• Kroken

Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?

Letar efter en vinterjacka till min 1-åriga lilla tjej. Den är främst tänkt att ha i vagnen när vi går promenader med hunden och när vi åker bort eller åker och handlar osv. Den behöver alltså inte vara vattentät etc. Inga avancerade grejer utan en varm, smidig jacka. Som inte kostar multum! Men överallt hittar jag bara jackor som är puttinuttiga, rosetter hit och dit, insvängda i midjan eller stela i tyget. Och tittar jag på pojkavdelningen så är färgerna mörkare och murriga, vilket inte heller känns särskilt upplyftande. Har letat både i fysiska butiker och på nätet men hittar inte det jag söker. Bor på liten ort så att beställa på nätet är att föredra. Någon som har nåt tips åt mig var jag ska leta?

• Svar på tråden Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?
  • Kroken
    viseversa skrev 2015-10-30 07:22:52 följande:

Haha du får massa tips men inget duger. Köp en jävla jacka bara. Ungen ska ha den i vagnen inte vandra i fjällen med den.

Lika otrevlig som vanligt ser jag
  • elyse

Tänk på att om jackan har dragkedja så ska den vara på sidan och inte på mittan av jackan. När man är så liten så åker jackan upp och blir bullig under hakan om dragkedjan är i mitten.

• Kroken
    viseversa skrev 2015-10-30 07:22:52 följande:

Haha du får massa tips men inget duger. Köp en jävla jacka bara. Ungen ska ha den i vagnen inte vandra i fjällen med den.

Ja jag har fått massa tips. Om de inte passar det jag söker så måste jag väl få säga det, eller hur? Jag vill inte ha en jacka med fast huva. Jag vill ha en smidig jacka som inte ser typiskt "flickig" ut. Jag vill inte heller att den är för dyr. Vad är det för fel med de önskemålen? Jag har fått tips jag gillar också och som jag överväger. Ska bara kolla upp vad de har för utbud på vår lokala klädaffär.
  • Kroken
    elyse skrev 2015-10-30 13:03:06 följande:

Tänk på att om jackan har dragkedja så ska den vara på sidan och inte på mittan av jackan. När man är så liten så åker jackan upp och blir bullig under hakan om dragkedjan är i mitten.

Ja, det där är ju också en aspekt att beakta Svårt med ytterkläder till så små när det oftast blir för bylsigt för dem. Dragkedjan på sidan är kanonbra om man hittar det
  • elyse
    Kroken skrev 2015-10-30 13:06:01 följande:

Ja, det där är ju också en aspekt att beakta Svårt med ytterkläder till så små när det oftast blir för bylsigt för dem. Dragkedjan på sidan är kanonbra om man hittar det

Åhléns brukar ha två dragkedjor på sina overaller. Vet inte hur det är med jackor, men färgerna kan vara rätt tråkiga till de minsta.
  • Es mamma

Själv gillar jag pop och mini rodini, men det är ju lite onödigt dyrt när de växer så fort.

Zara har en del fint för under 500kr. Både för killar o tjejer. Vet dock inte om du bor nära stad med en sådan butik. Har för mig att man hämtar ut det man webbshoppat i butik.

• elyse

På Zalando finns en blå med mönster och dragkedja på sidan. Stl 80. 279 kr från NameIt.

• tobbe01

Man kan ju köpa en neutral jacka och klistra på lite dekaler? Dödskallar?

• ondar

Köp "beg" så slipper det kosta multum. Ofta syns det ju inte ens att kläderna är använda o ibland är de inte ens det o så sparar man några hundringar på köpet. Finns ju bla "märkeskläder köp&sälj", "villervalla/nova star köp o sälj" på facebook samt tradera, blocket osv. Är det dessutom någon speciell villervallajacka du gillar kan du ju efterlysa den. Plättlätt

• Nenne666
    Kroken skrev 2015-10-30 13:03:52 följande:
    Ja jag har fått massa tips. Om de inte passar det jag söker så måste jag väl få säga det, eller hur? Jag vill inte ha en jacka med fast huva. Jag vill ha en smidig jacka som inte ser typiskt "flickig" ut. Jag vill inte heller att den är för dyr. Vad är det för fel med de önskemålen? Jag har fått tips jag gillar också och som jag överväger. Ska bara kolla upp vad de har för utbud på vår lokala klädaffär.
    Kolla zalando. Dom har i det flesta prisklasser och modeller och väldigt många märken.
Svar på tråden Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?