• ganskaovanlig

Behöver råd om MA...

Var i tisdags på VUL i vad jag trodde var vecka 8. Ultraljudet visade en tydlig gulesäck och en hinnsäck men inget foster. 

Barnmorskan sade att det inte går att avgöra om det är en tidig graviditet eller ett missfall utan att jag får vänta och se vad som händer.

Så antingen är jag i vecka 5+ någonting eller så är det ett missfall. Någon som varit med om liknande? Tilläggas bör att jag plussade för fyra veckor sedan.

Och ja, jag är medveten om att jag startat en exakt likadan tråd i ett annat forum. Jag är bara oerhört angelägen om hjälp.

• Svar på tråden Behöver råd om MA...
  • Cyanea

Jag är verkligen ledsen för din skull att du befinner dig i den här sitsen :( 

Har tyvärr inte direkt något uppmuntrande att komma med är jag rädd. Plussade du för fyra veckor sedan och inte haft MF däremellan och blivit gravid direkt efter så känns det mörkt. Det är tyvärr omöjligt att ha plussat så tidigt och inte vara längre gången än det såg ut på VUL. I så fall är något fel med embryot. 

I bästa fall antar jag att de kan ha haft en dålig maskin och därför sett dåligt. Har du fått en ny tid för nytt VUL eller ska du bara invänta blödning? 

Hoppas att du efter omständigheterna är ok. Styrkekram!! 

• ganskaovanlig
    Cyanea skrev 2015-10-29 20:56:51 följande:

Jag är verkligen ledsen för din skull att du befinner dig i den här sitsen :( 

Har tyvärr inte direkt något uppmuntrande att komma med är jag rädd. Plussade du för fyra veckor sedan och inte haft MF däremellan och blivit gravid direkt efter så känns det mörkt. Det är tyvärr omöjligt att ha plussat så tidigt och inte vara längre gången än det såg ut på VUL. I så fall är något fel med embryot. 

I bästa fall antar jag att de kan ha haft en dålig maskin och därför sett dåligt. Har du fått en ny tid för nytt VUL eller ska du bara invänta blödning? 

Hoppas att du efter omständigheterna är ok. Styrkekram!! 

De sa att jag ska komma tillbaka om två veckor men... Då är jag på semester och är inte tillbaka innan 7/12.

"Jaha, då får du avvakta och se om det börjar blöda" var det enda barnmorskan sa.
  • Cyanea

Synd att de inte kan vara mer empatiska än så :( Fy vad tråkigt!! 

Svar på tråden Behöver råd om MA...