Orolig och nedstämd 6 åring.. Gärna ni som varit med om problemet också alla ni kloka mammor och pappor
Jag har en 6 åring hemma som började förskoleklass i augusti. Det var pirrigt förstås och en stor omställning från lilla trygga dagiset tidigare. Men efter bara några veckor kom han in i det, fick kompisar och verkade hur glad och nöjd som helst. Men nu sen två veckor tillbaka är min glada son helt förbytt. Istället har jag en olycklig ande som är rädd för döden och funderar på alla möjliga och omöjliga risker att dö på. Och i det här så har han helt tappat lust och glädje för skolan. Han är nedstämd och hänger med huvudet när jag lämnar och oftast lika dant när jag hämtar. Personalen bekräftar också att han är mer orolig och leker inte lika mycket med sina kompisar. Usch vill bara skrika och gråta rakt ut mammahjärtat går i tusen bitar!! Snälla ni fina föräldrar där ute som går igenom samma sak eller som kanske har gått igenom samma sak , vad ska jag göra? Ska jag dra igång kurator och skolsköterska? Ska jag rida ut stormen? Är det en 6års kris som går över? I så fall hur länge är rimligt att det kommer vara så här?