• anna89

eventuellt gravid

Kan man se olika ut om man är gravid i vecka 5? Menar med uppblåst mage.

• Svar på tråden eventuellt gravid
  • anna89
    wd40sss skrev 2015-11-02 18:30:14 följande:

Nej. Alla ser exakt likadana ut. Genom hela graviditeten.

.... -.-

Du skojar du med mig!
  • Melinoe

Alla ser olika ut, vissa får svullen mage vissa inte. Bättre att göra ett gravtest istället för att fundera över ev. svullen mage

Lycka till

• Jag är bara jag

Från v. 6 och framåt har jag haft svullen mage kvällstid. Det är enbart hormoner. Nu i v13 börjar det synas lite mer "äkta" gravidmage, men det går ju dölja för folk nån vecka till.

• anna89
    Jag är bara jag skrev 2015-11-02 19:24:05 följande:

Från v. 6 och framåt har jag haft svullen mage kvällstid. Det är enbart hormoner. Nu i v13 börjar det synas lite mer "äkta" gravidmage, men det går ju dölja för folk nån vecka till.

Okej, den är mindre på morgonen?
  • Fia 28

Jag har lite svullen mage nu och går in i vecka 6 imorgon. Är rätt säker på att min svullna mage är bara pga tarmarna som lever amok just nu. 

• Cyanea

Svullen mage beror nog i mer än 99% av alla fall inte på graviditet. Sen får de flesta gravida svullen mage, redan tidigt. Jag hade inte tagit det som något säkert tecken på graviditet. T.ex. gör hormonet progesteron (som utsöndras vid ägglossning) att musklerna i bl.a. tarmarna slappnar av så det går långsammare, vilket ger de flesta svullen mage innan mens. 

Ta ett test. 

• Jag är bara jag
    anna89 skrev 2015-11-04 09:53:12 följande:
    Okej, den är mindre på morgonen?
    De första månaderna var den det,nu är jag jag tjock hela dagen. Eller tjock och tjock,magen krymper inte nattetid längre.
Svar på tråden eventuellt gravid