• Marymarymary

Barn med illröda bröstvårtor som gör ont?

Är utomlands, så skulle behöva lite tankar om vad det kan vara... Hade vi varit hemma hade jag bokat tid på vc vid det här laget.

Min 4åring har efter en feberdag, fått väldigt ont i sina bröstvårtor. Första dagarna såg de svullna ut, nu är de illröda och det svider och ömmar. Enligt sjukvårdsupplysningen skulle vi avvakta, de visste inte vad det kan vara. Någon som vet vad det är? Vi funderar på om vattnet i poolen är smutsigt, om det kan vara orsaken? Är mkt bad i poolen på dagarna. Några gånger har vi även tyckt att ansiktet verkar lite uppsvullet, pluffsigt efter bad. Tänkte ge det till på tisdag, då åker vi till läkare om det inte försvinner. Vet inte om jag är onödigt nojig, men det kan inte vara normalt när ens barn gråter i duschen för det gör så ont när vi tvålar in bröstvårtorna...

• Svar på tråden Barn med illröda bröstvårtor som gör ont?
  • MajaVira

Kan det vara något som har skavt, t.ex. har barnet använt någon badring eller annat i vattnet, åkt vattenrutschkana etc?

• Marymarymary

vi badar mkt i Sverige i simhallar, utan problem, men man kanske reagerar annorlunda utomlands? Om det är starkare klor här eller nåt? Har faktiskt inte ens tänkt på att det kan vara kloret!

Kan vara nåt som skavt, har uv-kläder på sig hela dagarna. Vi byter dock ofta, så alltid torra på land, men vi är timmar i vattnet och plaskar... Kan man få sånna problem av kläder tro?

Tack för andra tankar! Blir inge bad och bara mjuka kläder idag, hoppas det blir bättre!

Svar på tråden Barn med illröda bröstvårtor som gör ont?