• Clothilde

IVF / Ruvning i nov!

Har Genomgått 3:e IVF uttaget och har insättning i kommande vecka.

Har mått lite olika "dåligt" de tre olika gångerna med olika utfall.

Och nu kommer snart den långa väntan... Gaaah! Med efterskalv från ingreppet, stimulerad av progesteron och en massa hopp samlat i bagage försöker man ömsom läsa, ömson ignorera kroppens alla förvillande tecken.

Någon som är i ruvar-tagen nu? Eller någon i denna IFV utmaning som funnit ett bra sätt att inte bli tokig i alla frustrerande pauser ?!

• Svar på tråden IVF / Ruvning i nov!
  • toksnippan
    cameleon skrev 2015-11-15 19:49:06 följande:

Nej, ett 3-dagars!

Jag plussade väldigt väldigt svagt redan på rd 6 och dagen efter plussade jag på Clearblues digitala :)

Det var värst! Tidigast jag hört hittills på en 3 dagars. Väldigt fascinerad! Ha ha!
  • Kvinna84a

Hej! Jag är på ruvdag 3 med 2st.. Vårt andra försök och hoppas så mkt nu!

Lycka till alla!

• cameleon
    Humsebumsen skrev 2015-11-16 08:29:47 följande:

Ruvardag 10, molande värk. Känns kört. Ngn som kännt samma?

Molvärk är ju ett jättebra tecken!
    Hur har det gått?
  • Humsebumsen
    cameleon skrev 2015-11-17 12:37:49 följande:
    Molvärk är ju ett jättebra tecken!
    Hur har det gått?
    Testade negativt i måndags, testdag på torsdag egentligen. Känner inget större hopp men bättre det och bli överraskad:)
    Har fortfarande molande värk och huvudvärk varje dag till och ifrån. Brukar aldrig ha huvudvärk:(

Tack:) Får hoppas det är positivt på torsdag då!

Själv då?
  • cameleon
    Humsebumsen skrev 2015-11-17 12:44:44 följande:
    Testade negativt i måndags, testdag på torsdag egentligen. Känner inget större hopp men bättre det och bli överraskad:)
    Har fortfarande molande värk och huvudvärk varje dag till och ifrån. Brukar aldrig ha huvudvärk:(

Tack:) Får hoppas det är positivt på torsdag då!

Själv då?
    Jag har heller aldrig huvudvärk men redan några dagar innan jag plussade började jag få det, konstigt.
    Jag har molvärk och lite ömma bröst. Hungrigare än vanligt + kissnödig stup i kvarten och fortfarande väldigt trött. Går in i v 5 imorgon.

Åh vad tråkigt, hoppas det hinner vända! Så länge du inte fått mens är det ju inte kört!
  • Kvinna84a

Ruvdag 5 idag.. Trött som bara den men det beror på väder och hormoner oxå förstår jag. Blev lite ledsen idag när vi fick brev om att det inte blev nåt till frysen denna gång heller. :( Vill gärna det så man slipper hela sprut och hormon grejen varje försök.. Plus att vi gärna har till syskonförsök senare om vi skulle bli gravida på det här eller nästa försök. Någon som vet varför embryot inte överlever odlingen?

• Mrs Liljekonvalj

Ruvardag 12 här idag... Ska nog testa torsd. Fick testdag 26/11, men 14 dgr efter insättning bör väl visa nåt hyfsat troligt resultat?

Huvudvärk o en miniblödning för några dgr sedan... Håller tummen men man vågar ju knappt hoppas....:)

• PD1984

Hej på er :)

Jag hoppar oxå in i den här tråden. Fick tillbaka ett 5 dagars igår. Detta är min 3e IVF men min andra återföring

• Mrs Liljekonvalj

Testat minus idag på dag 14, så mensen lär väl vara på G när som helst.... Eller nån som hört nån solskenshistoria om att ha plussat väldigt sent...? :( tungt idag....

• Humsebumsen
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-19 06:46:59 följande:

Testat minus idag på dag 14, så mensen lär väl vara på G när som helst.... Eller nån som hört nån solskenshistoria om att ha plussat väldigt sent...? :( tungt idag....

Känner med dig:(

Testade negativt idag oxå. Var min testdag idag så får acceptera att man blir 1-barns-mor nu då. Tungt, men det går över!
  • Anonym (anonym)

Hej jag hoppar in här. Jag har testdag imorgon, haft lite molvärk öm i brösten illamående av och till. Det som är konstigt är att jag inte har ont i brösten hela tiden utan det kommer lite då och då. Tycker att det känns konstigt.

• Li79

Hej, hoppar in här! Idag fått tillbaka en fin blastocyst. Har testdag 5/12. Vårt första ivf och jag har gjort korta protokollet!

• anonnonicoca

Hej! Jag hoppar in här! Gjorde ET den 18/11 med ett 5-dagars. Tjuvtestade i förrgår (rd 6) och fick världens svagaste streck, testade idag igen och nu syns de tydligt!

Är så glad! Och ungefär lika orolig... Är andra ivf-försöket och andra ET (+2FET). Hoppas såå att det äntligen är vår tur!

• Li79
    anonnonicoca skrev 2015-11-26 22:58:32 följande:

Hej! Jag hoppar in här! Gjorde ET den 18/11 med ett 5-dagars. Tjuvtestade i förrgår (rd 6) och fick världens svagaste streck, testade idag igen och nu syns de tydligt!

Är så glad! Och ungefär lika orolig... Är andra ivf-försöket och andra ET (+2FET). Hoppas såå att det äntligen är vår tur!

Åh, stort stort grattis!!! Underbart!

Förstår oron men försök tänka positivt och slappna av! Ni väntar bebis!
  • cameleon
    anonnonicoca skrev 2015-11-26 22:58:32 följande:

Grattis! Visst är det en underbar känsla?
    Om vi är några stycken som plussat nu kanske det vore dags för en tråd för oss som plussat i nov..?

Lycka till alla ni andra!
  • anonnonicoca

Känns fantastiskt! Och overkligt!

Hoppas allt går bra för dig Li79! Håller tummar och tår för alla ruvare ?

Hoppar gärna in i ny tråd camelion

• stajlish

Hej! Är på RD5 idag med 4-celligt 2-dagars embryo...tiden går sååååå segt! Hir går de för er andra? =)

Svar på tråden IVF / Ruvning i nov!