• Anonym (världsmedborgare)

Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.

Nu har det blossat upp diskussioner igen över de "bortskämda" flyktingarna som vägrar kliva av bussen efter att ha blivit förflyttade från en stad och istället blivit skjutsade till en liten håla i skogen.

Handen på hjärtat kära Svensson; Hade du själv accepterat att bli tvångsförflyttad från där du bor till något som är raka motsatsen till hur du har det idag?

Jag vet många som är arbetslösa, människor som lever på soc osv men inte fasen är de beredda att flytta eller ens veckopendla för att få ett jobb och försörja sig själva. Men visst, de asylsökande ska vi köra ut i skogen, och de ska minsann inte gnälla över det, för annars kan de åka hem! *ironi*

Fattar ni inte vilken jäkla dubbelmoral ni besitter när ni inte kan tänka er att ni själva eller era familjemedlemmar skulle behöva flytta men ni tycker att det är helt okej att de asylsökande ska behandlas så?

Tänk efter lite innan ni vräker ur er dumheter nästa gång.

• Svar på tråden Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.
  • Anonym (-..-)
    Anonym (tomas) skrev 2015-11-03 13:19:39 följande:
    Om jag flydde från Sverige vore så klart Norge, Finland och Danmark förstahandsvalet.
    Men om jag inte fick en krona i bidrag, inga skolor, ingenting och jag visste att om jag tog mej till Egypten
    skulle jag få lägenhet, pengar, permanent uppehållstillstånd, skolor, gratis vård m.m skulle jag garanterat
    hoppa av från Norge och börja åka söderut genom Danmark Tyskland österrike italien för att sedan paddla
    över till Egypten och pengarna.  Visst det var fred och frihet i dom 5-6 länderna jag passerade men det är inte
    grejen. Pengarna är motivationen.
    Ja, absolut. Visst är det pengarna som lockar. Varför inte annars sätta sig i närliggande länder som har mer gemensamt med den kultur och religion de har.
    Det är ju där Sverige gör fel. Gör de som Danmark och kräver att asylsökande söker jobb när de kommer hit, samt att de måste uppge identitet och samt sänker bidragen kommer mängden asylsökande att minska drastiskt. För de kommer ju knappast hit för våran vackra natur precis.
  • Anonym (??????)
    nihka skrev 2015-11-01 23:22:11 följande:
    Till höger och vänster låter lite drastiskt. Nej, det gräver man väl gärna ner men tar hornen. Hornen satt kvar på det huvudet så kanske hade de lämnat det för att hämta senare. Man tar ofta ur djuret på plats och då ligger inälvor kvar och blir mat för andra djur. Eller så jagar man på det.

Allt det här kan ju te sig lite läskigt för den som inte är så van alldeles oavsett nationalitet.
    Påstår du att jägare lämnar älg huvuden och inälvor i skogen???? Jag är född och uppväxt i Norrbotten och vet att jägare inte gör så. Endast i fall där det varit tjuvjakt har sådant hänt, men det blir höga böter eller fängelse om/när sådant hittas.
  • Anonym (??????)

Till TS ja jag skulle kunna tänka mig att flytta långt in i skogen för att slippa denna oro som alla Sverige städer har idag. Jag skulle även kunna tänka mig att lämna all elektronik för det är inget som är så viktigt för mig. Jag skulle klara mig med maten med att så mina potatis, grönsaker och fiska för att mätta magen. Skogen har både bär och svamp. Jag skulle må gott av lugnet och tystnaden bland skogsdjuren.

För som jag bor nu i en storstad så känner jag mig inte alls trygg.

• nihka
    Anonym (??????) skrev 2015-11-03 22:35:57 följande:
    Påstår du att jägare lämnar älg huvuden och inälvor i skogen????
    Jag påstod att: "Nej, det gräver man väl gärna ner men tar hornen. Hornen satt kvar på det huvudet så kanske hade de lämnat det för att hämta senare. Man tar ofta ur djuret på plats och då ligger inälvor kvar och blir mat för andra djur. Eller så jagar man på det."

Och nej, det handlar inte om tjuvjakt.
  • HenryIronstead
    Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar) skrev 2015-11-01 23:15:00 följande:

Henry. Fräckt med en bat lord eller bat knight

Tack! Skål
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (??????)
    nihka skrev 2015-11-04 10:19:04 följande:
    Jag påstod att: "Nej, det gräver man väl gärna ner men tar hornen. Hornen satt kvar på det huvudet så kanske hade de lämnat det för att hämta senare. Man tar ofta ur djuret på plats och då ligger inälvor kvar och blir mat för andra djur. Eller så jagar man på det."

Och nej, det handlar inte om tjuvjakt.
    För flera år sen har alla jaktlag ett kylrum som älgen förs till så den slaktas inte ute i skogen så det finns inga inälvor som ligger och ruttnar ute i skogen. Har gått i marker och skogar i över 40 år och aldrig sett slaktavfall ute i markerna och garanterat ingen annan heller......I alla fall inte i Norrbotten.
  • nihka
    Anonym (??????) skrev 2015-11-04 22:55:11 följande:
    För flera år sen har alla jaktlag ett kylrum som älgen förs till så den slaktas inte ute i skogen så det finns inga inälvor som ligger och ruttnar ute i skogen. Har gått i marker och skogar i över 40 år och aldrig sett slaktavfall ute i markerna och garanterat ingen annan heller......I alla fall inte i Norrbotten.
    Ja, men då måste det vara som du säger och man hittade således ingenting.

