Vill ha nyttiga frukost tips
Jag har alltid varit en sådan som hoppar över frukosten eller äter en skål med fruktyoghurt. Nu ska det bli ändring på det. Har ni några bra frukosttips förutom havregrynsgröt? Helst utan socker och sötningsmedel.
Jag har alltid varit en sådan som hoppar över frukosten eller äter en skål med fruktyoghurt. Nu ska det bli ändring på det. Har ni några bra frukosttips förutom havregrynsgröt? Helst utan socker och sötningsmedel.
Chiapudding. Kvarg med bär.
Vet att havregrynsgröt är jättetråkigt, men med kanel, lite russin, vetegroddar, tre droppar angostura orange och nötter i så blir den skitgod!
Lättfil med en bra müsli? Själv äter jag en bit ostkaka med tinade hallon. Grovt osötat bröd med skinka, kokt ägg
Jag äter naturell keso varje morgon, på helgerna även ett ägg därtill. Är verkligen ingen frukostmänniska, men detta får jag i mig.
Ägg, omelett, rysk yoggi med bär, avocado med laxröra eller räkröra
Vet att havregrynsgröt är jättetråkigt, men med kanel, lite russin, vetegroddar, tre droppar angostura orange och nötter i så blir den skitgod!
Chiapudding. Kvarg med bär.
Tack för alla förslag!
Nybakat är det bästa jag vet, kan tipsa om dessa pumpafrallor med hasselnötter! www.vinochmatguiden.se/recept/ylva-lindgren/pumpafrallor-med-hasselnotter
Jag brukar blanda proteinshake med lite nötter, frön, frukt eller vad annat jag har hemma.
Havregrynsgröt går snabbt, är gott och man kan variera det massor med olika saker till :) Smoothie på naturell lättyoghurt och bär och banan brukar jag göra ibland också. Annars är keso, kvarg och banan-pannkaka gott.
smakar.se/2015/11/04/acai-bowl-recept/
Sådan här Smoothie bowl eller vad man vill kalla det för. SÅ Gott.
smakar.se/2015/11/10/chiapudding/
Chiapudding kanske? Det tycker jag är jättegott.
Tack för alla nya tips!