Mina barn har återvänt efter 5 år utomlands, vad händer nu :(
Hej, jag har en väldigt lång historia som jag ska göra kort. Mina barn har i drygt 5 år befunnit sig i sin pappas hemland utan mitt medgivande. Dom var 8,13,15 år gamla när dom reste fr Sverige. Jag har gått igenom rättegång mot min ex-man och jag har ensam vårdad om det minsta barnet som idag är 13 år. Under tiden har jag haft kontakt med min mellandotter och nu har jag fått reda på att dom har återvänt till Sverige. Dom har återvänt till våran gamla hemstad medan jag bor på annan ort 40 mil bort. Min fråga är nu: var ska jag börja någonstans? Flickorna är 18 och 20 år och därmed myndiga. Min pojke som är 13 år har inte gått i skolan i sin pappas hemland på drygt 1 år sedan inga pengar funnits. Jag kan inte idag ha någon kontakt med barnens pappa då han gjort fruktansvärda saker mot mig. Så min kommunikation går idag via min dotter. Vad ska jag göra? Vem ska jag vända mig till? Tänker främst på pojken då jag vill att han ska bo hos mig och börja gå i skolan. Men efter 5 år utan att vi umgåtts så är det inte helt smärtfritt. Jag har idag dessutom en ny familj och 2 små barn. Hur ska jag gå till väga för att få tillbaka mina barn? Jag kan inte bara åka och hämta dom... Är det familjerätten jag kontaktar eller ett ombud?
Tacksam för hjälp och råd i en väldigt jobbig situation :(