• Anonym (Tjejen)

Slutat med ppiller ingen sexlust

Hej!

Jag har gått på ppiller i nästan 3år och har under den tiden helt tappat sexlusten och mina kraftiga orgasmer slutade vara så kraftiga som de brukade! För den delen kunde jag knappt få orgasmer längre till slut! Bestämde mig för att sluta för 2v sedan för att jag ville ha tillbaka sexlusten och mina underbara orgasmer!

Känner att jag delvist fått tillbaka sexlusten och börjar kunna komma lite skönare än under ppillertiden men långt ifrån så som det var innan!

Någon som varit med om liknande och som kan berätta om sin väg tillbaka till sköna orgasmer och hög sexlust? Hur lång tid tog det för ER Att få tillbaka sexlusten? Har ni några tips på hur man ka få tillbaka den? :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Slutat med ppiller ingen sexlust
  • Mooomin

Jag märkte skillnad ganska fort, på ett par veckor!

• annieh897

Min sexlust blev bättre ungefär en månad efter att jag slutade, efter att jag fått första riktiga mensen.

• fasjstrm

Jag slutade med mina p-piller i maj tror jag och började kanske för 1 månad sedan att sakta men säkert känna mig som mig själv igen och få tillbaka lusten och orgasmerna. Det kan nog ta tid. Jag har haft olika preventivmedel i 10-12 år så man har nog en hel del skit sparat i kroppen. Låt det ta tid och stressa inte. När du minst anar det kommer det släppa.
    Lycka till och njut!

Svar på tråden Slutat med ppiller ingen sexlust