• Fröken Apelsin

Vill ha nyttiga frukost tips

Jag har alltid varit en sådan som hoppar över frukosten eller äter en skål med fruktyoghurt. Nu ska det bli ändring på det. Har ni några bra frukosttips förutom havregrynsgröt? Helst utan socker och sötningsmedel.

• Svar på tråden Vill ha nyttiga frukost tips
  • Farfallos

Vet att havregrynsgröt är jättetråkigt, men med kanel, lite russin, vetegroddar, tre droppar angostura orange och nötter i så blir den skitgod!

• MajaMaria79

Lättfil med en bra müsli? Själv äter jag en bit ostkaka med tinade hallon. Grovt osötat bröd med skinka, kokt ägg

• Voluptuous Shalimar

Jag äter naturell keso varje morgon, på helgerna även ett ägg därtill. Är verkligen ingen frukostmänniska, men detta får jag i mig. 

• Anonym (No sugar)

Ägg, omelett, rysk yoggi med bär, avocado med laxröra eller räkröra

• Fröken Apelsin
    Farfallos skrev 2015-11-03 07:13:31 följande:

Vet att havregrynsgröt är jättetråkigt, men med kanel, lite russin, vetegroddar, tre droppar angostura orange och nötter i så blir den skitgod!

Jag äter havregrynsgröt, men jag vill inte äta det varje dag.
    Let it Rain skrev 2015-11-03 01:28:25 följande:

Chiapudding. Kvarg med bär.

Vad är chiapudding? Kvarg med bär har jag inte tänkt på, det låter supergott!
  • Fröken Apelsin

Tack för alla förslag!

• Anonym (Gröt är gott.)

Havregrynsgröt går snabbt, är gott och man kan variera det massor  med olika saker till :) Smoothie på naturell lättyoghurt och bär och banan brukar jag göra ibland också. Annars är keso, kvarg och banan-pannkaka gott.

• Fröken Apelsin

Tack för alla nya tips!

Svar på tråden Vill ha nyttiga frukost tips