Varför vill tandläkaren inte göra allt på samma besök?
Är extremt irriterad just nu. Bokade tid till tandläkare för att ta bort tandsten, personen som bokade samtalet sa att det inte skulle vara några problem att plocka bort den i samband med undersökningen, i och med att tiden är 50 minuter. När jag kommer dit är det enda tandläkaren gör att skrapa lite på tänderna och ta bilder (tog max fem minuter) för att därefter föreslå att jag bokar in ny tid för att ta bort tandsten. Jag frågade om hen inte kunde ta bort så mycket hen hann idag och ta resten vid senare tillfälle om inte allt skulle hinnas med (i och med att receptionisten hade sagt det), men nej, det gick minsann inte!
Bör tilläggas att jag väntat runt nio månader på att få ta bort tandsten, då stället jag gick till förut hela tiden bokade in en tid till mig för att någon dag innan det inbokade datumet komma och säga att de avbokat tiden (ingen information om varför) och boka in en ny tid 2 månader fram i tiden. Därför bytte jag central, men det kommer ju uppenbarligen ta lika lång tid nu i och med att de inte gör vad de ska utan skjuter upp det.
Vad finns att göra? Hur ser väntetiden ut på privata kliniker?