Case closed.
  • K Markatta

www.svt.se/nyheter/regionalt/dalarna/ockupationen-i-lima-ar-over

I Limedsforsen är konflikten med flyktingarna över. Samtliga har nu accepterat boendet där och flyttat in i husen.

Alla asylsökande har nu flyttat in i husen i stugbyn och skogen och vildmarken inpå knutarna skrämmer inte längre.

- Det var ett problem i början men nu känner jag mig lugn av att se träden och skogen, säger Ahmad Assaf.

Ahmad har mest haft rollen som tolk men han understryker att alla nu är nöjda med situationen i stugorna.

-----------------

Slutet gott, allting gott.

Undrar om trådstartaren fortfarande är sur?

• Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar)
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-03 15:29:10 följande:

om du inte vågar stå för dina åsikter på ett anonymt forum borde du åtminstone ha stake nog att använda samma anonyma nick när du postar samma länkar....
    Nämen kära du, ta och lugna ner dig nåra varv. Finns det inget värre att bekymra sig för i Sverige idag än att jag skriver anonymt med olika anonyma nick? Läs det anonyma nicket så får du en fingervisning. Synd om dig, förlåt mig för att uppröra dina känslor. Fast det var nog innehållet i länken som störde dig inte mitt anonyma nick. Men när man inte kan klaga på sak så klagar man på...., just det. 
  • Nerfherder
    Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar) skrev 2015-11-07 09:31:15 följande:

Nämen kära du, ta och lugna ner dig nåra varv. Finns det inget värre att bekymra sig för i Sverige idag än att jag skriver anonymt med olika anonyma nick? Läs det anonyma nicket så får du en fingervisning. Synd om dig, förlåt mig för att uppröra dina känslor. Fast det var nog innehållet i länken som störde dig inte mitt anonyma nick. Men när man inte kan klaga på sak så klagar man på...., just det. 

Dig?
  • Anton Chigurh
    Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar) skrev 2015-11-07 09:31:15 följande:
    När ändå ämnet är uppe, så att säga, då vill jag passa på att klaga på att kaffet är för jävla dyrt, alltså på caféerna då, det är för jävligt att ta 45-50 spänn för en sketen kopp kaffe. Jag är nämligen förtjust i kaffe.

Jag är väldigt förtjust i kaffe.  

Jag kanske skulle skriva en insändare !!!

Mvh //Anton...ranting.gif

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-11-10 10:03:39 följande:
    När ändå ämnet är uppe, så att säga, då vill jag passa på att klaga på att kaffet är för jävla dyrt, alltså på caféerna då, det är för jävligt att ta 45-50 spänn för en sketen kopp kaffe. Jag är nämligen förtjust i kaffe.

Sådär. Nu....känns det bra igen.dance5
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-11-10 10:05:31 följande:

Sådär. Nu....känns det bra igen.

Nämen Anton!!! Ska du gå offtopic nu igen?
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-11-05 21:57:49 följande:
    Ja, men då måste det vara som du säger och man hittade således ingenting.

Case closed.
    Fast, Jordbruksverkets bestämmelser angående "Animaliska biprodukter i samband med jakt" säger att ". Ränta (inälvor) och andra slaktbiprodukter som uppstår i samband med jakt får du alltså lämna kvar ute i skogen."

Så visst fan är det möjligt att hitta älghuvud, inälvor och liknande godsaker i skogen, utan att någon hafver felat.

MED VÄNLIG HÄLSNING  //Antongrr

• Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar)
    Anton Chigurh skrev 2015-11-10 10:03:39 följande:

Haha, ja, du har rätt. Det har ungefär lika mycket med saken att göra som det jag citerade Och det här kan jag hålla med om. Tycker dessutom om rooibos chai latte och det kostar också skjortan. 
  • Anton Chigurh
    Anonym (HAHAHA, Intelligensreserven skapar trådar) skrev 2015-11-10 10:34:03 följande:
    Haha, ja, du har rätt. Det har ungefär lika mycket med saken att göra som det jag citerade smile5.gif Och det här kan jag hålla med om. Tycker dessutom om rooibos chai latte och det kostar också skjortan. 
    shiny.gif....

• Anonym (tomas)

eftersom vi är totalt offtopic så kan jag ju muntra upp med en bild
    på innehavaren av svenskt rekord på 100 meter för 14 åringar.
    Här syns han med sina klasskamrater på en löprunda i Kristianstad.

• Anonym (Nexus)
    Anonym (tomas) skrev 2015-11-10 14:26:28 följande:

eftersom vi är totalt offtopic så kan jag ju muntra upp med en bild
    på innehavaren av svenskt rekord på 100 meter för 14 åringar.
    Här syns han med sina klasskamrater på en löprunda i Kristianstad.

Du glömde bilden. Men om det är den jag tror (skrattade också till först gången jag såg den) visade den väl en återvändande elev (alltså någon som tidigare gått på skolan som nu alltså är äldre än 14 år)? 
Svar på tråden Sjuka krav och svenskar hade inte accepterat att bli behandlade så.