hår på de där spolarna som väl brukar vara rätt små? Vet när jag använt locktången att hälften av slingan jag rullar upp inte kommer i kontakt med tångens värme för den är ju redan full av upprullat hår. Är det ens någon mening för mig att testa värmespolar? Någon som vet?

• Svar på tråden Värmespolar på lååångt hår
  • BuoBä

Du får i så fall ha många stora spolar och rulla upp tunna slingor på varje. Ett annat alternativ är att locka med plattång. Kolla på youtube hur man gör.

• Bergskristall
    BuoBä skrev 2015-10-24 17:57:09 följande:

Du får i så fall ha många stora spolar och rulla upp tunna slingor på varje. Ett annat alternativ är att locka med plattång. Kolla på youtube hur man gör.

Jag har förstått det som att rullar man tunna slingor så blir det inte lika mjuka böljande lockar som när man rullar större partier? Och med plattången blir det mer naturliga oregelbundna lockar tycker jag. Vill ha det där mjuka Hollywoodlooken. Den här bilden visar hur jag tänkt mig

• BuoBä
    Bergskristall skrev 2015-10-24 18:57:55 följande:

Jag har förstått det som att rullar man tunna slingor så blir det inte lika mjuka böljande lockar som när man rullar större partier? Och med plattången blir det mer naturliga oregelbundna lockar tycker jag. Vill ha det där mjuka Hollywoodlooken. Den här bilden visar hur jag tänkt mig

Tar du för tjocka slingor kommer det knappt bli några lockar alls, så du får helt enkelt prova dig fram. Att få lockarna sådär som på bilden kräver läggvätska innan samt mycket styling - och hårspray - efter att man rullat ur spolarna... Känner man på håret är det allt annat än mjukt.

Men jag rekommenderar youtube. De stylingtips som inte finns där... finns nog inte.
  • Bergskristall
    BuoBä skrev 2015-10-24 19:37:46 följande:

Tar du för tjocka slingor kommer det knappt bli några lockar alls, så du får helt enkelt prova dig fram. Att få lockarna sådär som på bilden kräver läggvätska innan samt mycket styling - och hårspray - efter att man rullat ur spolarna... Känner man på håret är det allt annat än mjukt.

Men jag rekommenderar youtube. De stylingtips som inte finns där... finns nog inte.

Ja just det youtube ska man inte glömma nej. Tack för tipsen! :)
Svar på tråden Värmespolar på lååångt hår